دیپلماسی❜ شهری/ میهمان فرهیخت: ۱۵ تیر ۱۴۰۲، سفر معاون استاندار و شهردار نجف به مشهد و دیدار با مسئولان شهر و استان + تصاویر

  • بازدید: ۱۶۸
شهری/ میهمان فرهیخت: ۱۵ تیر ۱۴۰۲، سفر معاون استاندار و شهردار نجف به مشهد و دیدار با مسئولان شهر و استان + تصاویر
استانداری و شهرداری

شهردار نجف: نیازمند تجربیات مشهد برای ساماندهی بافت پیرامونی حرم مطهر امیرالمومنین(ع) هستیم 

ایسنا/خراسان رضوی، شهردار نجف با اشاره به ظرفیت‌های قابل‌توجه شهرداری مشهد، گفت: نیازمند استفاده از تجربیات مشهد در بحث ساماندهی بافت پیرامونی حرم مطهر امیرالمومنین(ع) هستیم.

عدی عبدالصاحب طویر الخالدی در نشست مشترک با شهردار مشهد که با حضور معاون استاندار نجف و رئیس شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: از تمامی تلاش‌ها و زحمات همکارانمان در شهرداری مشهد جهت خدمات‌رسانی به زائران درایام اربعین تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی اضافه کرد: شهردار محترم مشهد گفتند که نیروهای اعزامی شهرداری مشهد زیر نظر شهرداری نجف درایام اربعین خدمات‌رسانی خواهند کرد اما ضمن تشکر اعلام می‌کنم همه در کنار هم به زائران امیرالمؤمنین علی(ع) خدمات‌رسانی خواهیم کرد.

شهردار نجف با بیان اینکه پیش‌ از این در مسیر خدمت به زائران امام علی (ع) و امام حسین(ع) در ایام اربعین با مشکلاتی روبه‌رو شدیم، اظهار کرد: اما خوشبختانه با کمک شهرداری مشهد و در کنار هم با یکپارچگی و همسویی دو ملت عراق و ایران از این مسیر عبور کردیم و معتقدیم خدمات‌رسانی به زائران باید افزایش پیدا کند و در این مسیر به کمک و تجربیات شهرداری مشهد نیاز داریم.

عدی عبد الصاحب طویر الخالدی تصریح کرد: در رابطه با اربعین گفت‌وگوهای زیادی انجام‌شده است و امیدواریم با همکاری شهرداری مشهد و نجف خدمات خوبی را به زائران درایام اربعین ارائه دهیم.

وی ادامه داد: در کنار بحث اربعین خواستار بهره‌گیری از تجربیات مدیریت شهری مشهد در بخش‌های مختلف هستیم و می‌خواهیم همکاری‌های دوجانبه افزایش پیدا کند.

شهردار نجف گفت: برای ساماندهی بافت پیرامونی حرم مطهر امیرالمؤمنین(ع) زیرمجموعه شهرداری نجف منطقه‌ای را ایجاد کرده‌ایم که دراین مسیر خواستار استفاده و بهر بردن از تجارب گران‌قدر شهرداری مشهد هستیم.

عدی عبد الصاحب طویر الخالدی افزود: در مجموع امیدواریم بتوانیم از تجربیات شهرداری مشهد در حوزه توسعه و نگهداری فضای سبز و ایجاد سایبان برای زائران با توجه به افزایش دمای هوا و همچنین ساماندهی بافت پیرامونی حرم مطهر امام علی(ع) استفاده کنیم.

هاشم الکرعابی، معاون استاندار نجف نیز در این  نشست افزود: خوشحالیم که ارتباط بسیار خوب، دوستانه و برادرانه‌ای میان ملت ایران و عراق و به‌ویژه مردم مشهد و نجف وجود دارد.

وی اضافه کرد: ارتباط خوب روحی میان دو ملت ایران و عراق و از جمله مشهد و نجف را می‌توانیم به‌وضوح ببینیم و جز این نیست که امام حسین (ع) ما را زیر پرچم خود جمع کرده و همکاری همه‌جانبه‌ای را شکل داده است.

معاون استاندار نجف تصریح کرد: در جلسات دوجانبه‌ای که تاکنون داشته‌ایم گفت‌وگوها برای همکاری شهرداری‌های مشهد و نجف انجام‌شده است و دراین میان انگیزه خالصانه شهرداری مشهد در میان سایر شهرداری‌ها جهت خدمت‌رسانی به زائران امیرالمؤمنین(ع) را شاهد هستیم که این موضوع حسن نیت دوستان ما را در شهرداری مشهد نشان می‌دهد.

هاشم الکرعابی بابیان اینکه معتقدیم تفاوتی میان مسئولان مشهد و نجف وجود ندارد، اظهار کرد: زیرا همه ما خادم هستیم و در راه خدمت‌رسانی به زائران امیرالمؤمنین(ع) تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: جلساتی در چهارچوب همکاری جهت خدمات‌رسانی مناسب به زائران امیرالمؤمنین(ع) در ایام اربعین از بدو ورود تا خروج زائران از شهر نجف برگزار و برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌ شده است.

معاون استاندار نجف گفت: اما اکنون جا دارد در کنار صحبت در خصوص زیارت اربعین به بحث نوسازی و ساماندهی بافت پیرامونی حرم مطهر امیرالمؤمنین علی (ع) هم اشاره‌ کنیم.

هاشم الکرعابی با اشاره به تجربیات خوب شهرداری مشهد در حوزه‌های خدمات شهری و فنی و مهندسی نیز افزود: اکنون در زیر مجموعه شهرداری نجف منطقه‌ای ویژه بافت پیرامونی حرم مطهر امیرالمؤمنین علی (ع) ایجاد شده است که تمایل داریم از تجربیات شهرداری مشهد در حوزه ساماندهی و رفت‌وروب بافت پیرامون حرم مطهر امام رضا(ع) استفاده نماییم.

همکاری همه‌جانبه شهرداری مشهد و نجف در پیاده‌روی اربعین و انتقال تجارب فنی و مهندسی

همچنین محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهد در این نشست گفت: به ایام ماه محرم و صفر نزدیک می‌شویم و راهپیمایی بزرگ اربعین را در پیش داریم.

وی بابیان اینکه بسیار خوشحال هستیم که در اربعین سال‌های گذشته به‌عنوان خادمان کوچک امام رضا(ع) قدم‌هایی را برای خدمت‌رسانی به زائران امیرالمؤمنین علی(ع) و امام حسین(ع) در شهر نجف برداشته‌ایم، اظهار کرد: ما همان‌طور که در مشهد، خودمان را خادم زائران و مجاوران علی‌بن موسی‌الرضا(ع) می‌دانیم، در نجف نیز خادم زائران امیرالمؤمنین(ع) هستیم و این برای من و همکارانم یک افتخاراست.

شهردار مشهد تصریح کرد: همکاری‌های میان شهرداری مشهد و نجف می‌تواند در دو بخش پیاده‌روی بزرگ اربعین و انتقال تجربیات فنی و مهندسی در حوزه مدیریت شهری در طول سال موردتوجه قرار گرفته و عملیاتی شود.

قلندر شریف ادامه داد: می‌دانیم که استانداری و شهرداری نجف اقدامات خود را برای برگزاری پیاده روی بزرگ اربعین آغاز کرده و ما نیز در شهرداری مشهد برنامه‌ریزی و مقدمات لازم جهت حضور پررنگ کاروان خدام الحسین(ع) برای خدمت‌رسانی به زائران را در ایام اربعین در شهر نجف از دو ماه قبل شروع کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در جلسات مشترکی که تاکنون در نجف و مشهد برگزارشده مواردی در حوزه پیاده روی بزرگ اربعین مطرح و بررسی‌ شده است، خاطرنشان کرد: در مجموع اربعین امسال در نظر داریم تا با استفاده از تجربیات اربعین سال‌های گذشته در حوزه‌های خدمات شهری، راهنمای زائر و حمل‌ونقل پررنگ‌تر در نجف حضور پیدا کنیم.

شهردار مشهد ادامه داد: ابتدا باید بگویم که در حوزه خدمات شهری، با افتخار در کنار همکارانمان در شهرداری نجف و در چهارچوب نظرات مدیریت شهری آن به زائران امیرالمؤمنین و امام حسین (ع) خدمات‌رسانی خواهیم کرد.

قلندر شریف گفت: بر همین اساس طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده کاروان خدام الحسین(ع) شهرداری مشهد همچون اربعین سال گذشته با هزارنفر شامل پاکبانان، اتوبوس‌رانان، راهنمایان زائر، پشتیبانی و ... جهت خدمت‌رسانی در نجف حضور خواهد یافت.

وی اضافه کرد: امیدواریم اربعین امسال با بهره‌گیری از تجربیات سال‌های گذشته پررنگ‌تر به زائران امیرالمؤمنین و امام حسین(ع) در نجف خدمات ارائه کنیم.

شهردار مشهد به همکاری دو شهر مشهد و نجف در حوزه انتقال تجارب فنی و مهندسی نیز اشاره کرد و افزود: ما در حوزه خدمات شهری، عمران و حمل‌ونقل به‌ویژه احداث تقاطع های غیرهمسطح و مترو تجربیات و ظرفیت‌های خوبی داریم که می‌توانیم با شهرداری نجف همکاری نماییم.

قلندر شریف ادامه داد: در حال حاضر مشهد دارای چهار خط مترو است که دو خط آن فعال و دو خط دیگر در حال احداث است که در این حوزه نیز آماده انتقال تجربیات فنی و مهندسی خود به استانداری و شهرداری نجف هستیم.

حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست افزود: از همکاری و مساعدت‌هایی که میان شهرداری شهرهای مشهد و نجف برقراراست بسیار خشنود هستیم.

وی اضافه کرد: بعد از تجمع بزرگ مسلمانان در حج تمتع که یک گردهمایی عظیم جهان اسلام است، پیاده‌روی بزرگ اربعین از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین راهپیمایی‌هایی است که انسجام مسلمانان را نشان می‌دهد و با توجه به اهمیت موضوع هرسال باید پررنگ‌تر شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بابیان اینکه ما بر انسجام و وحدت مسلمانان تأکید داریم، اظهار کرد: بر همین اساس با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از سوی شهردار و همکارانشان خدمات‌رسانی گسترده‌تری را در اربعین امسال به زائران امیرالمؤمنین (ع) و امام حسین(ع) خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه اطللاع‌رسانی شهرداری مشهد، موحدیان ادامه داد: در همین راستا هر کمک و همکاری که بتوانیم برای ارائه خدمت و تأمین آسایش و رفاه زائران در ایام اربعین به شهرداری نجف داشته باشیم دریغ نخواهیم کرد.

وی افزود: از تلاش‌های معاونان شهردار و همکارانمان در شهرداری که اربعین سال گذشته زحمات زیادی در خدمات‌رسانی به زائران در نجف متحمل شدند؛ قدردانی کرده و اعلام می‌کنم که اربعین حضور پررنگ‌تری در نجف خواهیم داشت.

معاون استاندار نجف: دشمن مشترک، همبستگی ایران و عراق را تقویت می‌کند

خبر تکمیلی: معاون استاندار نجف: دشمن مشترک، همبستگی ایران و عراق را تقویت می‌کند

مشهد- ایرنا- معاون استاندار نجف گفت: محبت به امام علی(ع) مردم ایران و عراق را دور هم جمع می‌کند و دشمن مشترک باعث همبستگی بیشتر این ۲ ملت می شود.

به گزارش ایرنا، هاشم الکرعابی روز چهارشنبه در دیدار با معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی افزود: زمینه های همکاری بسیاری بین شهرهای مشهد و نجف وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به حضور دانشجویان عراقی در دانشگاههای این شهر، سرمایه‌گذاری و توریست درمانی اشاره کرد.

وی ادامه داد: افزایش مراکز و زمان خدمت رسانی به زائران اربعین، حضور بیشتر مترجمان در این مراکز، ساخت کارخانه پلاستیک و افزایش تعداد آمبولانس از جمله امور مورد نیاز در اربعین است.

معاون استاندار نجف گفت: با توجه به حضور میلیونی زائران و شدت گرمای تابستانی امسال، ساخت کارخانه یخ سازی و تقویت زیرساختهای موجود باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین خدمت رسانی نباید محدود به اربعین باشد و در دیگر مراسم نیز بتوان از ظرفیتهای ایجاد شده استفاده کرد.

الکرعابی افزود: باید طوری برنامه ریزی شود که شرکتهای هواپیمایی در ساعت مقرر پروازهای خود را انجام دهند و با توجه به پرواز روزانه دست کم ۲۰۰ هواپیما، تاخیر در هر پرواز مشکلات مختلفی ایجاد خواهد کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی هم گفت: مردم ایران و عراق تاریخ، فرهنگ، دین، مذهب و ارزشهای مشترک دارند.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد افزود: همچنین این ۲ کشور دشمن مشترک داشته و دارند و در مسیر دفاع از حرم اهل بیت(ع) با تقدیم شهیدانی همچون شهید سلیمانی و المهندس، همخون شده‌اند.

وی با بیان این که آماده هرگونه همکاری با مسوولان نجف به منظور افزایش رفاه زائران اربعین و خدمت رسانی به آنها هستیم افزود: اعزام هزار نیروی پاکبان و راننده اتوبوس و نیروی فرهنگی به اربعین از جمله خدمات در نظر گرفته شده برای اربعین است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: ساخت کارخانه ظرف یک بار مصرف نیز مورد حمایت است و شهرداری مشهد در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام خواهد داد.

>>> گزارش تصویری: تشرف معاون استاندار و شهردار نجف به حرم مطهر رضوی... 

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8550


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها