دیپلماسی❜ دانشگاهی/ احمد حسینی دانش آموخته دانشگاه فردوسی مشهد در جمع برترین پژوهشگران دنیا قرار گرفت

  • بازدید: ۱۳۸۵
دانشگاهی/ احمد حسینی دانش آموخته دانشگاه فردوسی مشهد در جمع برترین پژوهشگران دنیا قرار گرفت

براساس جدیدترین رتبه بندی دانشگاه استنفورد، برای اولین بار نام "احمد حسینی بنده قرائی" دانشجوی کوهسرخی مقطع دکتری دانشگاه سمنان در بین ۲ درصد دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲۰ قرار گرفت. در میان فهرست ۱۰۰ هزار نفری از دانشمندان پراستناد در تمامی رشته‌ها و نیز ۲ درصد برتر حوزه‌های علمی، نام تعدادی از اساتید دانشگاه‌های ایران نیز به چشم می‌خورد.

با این حال، این اولین بار است که برطبق جدیدترین رتبه‌بندی اعلام شده یک دانشجوی دکتری در فهرست دو درصد دانشمندان برتر دنیا قرار گرفته است.

احمد حسینی بنده قرائی دانشجوی دکتری شیمی تجزیه دانشگاه سمنان است که در سال‌های گذشته با محققانی از چند دانشگاه داخلی و بیش از ۱۰ کشور دنیا همکاری تحقیقاتی داشته است.

احمد حسینی بنده قرائی متولد روستای بنده قرا از توابع شهرستان کوهسرخ است که مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد شیمی را به ترتیب از دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه بیرجند دریافت کرده و تا به حال در انجام حدود ۷۰ طرح پژوهشی همکاری داشته است.

حاصل تحقیقات حسینی بنده قرائی تا کنون انتشار حدود ۱۲۰ مقاله علمی و همکاری در نشر چندین عنوان کتاب به زبان انگلیسی بوده است.

این دانشجوی دکترای دانشگاه سمنان، همچنین ده‌ها مقاله علمی را برای ژورنال‌های مختلف داوری کرده و جزو ویراستاران علمی یک مجله علمی در حوزه زیست - محیطی است.

پژوهش دانشگاه استنفورد دانشمندان را در پنج حوزه موضوعی اصلی، ۲۲ حوزه موضوعی فرعی و ۱۷۶ رشته براساس شاخص‌های استنادی استاندارد طبقه‌بندی کرده است. همچنین شرط ورود پژوهشگران به فرآیند رتبه‌بندی انتشار حداقل پنج مقاله بود که در مجموع تقریباً ۸ میلیون دانشمند مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند که در لیست نهایی علاوه بر صد هزار نفر برتر، دو درصد برتر هر حوزه موضوعی نیز به فهرست اضافه شد.

خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8190


Share
  • برنامه بدون تعارف با ایشون مصاحبه کرد وگفتن با۱۷۵مقاله علمی هنوزعضوهیئت علمی نشدم وباسه بچه یه زندگی مستاجری بایه پرایدمدل۹۰زندگی میگذرونم!
    یعنی آدم مغزل قفل میکنه این چیزارومیشنوه!
    بعدمیگن فرارمغزهاچنین وچنان
    این پاشوبزاره امریکه جوبایدن میاداستقبالش
  • حمید احمدی
    درود بر آقای حسینی روستایی پرتلاش و سرآمد
    و
    سپاس از پیگیری و اطلاع رسانی شما

    موید و سرافراز باشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها