دیپلماسی❜ سیاسی/ دیدار «نورالدین جان اسماعیل اف» رییس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان با استاندار خراسان رضوی در مشهد

  • بازدید: ۳۸۴
سیاسی/ دیدار «نورالدین جان اسماعیل اف» رییس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان با استاندار خراسان رضوی در مشهد
استانداری خراسان ر.

خبر اول: رییس مجلس ازبکستان وارد مشهد شد + فیلم

مشهد-ایرنا- نورالدین جان اسماعیل اف، رییس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان در صدر یک هیات پارلمانی روز یکشنبه وارد مشهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در بدو ورود اسماعیل اف به فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد از وی و هیات همراه استقبال رسمی کرد.

اسماعیل اف را چهار نفر از نمایندگان مجلس قانونگذاری و سنای این کشور همراهی می کنند.

همچنین غلامرضا نوری قزلجه، رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ازبکستان و نمایندهٔ بستان‌آباد استان آذربایجان شرقی در این سفر با هیات پارلمانی ازبکستان همراه است.

زیارت حضرت امام رضا(ع) ، بازدید از مسجد گوهرشاد شاهکار به جامانده از دوره تیموری در حرم مطهر رضوی، دیدار و گفت و گو با استاندار خراسان رضوی و بازدید از پارک علم و فناوری خراسان رضوی از برنامه های سفر یک روزه هیات پارلمانی ازبکستان در سفر به مشهد است.

رییس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان شامگاه ۱۵ اردیبهشت وارد تهران شد. اسماعیل اف که به دعوت رسمی رییس مجلس شورای اسلامی در صدر هیاتی پارلمانی به ایران سفر کرده است دیروز نیز با محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.


خبر تکمیلی دوم: دیدار با استاندار خراسان رضوی

رییس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان گفت: گردشگری و روابط اقتصادی مکمل هم هستند و حضور گردشگران منجر به توسعه اقتصادی و همچنین حضور اقتصادی نیز منجر به افزایش گردشگر بین ۲ کشور ازبکستان و ایران خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، نورالدین جان اسماعیل اف در دیدار با استاندار خراسان رضوی افزود: در سال‌های اخیر روابط ۲ کشور ایران و ازبکستان در حال توسعه است و امیدوار هستیم در آینده نیز این روابط گسترش یابد.

وی ادامه داد: دولت‌های ازبکستان و ایران برنامه‌های همکاری در دست اقدام دارند و بر همین اساس همکاری و تماس بین وزارتخانه‌ها و فعالان اقتصادی منجر به اقدام و ارتباط بیشتر ۲ کشور می‌شود و حوزه های پارلمانی و از جمله گروه دوستی پارلمان های ۲ کشور در این موضوع نقش بسیار مهمی دارد.

رییس مجلس ازبکستان با اشاره به این که روابط اقتصادی این کشور و ایران نیاز به گسترش بسیار دارد گفت: امید است روابط اقتصادی و تجاری ۲ کشور در سطح مناسبی قرار گیرد و سفر رئیس جمهور کشور ازبکستان در آینده نزدیک به ایران منجر به امضای اسنادی شود تا اقتصاد ۲ کشور توسعه بسیاری پیدا کند.

اسماعیل اف افزود: با سفر به استانهای اصفهان و خراسان رضوی، توانستم با توانمندی های دیگر ایران آشنا شوم تا تصویر کامل تری از این کشور برای ما شکل گیرد.

در این دیدار رییس مجلس قانون‌گذاری کشور ازبکستان درخصوص برگزاری همه پرسی قانون اساسی جدید این کشور و نیز توسعه سیاست خارجی با همسایگان هم توضیحاتی ارائه کرد.

استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار، وجود حرم مطهر امام رضا (ع) را از مهمترین افتخارات مشهد و خراسان رضوی دانست و با بیان ویژگیها و مختصات جغرافیایی خراسان رضوی گفت: شهر مشهد سالانه میزبان حدود ۳۰ میلیون زائر است.

یعقوبعلی نظری افزود: این استان دارای ویژگی‌های منحصر به‌ فردی در حوزه دامداری و کشاورزی است و از مهمترین صنایع موجود در استان می‌توان به حوزه صنایع غذایی اشاره کرد و این در حالی است که سایر صنایع نیز در حال پیشرفت بسیار خوبی است.

وی ادامه داد: معادن از دیگر مزیت های این استان است که از آن جمله می‌توان به معدن سنگ آهن به عنوان یکی از شاخصه‌های این استان اشاره کرد که می‌تواند توسعه صنایع فولادی را در پی داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی گفت: وجود دانشگاه های بزرگی همچون دانشگاه فردوسی مشهد و علوم پزشکی مشهد از دیگر مزیت های علمی این استان به حساب می‌آید و سالانه شاهد حضور افراد بسیاری از کشورهای آسیای مرکزی برای زیارت و درمان در شهر مشهد هستیم.

نظری افزود: بعد از سفر رییس جمهور ایران به ازبکستان رابطه بین ۲ کشور با امضای اسناد رو به گسترش نهاد و امیدواریم با سفر رییس‌جمهور کشور ازبکستان به ایران، روابط بیشتر و بهتری بین ۲ کشور برقرار شود.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنیم استان و ولایتی در کشور ازبکستان متناظر با خراسان رضوی معرفی شود تا توسعه منطقه ای نیز پیشرفت داشته باشد.

>>> مشاهده ی تصویر دیدار با کیفیت بهتر...

خبر تکمیلی سوم: رییس مجلس ازبکستان به زیارت امام رضا(ع) مشرف شد + فیلم + گزارش تصویری 

مشهد -ایرنا- رییس مجلس قانون گذاری ازبکستان روز یکشنبه پس از ورود به مشهد به زیارت بارگاه منور رضوی مشرف شد و پس از آن نیز از موزه این آستان قدسی بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، نورالدین جان اسماعیل اف روز یکشنبه همراه با هیات همراه ابتدا از موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری در آستان قدس رضوی بازدید و در جریان این بازدید اطلاعاتی در خصوص قرآن های نفیس این موزه دریافت کرد.

همچنین رییس مجلس ازبکستان هدیه ای به رسم یادبود به موزه قرآن آستان قدس رضوی اهدا کرد. در ادامه، هیات ازبکستانی از موزه فرش آستان قدس رضوی بازدید کرد و توسط راهنمای موزه در جریان دوره های تاریخی بافت فرش، طرح و نوع، نحوه بافت فرش و رنگ آمیزی نخ در این موزه قرار گرفت. علاوه بر این رییس مجلس ازبکستان از نمایشگاه عکس و دیگر بخش های موزه آستان قدس رضوی هم دیدن کرد.

هیات ازبکستانی سپس ضمن حضور در مسجد جامع گوهرشاد در باره تاریخ ساخت و پیشینه این مسجد تاریخی دوره تیموری اطلاعاتی دریافت کرد.

>>> مشاهده ی گزارش تصویری ....

 

خبر تکمیلی چهارم:  بازدید رییس مجلس ازبکستان از پارک علم و فناوری خراسان رضوی

رییس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان از پارک علم و فناوری خراسان رضوی بازدید کرد و توجه ایران اسلامی به توسعه فناوری را ستود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، نورالدین جان اسماعیل اف در بازدید و حضور در پارک علم و فناوری خراسان رضوی که با همراهی یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی صورت گرفت افزود: با وجود سفر کوتاه به کشور شما با دستاوردهای مختلف از جمله صنایع و گردشگری آشنا شدم.

وی ادامه داد: فعالیت‌های مراکز نوآوری حتماً به توسعه اقتصادی و اجتماعی ۲ کشور ایران و ازبکستان یاری خواهد رساند.

رییس مجلس ازبکستان اظهار کرد: ریس جمهور کشور ما نیز توجه ویژه ای به نوآوری دارد و یکی از اولویت‌های دولت ازبکستان توسعه فناوری است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: مرکز تبادل فناوری و نوآوری می‌تواند به انتقال تکنولوژی به کشور ازبکستان یاری رساند.

مسعود میرزایی افزود: اولویت اقتصاد دانش‌بنیان در سرلوحه فعالیت این پارک قرار دارد و بر همین اساس و با توجه به مزیت های استان خراسان رضوی و توجه به نیازهای منطقه، فعال کردن هفت پردیس فناوری از سال گذشته آغاز شده است.

وی ادامه داد: این پارک فعالیت های ویژه ای در حوزه های مختلف از جمله صنایع غذایی، معدنی، دارویی و انرژی دارد و بر همین اساس این آمادگی در تمام صنایع فناور استان وجود دارد تا به کمک توسعه فناوری کشور ازبکستان بیاییم.

میرزایی گفت:داین ادعا را داریم که محصولات فناوری با قیمت تمام شده کمتر در دسترس همسایگان و از جمله کشور ازبکستان در راستای دیپلماسی فناوری قرار گیرد.

بازدید از شرکت احیا درمان پیشرفته و آهار از جمله برنامه های حضور این هیات پارلمانی در پارک علم و فناوری خراسان رضوی بود.



خبر تکمیلی پنجم: تشرف رئیس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان به حرم مطهر رضوی

تشرف رئیس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان به حرم مطهر رضوی

رئیس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان ضمن تشرف به حرم مطهر امام رضا(ع) و زیارت مضجع منور رضوی، از گنجینه قرآن و نفایس آستان قدس بازدید کرد.

به گزارش آستان نیوز، نورالدین جان اسماعیل اُف؛ رئیس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان همراه با هیئت پارلمانی صبح امروز یکشنبه 17 اردیبهشت ماه با استقبال خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) وارد حرم مطهر رضوی شد و با حضور در محل روضه منوره، مضجع مطهر امام رئوف را زیارت کرد.

پس از زیارت، اسماعیل اُف از بخش ‌های مختلف گنجینه قرآن و نفایس از جمله سالن آثار اهدایی مقام معظم رهبری، سالن آثار استاد محمود فرشچیان، سالن نسخ خطی قرآن کریم منصوب به اهل بیت(ع) بازدید کرد.

بازدید از موزه فرش، معماری صحن مسجد گوهرشاد و ... از دیگر بخش‌های برنامه‌ تشرفرئیس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان به حرم مطهر رضوی بود.

تشرف رئیس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان به حرم مطهر رضوی


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/4724


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها