دیپلماسی❜ سیاسی/ دیدار «قاسم خان سوری» نایب رییس مجلس ملی پاکستان با استاندار خراسان رضوی

  • بازدید: ۴۹۷
سیاسی/ دیدار «قاسم خان سوری» نایب رییس مجلس ملی پاکستان با استاندار خراسان رضوی
استانداری خراسان ر.

نایب رییس مجلس ملی پاکستان با استاندار خراسان رضوی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی؛ در این دیدار که با حضور قاسم خان سوری نایب رییس مجلس ملی پاکستان و چند تن از اعضای مجلس ملی پاکستان با استاندار خراسان رضوی در محل دفتر استاندار صورت گرفت قاسم خان سوری گفت:شهر مشهد یک شهر تاریخی است و ما آرزوی قلبی مان که زیارت حرم امام رضا(ع)بود دوباره به آن رسیدیم.

نایب رییس مجلس ملی پاکستان در ادامه گفت:از همه شما و همکارنتان بابت میزبانی خوب و بی نظیرتان تشکر می کنم.

وی در ادامه افزود:هر ساله صدها هزار زائر از پاکستان به مشهد سفر میکنند که شما از آنان میزبانی میکنید و ما از شما تشکر میکنم.

او خاطر نشان کرد:مشهد یک شهر تاریخی هست و در کتاب های تاریخ ما  از آن نام میبریم و لازم است بدانیم بین ایران و پاکستان ۹۲۰ کیلومتر مرز مشترک وجود دارد  و امیدواریم بتوانیم بیش از پیش به این موضوع امنیت اهمیت دهیم.

قاسم خان سوری ادامه داد:از نظر بحث اسلام هراسی که کشور های بیگانه به آن دامن میزنند امیدواریم بتوانیم  با اتحاد هم مشکل را حل کنیم.

وی حمایت کشور ایران از  مظلومین جهان به خصوص مردم کشمیر پاکستان را قابل تقدیر دانست و گفت این موضوع  نشان از برادری ۲ کشور دارد.

استاندار خراسان رضوی هم در این دیدار گفت:گرفتاری های کشور های مسلمان فقط با وحدت حل میشود ،ما هم لازم است هم وحدت اعتقادی داشته باشیم و هم وحدت منطقه ای و همسایه ای داشته باشیم و در برابر دشمنان هم وحدت داشته باشیم.

وی در ادامه گفت:اگر همه کشور های اسلامی منطقه این وحدت را داشته باشند مشکلات منطقه حل خواهد شدو امیدواریم ۲ کشور ایران و پاکستان پرچمدار وحدت باشند.

نظری در ادامه گفت:خوشحالیم که پاکستان کشور دوست و همسایه ماست و سرنوشت ما و پاکستان جدا از هم نیست و امیدواریم این رفت و آمدها این برادری را استحکام بخشد و ما مردم پاکستان را دوست داریم.

وی افزود:استان خراسان رضوی و مشهد ظرفیت هایی دارد و ما آماده هستیم از پاکستانی هایی که برای زیارت می آیند میزبانی کنیم و آماده ایم امکانات را بیشتر کنیم برای این که تعداد پاکستانی های بیشتری به استان ما سفر کنند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد:ما در استان امکانات درمانی زیادی داریم که مردم پاکستان میتوانند ضمن زیارت امام رضا(ع) از این امکانات استفاده کنند.

او خاطر نشان کرد :استان خراسان رضوی ظرفیت های اقتصادی فراوانی دارد و ما از فعالان اقتضادی کشور پاکستان  استقبال میکنم و امیدواریم بتوانیم همکاری گسترده ای داشته باشیم.

نایب رییس مجلس ملی پاکستان وارد مشهد شد

خبر تکمیلی در همین زمینه:

نایب رییس مجلس ملی پاکستان وارد مشهد شد

مشهد- ایرنا- "قاسم خان سوری" نایب رییس مجلس ملی پاکستان که از روز شنبه به ایران سفر کرده است، امشب( دوشنبه شب) از طریق فرودگاه هاشمی نژاد وارد مشهد شد.

به گزارش ایرنا، قاسم خان در بدو ورود به مشهد مورد استقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی قرار گرفت.

وی در سفر به مشهد ضمن زیارت بارگاه منور رضوی با استاندار خراسان رضوی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفتگو خواهد داشت.

قاسم خان در رأس هیأت پارلمانی و به دعوت همتای خود،علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی، به ایران سفر کرده است.

نایب رییس مجلس پاکستان در این سفر علاوه بر دیدار با همتای ایرانی خود، با برخی مقامات جمهوری اسلامی دیدار و پیرامون همکاری‌های دوجانبه، تقویت روابط اقتصادی، پارلمانی و توسعه مراودات مرزی گفت‌وگو داشت.

این نخستین سفر رسمی قاسم خان سوری در مقام نایب رئیس مجلس پاکستان به ایران است. بازدید وی از تهران تنها چند روز پس از سفر مهم احمد وحیدی وزیر کشور ایران به اسلام‌آباد صورت می‌گیرد.

>>> مشاهده گزارش تصویری ...

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8353


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها