دیپلماسی❜ سیاسی/ دیدار قاسم خان سوری نائب رئیس مجلس ملی پاکستان با قائم مقام آستان قدس رضوی

  • بازدید: ۴۶۲
سیاسی/ دیدار قاسم خان سوری نائب رئیس مجلس ملی پاکستان با قائم مقام آستان قدس رضوی
آستان قدس رضوی

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در دیدار نائب رئیس مجلس پاکستان تأکید کرد:
ضرورت تقویت وحدت کشورهای اسلامی برای مقابله با توطئه استکبار جهانی
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تقویت وحدت کشورهای اسلامی برای مقابله با توطئه استکبار جهانی را امری ضروری برشمرد و گفت: جوامع اسلامی با اتحاد، انسجام و وحدت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و عمرانی موجود در منطقه می‌توانند با اقدامات ظالمانه استکبار جهانی مقابله کنند.
به گزارش آستان نیوز، مالک رحمتی ظهر امروز در دیدار قاسم خان سوری، نائب رئیس مجلس ملی پاکستان که در تالار شهید سلیمانی حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: استکبار جهانی و هم پیمانانش در تلاش هستند با ایجاد تفرقه میان مسلمانان و اعمال تحریم‌های ظالمانه، عرصه فعالیت کشورهای اسلامی را در حوزه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تنگ ‌کنند و در این شرایط، برای مقابله با این توطئه، اتحاد و وحدت کشورهای اسلامی بسیار حائز اهمیت است.
تأکید تولیت آستان قدس رضوی بر اتحاد کشورهای همسایه
رحمتی افزود: با توجه به این شرایط، تولیت معزز آستان قدس رضوی بر اتحاد، انسجام و وحدت جوامع اسلامی به‌ویژه کشورهای همسایه برای مقابله با فتنه‌ها و دسیسه‌های استکبار جهانی تأکید دارند.
وی تصریح کرد: جوامع اسلامی با اتحاد، انسجام و وحدت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و عمرانی موجود در منطقه می‌توانند با اقدامات ظالمانه استکبار جهانی مقابله کنند و با همکاری یکدیگر، صلح، رفاه، آسایش و آرامش را برای مردم منطقه به ارمغان آورند.
رحمتی به ارتباط دو کشور ایران و پاکستان و ظرفیت‌های موجود برای توسعه روابط فی مابین نیز اشاره و تصریح کرد: آستان قدس رضوی از هر طرح و ایده‌ای که موجب تقویت روابط دوجانبه و تحکیم وحدت میان دو کشور همسایه ایران و پاکستان شود، حمایت می‌کند.
تکریم زائران پاکستانی در زائرسرای میرجاوه
وی ادامه داد: آستان قدس رضوی با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های متعددی که در اختیار دارد، شرایط زیارت آسان را برای زائران غیر ایرانی از جمله زائران پاکستانی فراهم کرده است و زائرسرای بزرگ احداث شده در مرز میرجاوه برای میزبانی از زائران پاکستانی، نمونه بارز اقدامات و خدمات آستان قدس رضوی برای تسهیل شرایط زیارت این زائران عزیز است که روزانه بیش از صدها زائر در بدو ورود به ایران در این مجتمع حضور یافته و ضمن تکریم، از خدمات رفاهی آن بهره‌ می‌برند.
لزوم تلاش دولت پاکستان برای تسهیل شرایط تشرف زائران پاکستانی به مشهد مقدس
رحمتی با بیان اینکه هر ساله زائران بسیاری از کشور پاکستان برای زیارت مضجع منور امام رضا(ع) به شهر مشهد مقدس سفر می‌کنند، افزود: تسهیل زیارت و کاهش هزینه‌های تشرف برای مسلمانان و شیعیان پاکستان از سوی دولت این کشور، امری ضروری است و آستان قدس رضوی نیز برای تحقق این امر مهم، آماده همکاری با دولت این کشور است.
اختصاص رواق کوثر به اجرای برنامه‌های زیارتی اردو زبانان
وی به دیگر خدمات آستان قدس رضوی برای زائران پاکستانی هم اشاره و خاطرنشان کرد: به همت مدیریت عالی حرم مطهر رضوی، رواق کوثر حرم مطهر با هدف بهره‌مندی زائران پاکستانی از ویژه برنامه‌های فرهنگی به زبان اردو برای استفاده کاروان‌های زائران این کشور اختصاص یافته است تا به صورت مستقل با برگزاری ویژه برنامه های مذهبی و فرهنگی، تشرفی دل‌نشین و زیارتی کامل‌تر داشته باشند.
آمادگی برای همکاری رسانه‌ای با شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی پاکستان
رحمتی به ظرفیت قابل توجه آستان قدس رضوی در حوزه رسانه نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به این پتانسیل موجود، آمادگی داریم با شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی پاکستان در حوزه پخش برنامه‌های تولیدی با محوریت معارف رضوی به زبان اردو و پخش زنده از حرم مطهر رضوی همکاری داشته باشیم تا انشاءالله شرایط زیارت از راه دور برای عاشقان اهل بیت(ع) در این کشور فراهم شود.
قاسم خان سوری، نائب رئیس مجلس ملی پاکستان نیز در این دیدار بر توسعه همکاری‌ها با آستان قدس رضوی در حوزه‌های مذهبی، علمی و پژوهشی و تلاش برای تسهیل شرایط زیارت زائران پاکستانی تأکید کرد.
وی همچنین مقابله جوامع اسلامی با اسلام هراسی در منطقه، از طریق تقویت اتحاد و وحدت میان جوامع اسلامی را ضروری برشمرد.

>>> مشاهده گزارش تصویری - دیدار با قائم مقام آستان قدس رضوی

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8355


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها