دیپلماسی❜ شهری/ سفر «ضیا جمال الدین اوف» استاندار اوش قرقیزستان به مشهد و دیدار با مقامات عالی شهر و استان

  • بازدید: ۴۹۷
شهری/ سفر «ضیا جمال الدین اوف» استاندار اوش قرقیزستان به مشهد و دیدار با مقامات عالی شهر و استان
استانداری خراسان رضوی

تفاهم‌نامه همکاری خراسان رضوی و استان اوش قرقیزستان امضا شد

استانداران خراسان رضوی و اوش قرقیزستان در مشهد تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی، گردشگری و فرهنگی امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، یعقوبعلی نظری صبح امروز در نشست خبری امضای تفاهم‌نامه میان  استان خراسان رضوی و اوش قرقیزستان که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: اگر چه سفر استاندار اوش به صورت کوتاه و فشرده به استان سفر کرده‌اند، اما با بازدید‌های صورت گرفته از استان به بعضی از ظرفیت‌های موجود در استان و مشهد پی‌برده‌اند. در سفر استاندار اوش به مشهد به تفاهم اولیه رسیده و بعد از سفر بنده به استان اوش قرقیزستان توافق نهایی انجام خواهد شد.

وی افزود: امیدوارم  سفر استاندار اوش به خراسان رضوی و سفر بعدی بنده به قرقیزستان زمینه خوبی برای تبادل تجاری بین دو کشور و دو استان فراهم کند. مهمان برای ما هم از نظر اعتقادی و هم از نظر ملی محترم و عزیز است. در این چند روزی که توفیق پذیرایی از استاندار استان اوش را داشته‌ایم تمام تلاش خود را برای مهمان نوازی به عمل آورده‌ایم.

ضیا جمال الدین اوف، استاندار استان اوش قرقیزستان نیز اظهار داشت: استقبال بسیار خوبی از ما در این سفر صورت گرفت و خاطره خوبی در یاد ما به جای گذاشت. همچنین برنامه بازدید‌ها بسیار عالی بود. در این جسله پیش‌نویسی از تفاهم‌نامه بین دو استان امضا و موارد کلی در آن اشاره شده است. امید است در سفر استاندار خراسان رضوی به اوش تمام موارد به صورت جزیی بررسی خواهد شد و مواردی به پیش‌نویس اضافه کنیم.

وی افزود: اطمینان دارم در آینده روز به روز روابط میان دو کشور و دو استان مستحکم و قویتر خواهد شدو رابطه برادرانه‌ای بین دو استان برقرار خواهد بود. برای ما هدفی برای جلسات از قبل تعیین شده و تلاش می‌کنیم به هدفگذاری‌های پیش‌بینی شده برسیم.

در ادامه تورداقون صدیق اف، سفیر قرقیزستان در ایران گفت: باید به این نکته اشاره کنم ملاقات دو استان خراسان رضوی و اوش فرصت بسیار مهمی برای آشنایی با ظرفیت‌های مهم دو استان و ارائه بسیار خوب توانمندی‌های دو استان است.

وی افزود: بنده به عنوان سفیر قرقیزستان در ایران باید بگویم با توجه به اینکه گام اول برداشته شده و ملاقات بین دو استاندار صورت گرفت و با توجه به سفر استاندار اوش به مشهد و برگزاری نمایشگاه تولیدات ملی در آینده و سفر استاندار رضوی به اوش همه این موارد اتفاقات خوبی برای استحکام روابط دو جانبه دو استان می‌شود.

این تفاهم‌نامه در زمینه‌های همکاری‌های فرهنگی، گردشگری، آموزشی، اقتصادی، کشاورزی و برگزاری نمایشگاه‌های مشترک است که بین یعقوبعلی نظری و ضیا جمال الدین اوف به امضا رسید.

خبر دیگر در همین زمینه حاکی است:

استانداران خراسان رضوی و اوش قرقیزستان بر توسعه همکاری ها تاکید کردند.

یعقوبعلی نظری عصر دوشنبه در دیدار با ضیالدین جمال الدین اف استاندار اوش کشور قرقیزستان با بیان اینکه در خراسان رضوی ظرفیت توریست درمانی بسیار خوب است و مردم کشورهای همسایه از آن استفاده می‌کنند افزود: تجار ما هم سالهای زیادی است با قرقیزستان در مبادله کالا هستند. ما خواهان این هستیم روابط تجاری و اقتصادی این ۲ کشور و ۲ استان ببشتر گسترش یابد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، وی گفت: در موضوع ترانزیت از طریق قرقیزستان به سایر کشورها و هم حضور تجار ما در اوش و سرمایه‌گذاری در آنجا بطور کامل آمادگی داریم.

استاندار اوش هم گفت: پیش از این یک بار هم  سال ۲۰۰۷ میلادی به مشهد سفر کردم.رشد این شهر طی این بازه زمانی در ساختمان سازی و صنعت مشهود است.

ضیاءالدین جمال الدین اوف ادامه داد: استان اوش، بسیار بزرگ است و با سه کشور چین تاجیکستان و ازبکستان ۲۷ هزار کیلومتر مرز مشترک دارد. کشور قرقیزستان کوچک اما در آسیای مرکزی جایگاه ویژه ای دارد.

وی افزود: از استاندار خراسان رضوی برای حضور در نمایشگاه بین المللی قرقیزستان که شهریور ماه امسال برگزار میشود دعوت می‌کنیم.

خبری دیگر در همین زمینه...

استاندار اوش قرقیزستان از چند واحد تولیدی در مشهد و چناران بازدید کرد

ضیالدین جمال الدین اف استاندار اوش کشور قرقیزستان که به استان خراسان رضوی سفر کرده است با همراهی چمندی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار از چند واحد تولیدی در مشهد و چناران بازدید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، در این بازدید بخش خصوصی استان برای توسعه تعاملات تجاری و سرمایه گذاری‌های مشترک با جمهوری قرقیزستان اعلام آمادگی نمودند و هیات قرقیزستانی نیز از صادرات تولیدات کالاهای ایرانی به این کشور استقبال کردند.

و اما دیدارهای استاندار اوش قرقیزستان با مقامات عالی شهر ...

خواهان گسترش روابط میان مشهد و شهرهای استان اوش قرقیزستان هستیم/ مشهد ظرفیت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری داردشهردارمشهد ضمن اشاره به سیاست دوره ششم مدیریت شهری برای توسعه دیپلماسی شهری، گفت: خواهان گسترش روابط با کشورهای همسایه از جمله شهرهای استان اوش قرقیزستان هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، "سید عبدالله ارجائی" در دیدار با "ضیاءالدین جمال‌الدین اف" استاندار اوش کشور قرقیزستان، افزود: شهر مشهد با جمعیت ساکن بیش از 3.5 میلیون نفر در سال پذیرای حدود 30 میلیون نفر زائر است که از این تعداد 4 میلیون زائر خارجی هستند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری در حوزه‌های مختلف در این شهر بسیار قوی است اظهار کرد: 52درصد از هتل‌ها و مراکز اقامتی ایران در مشهد فعال هستند و در کنار آن فرودگاه بین‌المللی، راه‌آهن و پایانه مسافربری با ظرفیت پذیرش بیش از دو هزار اتوبوس به‌صورت 24 ساعته به زائران و گردشگران خدمات‌رسانی می‌کنند.

شهردار مشهد اضافه کرد: یکی از سیاست‌های اصلی دوره ششم مدیریت شهری تقویت دیپلماسی شهری است و بر همین اساس توسعه روابط با شهرهای کشورهای همسایه در اولویت فعالیت‌های ما قرار دارد.

ارجائی ضمن اشاره به دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان تصریح کرد: این دیدار زمینه‌ساز توسعه روابط با قرقیزستان خواهد بود.

وی در ادامه گفت: شهرداری مشهد در بخش‌های مختلف به مردم خدمات‌رسانی می‌کند، بخش اول حمل‌ونقل عمومی است که در این عرصه حدود 14 هزار تاکسی در حمل‌ونقل عمومی سبک و هزار و 500 دستگاه اتوبوس در کنار دو خط مترو در حمل‌ونقل عمومی سنگین به بیش از 30 میلیون زائر و 3.5میلیون جمعیت ساکن در مشهد ارائه خدمت می‌کنند لذا می‌توان گفت مشهد در حوزه حمل‌ونقل عمومی یکی از شهرهای پیشرو ایران است.

شهردار مشهد افزود: حوزه خدمات‌شهری یکی دیگر از حوزه‌های اصلی خدمات‌رسانی شهرداری به شمار می‌آید که در این حوزه روزانه بیش از دو هزارتن زباله از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود.

ارجائی با بیان اینکه شهرداری مشهد در حوزه جمع‌آوری و دفع زباله یکی از بهترین شهرهای کشور است، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع به‌صورت هفتگی و ماهانه شاهد حضور گروه‌های کارشناسی از سایر شهرها برای بازدید از سیستم جمع‌آوری و دفع پسماند در مشهد هستیم.

وی افزود: در کنار حوزه پسماند، سیستم خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری مشهد نیز دارای تجهیزات مناسب و نیروی انسانی باتجربه و کارآمد است و اگر حریق بزرگی در این شهر یا سایر شهرهای استان خراسان رضوی اتفاق بیفتد آتش‌نشانی مشهد به‌سرعت وارد عمل می‌شود و یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در حوزه مدیریت بحران است.

شهردار مشهد ادامه داد: فرصت‌های اقتصادی شهر نیز توسط سازمان اقتصادی شهرداری مدیریت و سیاست‌گذاری می‌شود، خوشبختانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در مشهد وجود دارد و وضعیت صنایع به‌ویژه صنایع غذایی نیز در این شهر وضعیت مناسبی است.

ارجائی به ظرفیت‌های خوب مشهد در حوزه گردشگری سلامت اشاره و اظهار کرد: با توجه به بیمارستان‌های متعدد و پزشکان معتبر سالانه تعداد زیادی برای زیارت و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری سلامت برای درمان به مشهد می‌آیند.

وی ادامه داد: در کنار این توانمندی‌ها مشهد در حوزه سنگ‌های قیمتی نیز از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است.

شهردار مشهد با بیان اینکه آمادگی داریم با همکاری وزارت امور خارجه همکاری میان شرکت‌های فعال در مشهد و شهرهای قرقیزستان به‌ویژه استان اوش را توسعه دهیم، خاطرنشان کرد: لذا پیشنهاد می‌دهیم برای تحقق این امر گروه‌های کارشناسی میان مشهد واوش قرقیزستان تشکیل شود.

ارجائی به ظرفیت‌های کشاورزی و دامداری قرقیزستان اشاره و تصریح کرد: در این حوزه می‌توانیم شاهد همکاری شرکت‌های مشهدی با شرکت‌های قرقیزستانی باشیم اما باید موضوع حمل‌ونقل حل شود زیرا فاصله قرقیزستان تا مشهد زیاد است هرچند که دل‌هایمان به هم نزدیک است.

وی در ادامه گفت: در مجموع شهرداری مشهد در حوزه خدمات فنی‌ومهندسی و خدمات شهری ظرفیت‌های بسیاری داری که می‌تواند آن را در اختیار شهرهای قرقیزستان و استان اوش قرارداد که دراین راستا از سفر گروه‌های کارشناسی استان اوش قرقیزستان و سایر شهرهای این کشور استقبال می‌کنیم.

شهردار مشهد افزود: امیدواریم این دیدار باعث توسعه ارتباطات میان شهر مشهد و شهرهای استان اوش قرقیزستان شود.

خبر تکمیلی: دعوت از شهردار مشهد برای بازدید از استان اوش قرقیزستان/ مشهد شهر بسیار زیبایی است

استاندار اوش قرقیزستان با دعوت از شهردار مشهد برای حضور در قرقیزستان خواستار بازدید "سید عبدالله ارجائی" از نمایشگاه ایران در این کشور و توانمندی‌های استان اوش شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، "ضیاالدین جمال‌الدین‌اف" در دیدار با شهردار مشهد، افزود: طی دو روزی که در مشهد حضور داشتیم از برخی از ظرفیت‌های این شهر بازدید داشته‌ایم، باید بگویم شهر مشهد به راستی شهری زیبا است.

وی تصریح کرد: در این بازدیدها با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مشهد آشنا و ضمن دیدار با استاندار خراسان رضوی با فعالیت برخی از شرکت‌های این شهر آشنا شدیم.

استاندار اوش قرقیزستان ادامه داد: ما توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شهر مشهد را برای همکاری و گسترش روابط مد نظر قرار خواهیم داد.

جمال‌الدین‌اف گفت: در مجموع زمینه همکاری و توسعه روابط در همه زمینه‌ها میان مشهد و استان اوش که دارای هفت شهر و ۸۸ منطقه روستایی با یک‌میلیون و چهارصد هزار نفر جمعیت است، وجود دارد.

>>> مشاهده ی گزارش تصویری ... دیدار با استاندار خراسان رضوی ...

>>> مشاهده ی گزارش تصویری دوم ... دیدار با شهردار مشهد...


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/12


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها