دیپلماسی❜ سیاسی/ دیدار حسن ناظم وزیر فرهنگ و گردشگری عراق با استاندار با محوریت زائران دو کشور

  • بازدید: ۳۹۵
سیاسی/ دیدار حسن ناظم وزیر فرهنگ و گردشگری عراق با استاندار با محوریت زائران دو کشور
استانداری خراسان ر.

مشهد- ایرنا- حسن ناظم وزیر فرهنگ و گردشگری و آثار باستانی عراق با استاندار خراسان رضوی در مشهد دیدار و درباره مناسبات دو طرف به ویژه موضوع حضور زائران دو کشور گفتگو کردند.

به گزارش ایرنا از استانداری خراسان رضوی، در این دیدار که امروز شنبه در مشهد برگزار شد، استاندار خراسان رضوی با اشاره به مشترکات فرهنگی و مذهبی ایران و عراق گفت: باید به خوبی از این مشترکات برای رشد و توسعه ارتباطات و سطح همکاری ها بهره گرفت.

یعقوبعلی نظری افزود: استان خراسان رضوی آمادگی دارد با سامان دهی زائران عراقی خدمات بهتر و بیشتری را برای زیارت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام فراهم کند.

وزیر فرهنگ و گردشگری و آثار باستانی عراق نیز به مشترکات فرهنگی و معنوی عراق و ایران اشاره کرد و افزود: مشهد بدلیل وجود حرم مطهر امام رضا علیه السلام اهمیت زیادی برای مردم عراق دارد.

حسن ناظم گفت: کشور عراق آمادگی دارد تسهیلات بیشتری به زائران ایرانی برای زیارت عتبات عالیات در عراق بدهد که برداشتن روادید در زمان اربعین نمونه ای از آن است.

براساس این گزارش، در این دیدار دو طرف بر تشکیل جلساتی برای بررسی بیشتر مناسبات و تعاملات فرهنگی علمی و زیارتی با محوریت معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری و کنسولگری عراق در مشهد موافقت کردند.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8450


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها