دیپلماسی❜ سیاسی/ دیدار «محمد جابر العطا» استاندار بغداد با یعقوب علی نظری استاندار خراسان رضوی

  • بازدید: ۴۱۱
سیاسی/ دیدار «محمد جابر العطا» استاندار بغداد با یعقوب علی نظری استاندار خراسان رضوی
استانداری خراسان ر.

استاندار خراسان رضوی در دیدار با استاندار بغداد گفت: رابطه بین ملت عراق و مردم ایران یک رابطه اعتقادی، تاریخی و همسایگی است. لذا این رابطه هیچ وقت گسستنی نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمد جابر العطا استاندار بغداد و یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

استاندار خراسان رضوی در این دیدار گفت: رابطه بین ملت عراق و مردم ایران یک رابطه اعتقادی، تاریخی و همسایگی است. لذا این رابطه هیچ وقت گسستنی نیست.

وی با اشاره به این که عتبات عالیات در قلب مردم ایرانیان جا دارد، افزود: این رابطه اعتقادی باعث شده ، مردم ایران و عراق همواره در کنار هم باشند.

نظری خاطرنشان کرد: امیدواریم هر روز رابطه اعتقادی بین ایران و عراق بهتر و گسترده تر شود  و در این راستا روابط  اقتصادی دو کشور نیز گسترش پیدا کند.

وی تاکید کرد: ما تلاش می‌کنیم از امکانات دو کشور برای حل مسائل و برطرف سازی مشکلاتمان استفاده کنیم. آمادگی داریم از تجربیات دو کشور بیشتر بهره‌مند شویم و همچنین خواهان گسترش موضوع زیارت هستیم.

استاندار بغداد هم در این دیدار با تسلیت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی گفت: این دو شهید والامقام نقش بسیار مهمی در سیاست خارجی و داخلی دو کشور ایفا کردند و ما هیچوقت آنان را فراموش نمی‌کنیم. شهادت این دو بزرگوار در یک مکان نشان می‌دهد، روابط دو کشور ایران و عراق بسیار با یکدیگر نزدیک است.

محمد جابر العطا افزود: اعتقاد داریم کشور ایران موقعیت بسیار استراتژیکی در منطقه دارد و نقش بسیار مهمی برای نیروهای مقاومت ایفا می‌کند.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8305


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها