دیپلماسی❜ سیاسی/ سفر یعقوب علی نظری استاندار خراسان رضوی و هیئت همراه به عراق و دیدار با مقامات استان نجف

  • بازدید: ۱۸۹
سیاسی/ سفر یعقوب علی نظری استاندار خراسان رضوی و هیئت همراه به عراق و دیدار با مقامات استان نجف
استانداری خراسان ر.

ایسنا/خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی از تشکیل کمیته مشترک برای تسهیل سفر زائران ایرانی و عراقی خبر داد.

یعقوبعلی نظری در حاشیه سفر به عراق اظهار کرد: در جلسه‌ با استاندار نجف و مدیران این استان مقرر شد ارتباطاتی مستمر بین مسئولان استان خراسان رضوی و استان نجف برقرار شود تا امر زیارت برای زائران ۲ کشور تسهیل، روان و گسترده شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته مشترک برای تسهیل سفر زائران ایرانی و عراقی ادامه داد: موضوعاتی از قبیل تحصیل دانشجویان عراقی در مشهد، درمان زائران در کنار زیارت و الزامات و نیازهای زائران مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

نظری تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن اربعین موضوع اقدامات مشترک برای پذیرایی از زائران ایرانی و عراقی در دو کشور مورد بررسی قرار گرفت تا خدمتگزاران خوبی برای زائران در دو کشور داشته باشیم.

وی با قدردانی از استاندار نجف گفت: در سفری که استاندار نجف در آینده به خراسان رضوی خواهد داشت، مباحث مطرح شده نهایی می‌شود و امیدواریم برنامه‌ریزی‌های انجام شده باعث تسهیل سفر زائران شود.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: در این سفر خدمت‌رسانی به زائران در اربعین و دهه آخر صفر نیز بررسی خواهد شد.

ماجد الوائلی، استاندار نجف نیز در این دیدار گفت: موضوع تحصیل دانشجویان عراقی در ایران و درمان آن‌ها در این نشست مشترک مورد بررسی قرار گرفت که در قالب کمیته مشترک این مشکلات بررسی و برطرف خواهد شد.

بر اساس گزارش  روابط عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در این سفر همچنین موضوعاتی از قبیل اقامت و حمل‌ونقل زائران به صورت ویژه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7211


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها