دیپلماسی❜ شهری/ اپلیکیشن «شهر من» شهرداری مشهد، برنده جایزه جهانی خشت طلایی تهران شد

  • بازدید: ۴۴۲
شهری/ اپلیکیشن «شهر من» شهرداری مشهد، برنده جایزه جهانی خشت طلایی تهران شد

در پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران با تاکید بر حوزه صلح و سلامت، در محورهای هفتگانه؛ اپلیکیشن شهر من شهرداری مشهد برنده جایزه جهانی خشت طلایی شد. این دوره در محورهای هفتگانه معماری، شهرسازی و حفاظت از میراث فرهنگی، توسعه پایدار، تاب آوری و زیست پذیری شهری، توسعه زیرساخت ها، حمل و نقل عمومی و خدمات شهری، مشارکت شهروندان و توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر، نوآوری، فناوری و شهر هوشمند، اقتصاد شهری، سرمایه گذاری و کارآفرینی و حکمروایی محلی، برنامه ریزی و مدیریت شهری برگزار شد.

تاکنون چهار دوره جهانی خشت طلایی تهران، از سال 93 و هم زمان با بزرگداشت روز جهانی شهرها در کلانشهر تهران برگزار شده است.

این رویداد بین المللی در راستای هم افزایی مشارکت شهرها، جهت دستیابی به توسعه شهری و ترویج تجارب موفق جهانی پایه گذاری شده است.

گفتنی است اپلیکیشن "شهر من" شهرداری مشهد در محور نوآوری و فناوری و شهر هوشمند برنده جایزه خشت طلایی شده است.

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد - غزاله شهیدی 


در باره ی این جایزه بیشتر بدانیم:

تاکنون چهار دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران، از سال 1393شمسی (م2014) به ابتکار مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، هم زمان با بزرگداشت روز جهانی شهرها (9 آبان / 31 اکتبر) در کلان شهر تهران برگزار گردیده است. این رویداد بین المللی، در راستای هم افزایی مشارکت شهرها ، جهت دستیابی به توسعه شهری و ترویج تجارب موفق جهانی پایه گذاری گردید. در این راستا سازمان ها و سمن های بین المللی گوناگون از جمله Metropolis ,Un-habitat, walk21,UCLG,UCLG-MEWA,ISOCARP,  با دبیرخانه جایزه همکاری نموده اند. در دوره های مختلف علاوه بر برگزاری رقابت و داوری آثار، با توجه به مقتضیات و ضرورت های جهانی جاری در زمان، دبیرخانه رویداد  برنامه هایی جانبی با موضوعاتی خاص را در دستور کار قرار می دهد.

نخستین دوره این جایزه (1393)، در حوزه "مدیریت شهری" در مقیاس ملی و با تاکید بر پروژه های عمرانی شهر تهران و تقدیر از سه پروژه برگزار گردید و مهمانان و اندیشمندان حوزه شهری، در نشستی تخصصی، پیرامون موضوع "توسعه شهری" به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دومین دوره جایزه (1394) ، با تاکید بر موضوع "جهان-محلی" در 8 محور برگزارگردید. در این رقابت 330 پروژه شهری از سراسر جهان، توسط داوران ارزیابی و به  24 پروژه منتخب، جوایزی اهدا گردید. در این دوره نشست های تخصصی نیز با حضور اندیشمندان بین المللی در دو موضوع " جهان-محلی" و " خواهر خوانده های شهری" برگزار گردید.

سومین دوره جایزه (1395)، با همکاری گسترده تر بین المللی در 7 محور برنامه ریزی گردید که با انجام فرایند داوری و بررسی بیش از 400 پروژه ، با نظر هیئت داوران، از 24 پروژه تقدیر شد. در این دوره ، دو نشست تخصصی با حضور اساتید دانشگاه و حرفه مندان در موضوعات "شهر هوشمند" و "تاب آوری" برپا گردید و برگزاری دوره چهارم ،با توجه به تغییرات مدیریتی کلان صورت پذیرفته، برای دو سال به تعویق افتاد.

چهارمین دوره جایزه (1398) با شعار "شهرهای هوشمند، تاب آور و زیست پذیر برای همه" در 7 محور تخصصی تعریف و با  ارزیابی 289 پروژه ثبت نام شده، به انجام رسید. همزمان با چهارمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران، از نماد شهرهای دوست و خواهرخوانده تهران با هدف گسترش تعامل، همزیستی و صلح جهانی، در برج میلاد تهران رونمایی گردید.

برگزاری پنجمین دوره جایزه (1399) در آذرماه سال جاری، با شعار " شهرهای سالم؛اقدامات محلی، اثرات جهانی " در 7 محور برنامه ریزی شده است. با توجه به شیوع ویروس کووید19 در سراسر جهان، رویداد با همراهی اندیشمندان سراسر جهان و به صورت آنلاین برگزار می گردد و تبادل نظر در نشست های تخصصی پیرامون موضوع پاندمیک شهری  خواهد بود.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7744


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها