دیپلماسی❜ زیارت/ از لندن به مشهد؛ ارادت وصف‌ناپذیر به شمس‌الشموس/چهارشنبه‌های امام رضایی بین‌المللی شد

  • بازدید: ۴۷۲
زیارت/ از لندن به مشهد؛ ارادت وصف‌ناپذیر به شمس‌الشموس/چهارشنبه‌های امام رضایی بین‌المللی شد

همه ساله جمع کثیری از زائران غیر ایرانی به بارگاه نورانی امام رضا(ع) مشرف می‌شوند اما در این شرایط آستان قدس برای برقراری ارتباط و انس با امام رئوف(ع) برنامه‌هایی تدارک دیده است. آن طور که تقویم شیعه می‌گوید روزهای چهارشنبه‌ متعلق است به آقا علی بن موسی الرضا (ع)، ولی‌نعمت ما ایرانیان که بنا بر این روایت روز انس و ارتباط با امام رضا (ع) نام گرفته است. روز‌هایی که ما بیش از هر روز دیگر هفته، حال دلمان امام رضایی می‌شود و تاثیر آن زیارت هم عجیب بر دل و جانمان می نشیند. چند وقتی است که فرهنگسازی درباره چهارشنبه‌های امام رضایی و سلام و صلوات فرستادن بر امام رضا(ع) در ساعتی مشخص به یک سنت بدل شده و برکات و ثمرات فراوانی هم در سایه این توجهات و توسلات به ساحت مقدس حضرت ثامن الحجج (ع) برای مخاطبان داشته است.

معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی نیز با تکیه بر داشته‌های شبکه مخاطبان حرم مطهر و ظرفیت موجود در بخش فضای مجازی حوزه بین الملل سهم مهمی در تبلیغ و انتشار این طرح داشته است. این معاونت در گام نخست با محوریت 4 زبان اصلی و پر مخاطب عربی، اردو، انگلیسی و آذری اقدام به طراحی و اجرای برنامه‌ زنده چهارشنبه‌های امام رضایی به صورت هفتگی کرده که خوشبختانه مورد استقبال مخاطبین نیز قرار گرفته و بیش از 650 هزار نفری از پخش زنده این برنامه بازدید کرده است. 

برقراری ارتباط با امام رئوف(ع) از لندن

 همه ساله جمع کثیری از زائران غیر ایرانی به بارگاه نورانی امام رضا(ع) مشرف می‌شوند اما در این شرایط که ویروس کرونا قلب‌های بسیاری از عشاق الرضا(ع) را از مشهد دل‌ها دور کرده، برای برقراری ارتباط و انس با امام رئوف(ع) برنامه‌هایی تدارک دیده که یکی از این راه‌ها طرح «چهارشنبه‌های امام رضایی» است.

این طرح طی سه هفته گذشته بیش از 8 هزار و 800  بازدید کننده به زبان انگلیسی داشته که با مشارکت بیش از 3 تلویزیون ماهواره‌ای در لندن و بیش از 40 صفحه در فیسبوک، دارای مخاطبین بالایی بوده است. این ویژه برنامه همچنین در 25 پیج ایسنتاگرام به صورت همزمان پخش شده که بیش از 2 هزار و 500 کامنت دریافت شده که نشان از ارتباط مخاطب با این برنامه دارد.

علاوه بر پخش زنده برنامه چهارشنبه‌های امام رضایی(ع)، تعداد 3 هزار اشتراک گذاری انجام گرفته که تاکنون بی سابقه بوده است. 

استقبال بالای مخاطبان از این طرح و همچنین دعوت از شخصیت‌های مطرح آمریکایی، انگلیسی، کانادایی و استرالیایی در این برنامه‌ها موجب شده تا مجموعه‌های مختلف نیز درخواست مشارکت و حضور در پخش زنده از حرم مطهر رضوی را داشته باشند. 

مشارکت 10 تلویزیون ماهواره‌ای هند و پاکستان

ویژه برنامه زنده چهارشنبه‌های امام رضایی(ع) در سه هفته گذشته با مشارکت بیش از10 تلویزیون ماهواره‌ای در کشورهای هند و پاکستان و 25 صفحه در فیسبوک اجرا شده و دارای مخاطبین بالایی بوده به گونه‌ای که بیش از 190 هزار بازدید کننده به زبان اردو داشته است.

این برنامه همچنین در صفحات یوتیوب به تعداد 11 صفحه باز نشر شده و به صورت همزمان و زنده پخش شده است. لازم به ذکر است تعداد350 اشتراک گذاری صورت گرفته که طی این مدت بی سابقه بوده است. همچنین 2 هزار کامنت دریافت شده که نشان از ارتباط مخاطبان با این برنامه می‌باشد.

بازدید 125 هزار نفری آذری زبان

آذری زبانان نیز که همواره عشق و محبت خود را به امام مهربانی‌ها نشان داده‌اند و انس و الفتی با این امام رئوف دارند از ویژه برنامه چهارشنبه های امام رضایی(ع) استقبال ویژه‌ای داشتنه‌اند که طبق این گزارش طی مدت یاد شده، بیش از 125 هزار آذری زبان از این برنامه بازدید کرده‌اند.

همچنین بیش از 3 تلویزیون ماهواره‌ای در کشورهای آذربایجان، روسیه و ایران در این برنامه مشارکت کردند و بیش از 3 هزار کامنت دریافت شده که بیانگر ارتباط خوب مخاطب با این برنامه است و مهمانانی که در این برنامه‌ها دعوت شده‌اند غالبا از شخصیت‌های مطرح کشور‌های شوروی سابق هستند. 

عرب زبانان که همواره بیش‌ترین زائران حرم حضرت رضا(ع) را تشکیل می‌دادند و ارادت وصف‌ناپذیری به امام رئوف(ع) دارند، استقبال بسیاری از این طرح داشته‌اند و با بازدید 250 هزاری رکورددار بازدید از این برنامه طی سه هفته گذشته بوده‌اند.

این طرح با مشارکت 4 تلویزیون ماهواره‌ای از جمله الاهواز، الصادق عراق، کاظمیه عراق و رضوی تی وی اجرا شد و در فیسبوک با مشارکت بیش از 300 صفحه و  همچنین در آپارات به صورت همزمان و زنده پخش شده است. 

این گزارش حاکی از این است که خوشبختانه این برنامه با استقبال بسیار خوب مخاطبین مواجه شده و هر هفته بیش از 16 موسسه به صورت مستقیم با حرم مطهر رضوی ارتباط برقرار کرده‌اند.

خبرگزاری تسنیم از  مشهد

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7798


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو