دیپلماسی❜ دینی/ گلایه های فرهیخت: چرا انتشار فراخوان بخش بین الملل جشنواره رسانه ای و بین المللی امام رضا(ع) همیشه به دقیقه نود می افتد؟ فراخوانی که هرچند دیر، اما بالاخره منتشر شد

  • بازدید: ۸۱۶
دینی/ گلایه های فرهیخت: چرا انتشار فراخوان بخش بین الملل جشنواره رسانه ای و بین المللی امام رضا(ع) همیشه به دقیقه نود می افتد؟ فراخوانی که هرچند دیر، اما بالاخره منتشر شد
آستان قدس رضوی
❖ سابقه و پیشینه

همان طور که می دانید، عمر برپایی جشنواره ی رسانه ای و بین المللی امام رضا(ع) بحمدالله و المنه به چهارمین دوره رسید. 

هرچند طی دوره های اول و دوم، همواره گلایه هایی از سوی اهالی فرهیخت مطرح می شد که چرا این جشنواره ی مبارک و فرخنده و بسیار مؤثر و لازم، با رویکرد ملی برپا می شود و نه بین المللی! اینجا را ببینید...

تا این که بالاخره از سومین جشنواره، چشم مان به جمال رویکرد بین المللی هم روشن شد و فعالان رسانه ای آستان قدس رضوی، با همتی بلند، متن فراخوان بخش بین الملل سومین دوره را منتشر کردند.

اما در چهارمین دوره یعنی دوره ی حاضر و فعلی، علی رغم گذشت یک ماه از انتشار فراخوان بخش ملی و با وجود قول و وعده ی قبلی مسئولان ذیربط برای انتشار فراخوان عنقریب بین المللی، متأسفانه تا این لحظه، هنوز این فراخوان منتشر نشده است!

هرچند به سهم خود از بابت برگزاری این سلسله جشنواره ها، باید از دست اندرکاران آن بویژه «مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی» سپاس گزار باشیم، اما به «فرهیخت» هم حق بدهید گله مند باشد چرا بخش بین الملل این جشنواره، همیشه مورد بی مهری، کم لطفی و بلکه بی اعتنایی قرار می گیرد.

چه بی اعتنایی؟ غفلت از این بالاتر که تا پایان مهلت بخش ملی، فقط یک ماه فرصت باقیست! (پایان مهلت دریافت آثار این بخش، ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ اعلام شده است.) 

از آنجایی که بخشی از این گلایه ها و تقاضاها، به تارنمای فرهیخت ارسال می شود، از این رو ما نیز تلاش کردیم به سهم خود، با انتشار این گلایه نامه، زبان گویای آنان برای شنیده شدن پیام شان به مسئولان امر در مرکز ارتباطات و رسانه ی آستان قدس رضوی باشیم.

امیدواریم که با توجه به زمان نچندان زیاد باقی مانده تا پایان مهلت ارسال آثار بخش ملی یعنی یک ماه دیگر، هرچه سریعتر فراخوان بخش بین الملل هم منتشر شود تا مخاطبان و علاقه مندان به شرکت در این جشنواره، از بلاتکلیفی و سردرگمی خارج شده و تکلیف خود را بدانند.
❖ بالاخره فراخوان بخش بین الملل جشنواره منتشر شد 

خوشبختانه شاهد بودیم که پیگیری های رسانه ای فرهیخت بالاخره به نتیجه نشست و در نهایت، فراخوان بخش بین المللی چهارمین جشنواره، چهاردهم مرداد سال جاری منتشر شد.

هرچند متأسفانه هنوز اسامی هیئت داوران بخش بین الملل رسانه ای نشده و در وبگاه رسمی جشنواره منتشر نشده است. امیدواریم که دست کم دو تن از داوران از میان چهره های شاخص و شناخته شده ی غیرایرانی باشند.

همچنین متأسفانه تا این لحظه، هنوز پوستر این فراخوان در ابعاد بزرگ و کیفیت مناسب منتشر نشده است.

و نیز در صفحات غیر فارسی جشنواره یعنی بخش زبان های انگلیسی، عربی و اردوی وب سایت، هنوز به روزرسانی های لازم صورت نگرفته و همچنان تیتر فراخوان سومین جشنواره در فهرست منوهای صدر وبگاه، به چشم می خورد، و نه چهارمین جشنواره.

امید که با رفع این اشکالات و به روزرسانی وب سایت، بسترهای لازم برای مشارکت حداکثری مخاطبان غیرایرانی این جشنواره بیش از پیش فراهم شود.

❖ تازه ترین خبر از جشنواره

انتشار فراخوان بخش بین‌المللی چهارمین دوره این جشنواره - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳  

دبیر اجرایی جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) از انتشار فراخوان بخش بین‌المللی چهارمین دوره این جشنواره برای عموم علاقه‌مندان خبر داد و گفت: امسال اعطای جایزه ویژه «احیای امر» به تولیدات رسانه‌ای بین‌المللی رضوی نیز اختصاص یافته است.

دبیر اجرایی جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) از انتشار فراخوان بخش بین‌المللی چهارمین دوره این جشنواره برای عموم علاقه‌مندان خبر داد و گفت: ارتقای کمی و کیفی محصولات رسانه‌ای با مضامین رضوی، شناسایی، شبکه‌سازی بیشتر با تولید و توزیع‌کنندگان محتوای رسانه‌ای مرتبط با فرهنگ و سیره رضوی در عرصه بین‌الملل و همچنین تعمیم و گسترش تولیدات رسانه‌ای مرتبط با سیره رضوی در بستر رسانه‌های گوناگون به‌ویژه رسانه‌های نوین از جمله اهداف اصلی جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) است.

وحدت عماد افزود: شبکه‌سازی و حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای رضوی و عمق‌بخشی به محتوای رسانه‌ای مرتبط با سیره و معارف رضوی از جمله اهداف دیگر این جشنواره به شمار می‌رود.

دبیر اجرایی جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا (ع) محورهای موضوعی جشنواره در سال جاری را شامل ۴ بخش اصلی سیره رضوی، دیپلماسی زیارت، خدمت رضوی و هویت مشهدالرضا (ع) عنوان کرد و گفت: بخش‌های بین‌الملل جشنواره نیز به ۷ بخش مستند، نماهنگ، پویانمایی و موشن‌گرافیک، برنامه تلویزیونی، صفحه و کانال در شبکه‌های اجتماعی، پویش مردمی نشر محتوای رضوی در شبکه‌های اجتماعی و جایزه «احیای امر» تقسیم شده که در این راستا جوایز ارزنده‌ای نیز به برگزیدگان نهایی اعطا خواهد شد.

وی با اعلام اینکه به نفرات برتر و برگزیده هر بخش علاوه بر جایزه نقدی، کمک‌هزینه سفر به مشهد، تندیس ویژه جشنواره و لوح تقدیر اهدا خواهد شد،در خصوص نحوه ارسال آثار به جشنواره خاطرنشان کرد: تمام شرکت‌کنندگان باید با مراجعه به وبگاه جشنواره به نشانی mediafest.razavi.ir  نسبت به تکمیل ثبت‌نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

عماد افزود: آثار، محصولات و خدمات رسانه‌ای باکیفیت، اثربخش و جریان‌ساز با محوریت تبیین و ترویج معارف قرآن و احیاگر مکتب اهل‌بیت (ع) به‌ویژه سنت و سیره رضوی، در هر قالب رسانه‌ای و به هر زبانی می‌توانند شرکت کنند، چراکه در این بخش قالب ارسال اثر آزاد است.

دبیر اجرایی جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا (ع) به تقویم زمانی این دوره از جشنواره اشاره کرد و افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ مصادف با ۱۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ هجری قمری، به نشانی info-mediafest@razavi.ir ارسال کنند و زمان برگزاری اختتامیه جشنواره و معرفی برگزیدگان نیز آخر دی‌ سال جاری است.

❖ انتشار متن فراخوان بخش بین الملل جشنواره

باسمه تعالی

فراخوان بخش بین‌الملل چهارمین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا (ع)

«السلام علیک یا علی بن موسی الرضا»

اهداف جشنواره

ارتقای کمی و کیفی محصولات رسانه‌ای با مضامین رضوی

شناسایی، شبکه‌سازی و تعامل بیشتر با تولید و توزیع‌کنندگان محتوای رسانه‌ای مرتبط با فرهنگ و سیره رضوی در عرصه بین‌الملل

تعمیم و گسترش تولیدات رسانه‌ای مرتبط با سیره رضوی در بستر رسانه‌های گوناگون به‌ویژه رسانه‌های نوین

شبکه‌سازی و حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای رضوی

عمق‌بخشی به محتوای رسانه‌ای مرتبط با سیره و معارف رضوی

محورهای موضوعی جشنواره

سیره رضوی

۱.  معرفی رسانه‌ای ابعاد گوناگون شخصیت حضرت رضا علیه‌السلام به مخاطبان بین‌الملل؛ 

۲. راهکارهای برآمده از سیره رضوی و مواجهه با مسائل جوامع در عرصه بین‌الملل در نگاه رسانه؛

۳. حکمرانی و به زمامداری در سیره رضوی در قاب  رسانه؛

۴.  نمایی از رسانه در معرفی شخصیت علمی امام رضا علیه‌السلام به‌عنوان «عالم آل محمد علیه‌السلام»؛

۵. گذری رسانه‌ای به نقش زن و خانواده در اندیشه حضرت رضا علیه‌السلام؛

۶. نگاهی رسانه‌ای به تحولات عرصه بین‌الملل از منظر رویکرد حضرت رضا علیه‌السلام به عدالت، اخلاق و ظلم‌ستیزی؛

۷. امام رضا علیه‌السلام، گفتگوی ادیان و روابط بین ملت‌ها در قاب رسانه؛

۸. گذری رسانه‌ای به مفاهیم نوین عرصه بین‌الملل نظیر مسائل محیط زیستی، حقوق بشری و غیره.

دیپلماسی زیارت

تجربه نگاری زیارت از منظر زائران بین‌المللی حضرت رضا علیه‌السلام در قاب رسانه؛

کاربست‌های رسانه‌ای مفهوم «دیپلماسی زیارت» در عرصه بین‌الملل؛

نمایی از زیارت در نگاه اقوام و ادیان از رهگذر رسانه؛

زیارت و تأثیرات آن بر مخاطبان بین‌المللی آستان قدس رضوی در قاب رسانه؛

ارائه تصویر رسانه‌ای از اماکن مرتبط با امام رضا علیه‌السلام در عرصه بین‌الملل و خدمات آن‌ها به علاقه‌مندان به حضرت در خارج از ایران؛

روایت رسانه‌ای از رویدادهای بین‌المللی رضوی در عرصه بین‌الملل.

خدمت رضوی

معرفی سازمان و خدمات آستان قدس رضوی به مخاطبان به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان مردم‌نهاد موقوفاتی در عرصه بین‌الملل؛

ترسیم تصویری از «ارادت در غربت» از خدمات خادمان امام رضا علیه‌السلام در خارج از جغرافیای ایران به مردم و بانام و خاطر حضرت؛

ارائه تصویر شایسته رسانه‌ای از آثار و برکات وقف و نذر به مخاطبان بین‌المللی آستان قدس رضوی؛

معرفی رسانه‌ای تجربه‌های موفق وقف و نذر در عرصه بین‌الملل که قابل بهره‌برداری توسط آستان قدس رضوی هستند؛

روایت واقفان و ناذران بین‌المللی آستان قدس رضوی از تجربه ارزشمند وقف و نذر.

هویت مشهدالرضا علیه‌السلام

تجربه نگاری رسانه‌ای حضور زائران بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام در مشهد الرضا علیه‌السلام؛

ترسیم رسانه‌ای مفهوم هویتی «مشهد الرضا علیه‌السلام» در پیوند با خدمات مجاوران حضرت به زائران و «میزبانی شایسته» از آن‌ها.

بخش های بین‌الملل جشنواره

مستند

نماهنگ

پویانمایی و موشن‌گرافیک

برنامه تلویزیونی

صفحه و کانال در شبکه‌های اجتماعی

پویش مردمی نشر محتوای رضوی در شبکه‌های اجتماعی

جایزه ویژه «احیای امر»

جوایز جشنواره

به نفرات برگزیده هر بخش مبلغ ۱۰۰۰ دلار ، کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس، تندیس ویژه جشنواره و لوح تقدیر  اهدا خواهد شد.

نحوه ارسال آثار به جشنواره

همه شرکت‌کنندگان می بایست با مراجعه به وب‌سایت جشنواره به نشانی mediafest.razavi.ir نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام فرمایند.

ارسال آثار بخش گزارش خبری و حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی از طریق فایل و لینک در سایت جشنواره مقدور است.

آثار بخش مستند، نماهنگ، پویانمایی و برنامه‌های تلویزیونی در صورت بالا بودن حجم فایل‌ها و عدم امکان بارگذاری در سایت پس از ثبت نام کامل و ذکر مشخصات به دو روش می‌توانید فایل را ارسال کنید:

اول: قرار دادن فایل اثر در سایت‌های آپلود رایگان و ارسال لینک آن به شماره ۰۰۹۸۹۰۳۵۲۷۰۲۳۴ در پیام‌رسان تلگرام و یا ارسال لینک به ایمیل info-mediafest@razavi.ir به‌همراه نام و نام خانوادگی شرکت‌کننده، نام اثر و عنوان بخش مورد نظر

روش دوم: ارسال اثر از طریق تلگرام به شماره فوق و ذکر نام و نام خانوادگی شرکت کننده ، نام اثر و عنوان بخش موردنظر

شایان ذکر است؛ شرکت‌کننده باید از رسیدن لینک یا فایل محتوا به دست دبیرخانه جشنواره اطمینان حاصل نماید. برای این منظور به شماره ۰۰۹۸۹۰۳۵۲۷۰۲۳۴  در تلگرام پیام ارسال نمایید.

نشانی پستی دبیرخانه جشنواره

جمهوری اسلامی ایران، استان خراسان رضوی، مشهد،بولوار سجاد،سجاد ۱، مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، دبیرخانه جشنواره رسانه ای امام رضا(ع)،

 کد پستی: ۰۰۹۸۹۱۸۷۷۹۳۱۱۲                 

شماره تماس: ۳۷۶۴۲۳۵۴-۰۰۹۸۵۱

تقویم زمانی جشنواره

آخرین مهلت ارسال آثار: ۱۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ ،  ۲۱ September ۲۰۲۴ (۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳)

زمان برگزاری اختتامیه جشنواره و معرفی برگزیدگان: رجب ۱۴۴۶  ، January ۲۰۲۴ (آخر دی‌ماه ۱۴۰۳)

شرایط عمومی شرکت در جشنواره

شرکت‌کنندگان در جشنواره، باید آثار خود را با رعایت شرایط عمومی و اختصاصی جشنواره در قالب زمان‌بندی تعیین شده به دبیرخانه ارسال یا تحویل نمایند.

اطلاع رسانی جشنواره، فرایند ثبت نام و ارسال آثار از طریق وب‌سایت جشنواره به نشانی  mediafest.razavi.ir  انجام می‌شود.

آثار به هرزبانی (از جمله فارسی) می‌توانند در بخش بین‌الملل جشنواره شرکت کنند مشروط بر اینکه توسط شرکت‌کنندگان غیرایرانی ارائه شده یا سوژه بین‌المللی (منطبق بر سرفصل‌های موضوعی جشنواره) داشته باشند.

آثاری که در فاصله زمانی ۲۸ شعبان ۱۴۴۴ ، ۲۱ march ۲۰۲۳  (۱ فروردین ۱۴۰۲) تا ۱۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ ،  ۲۱ September ۲۰۲۴  (۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳) در یکی از مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده باشند، در جشنواره شرکت داده می‌شوند.

تکمیل فرم مشخصات فردی و رسانه‌ای به همراه مشخصات کامل اثر در سایت جشنواره الزامی است.

آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره فقط از پدیدآورنده و صاحب حقوقی اثر پذیرفته می‌شود.

شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را به زبان غیرفارسی به جشنواره ارسال کنند.

شرکت‌کننده برای کسب رتبه باید به شاخص‌‌ها و در نهایت به تصمیمات هیئت محترم داوران اعتماد نموده و پایبند باشد.

شاخص‌های بررسی آثار متعاقباً توسط هیئت علمی جشنواره اعلام خواهد شد.

آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره عودت داده نخواهد شد.

دبیرخانه جشنواره مجاز است با حفظ حقوق معنوی صاحب اثر، در حد متعارف آثار منتخب را در امور اطلاع رسانی و تبلیغاتی خود استفاده نماید.

آثاری که با مشخصات ناقص به دبیرخانه جشنواره ارسال شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

تصمیم‌گیری در قبال مسایل پیش‌بینی نشده بر عهده دبیرخانه جشنواره خواهد بود.

همه آثار باید هماهنگ با یک یا چند مورد از موضوعات و محورهای مطرح شده در جشنواره باشد.

آثار غیر مرتبط با موضوعات جشنواره از داوری حذف خواهند شد.

به آثاری که بعد از مهلت تعیین شده به دبیرخانه ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد.

معرفی هیئت داوران به انتخاب و نظارت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی صورت می‌گیرد.

تکمیل فرم شرکت در جشنواره به همراه فایل اثر و یا لینک انتشار الزامی است.

شرکت‌کنندگان باید نسبت به پیگیری اطلاعات و اخبار منتشر شده در سایت جشنواره اهتمام داشته باشند.

گزیده آثار جشنواره در قالب مجموعه‌ای منتشر خواهد شد. بدیهی است دبیرخانه در انتخاب آثار رسیده مختار خواهد بود.

برپایی نمایشگاه های آثار منتخب، اکران آثار، برگزاری کارگاه ها و نشست ها از بخش های جنبی جشنواره می باشد که زمان و مکان برگزاری آن متعاقباً از طریق سایت دبیرخانه جشنواره، اطلاع رسانی خواهد شد.

هر گونه نظر و پیشنهاد را از طریق وب‌سایت جشنواره ارسال فرمائید.

شرایط اختصاصی شرکت در جشنواره 

الف- مستند، نماهنگ، پویانمایی و موشن‌گرافیک

آثار این بخش‌ها حتماً باید با فرمت‌های رایج بوده و از کیفیت لازم برخوردار باشد.

آثار این بخش باید مبتنی بر محورهای موضوعی جشنواره باشد.

ب- صفحه و کانال در شبکه‌های اجتماعی

در این بخش می‌بایست لینک صفحه حساب کاربری در شبکه های اجتماعی در فرم ثبت نام درج گردد.

هنگام ثبت نام در جشنواره مشخصات کامل مدیر یا مدیران می بایست اعلام شود.

ج- برنامه تلویزیونی

آثار این بخش حتماً باید در بازه زمانی ۲۸ شعبان ۱۴۴۴ ، ۲۱ march ۲۰۲۳  (۱ فروردین ۱۴۰۲) تا ۱۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ ،  ۲۱ September ۲۰۲۴  (۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳)  در یک شبکه ماهواره ای یا شبکه‌های اجتماعی پخش شده باشد.

د- پویش مردمی نشر محتوای رضوی در شبکه‌های اجتماعی

قالب اثر در این بخش آزاد است و شرکت‌کنندگان در راستای محورهای موضوعی مشخص‌شده می‌توانند با معرفی یکی از پست‌های خود در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها رقابت کنند.

تمام پست‌هایی که در این بخش شرکت داده می‌شوند، می‌بایست از یکی از هشتگ‌های جشنواره شامل #امام_رضا، #ImamReza و #الامام_الرضا در محتوای خود استفاده کرده باشند.

ه- جایزه ویژه «احیای امر»

این بخش ویژه برای برجسته‌سازی نام و نشان حضرت رضا علیه‌السلام در گستره جهان اسلام در نظر گرفته شده است. آثار، محصولات و خدمات رسانه‌ای باکیفیت، اثربخش و جریان‌ساز با محوریت تبیین و ترویج معارف قرآن و احیاگر مکتب اهل بیت (ع) به‌ویژه سنت و سیره رضوی، در هر قالب رسانه‌ای و به هر زبانی می‌توانند شرکت کنند. در این بخش قالب ارسال اثر آزاد است.

پوستر فراخوان بخش بین الملل

تاریخ به روزرسانی: چهاردهم مرداد ۱۴۰۳


🅰️   مطالب مرتبط:
  • دیپلماسی دینی/ تقویم فرهیخت: ۲۵ دی ۱۴۰۳، برپایی چهارمین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا (ع) به همت آستان قدس رضوی
  • دیپلماسی دینی/ تقویم فرهیخت: ۲۷ مهر ۱۴۰۲، برپایی سومین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای امام رضا(ع) در مشهد
  • دیپلماسی دینی/ رسانه ای؛ گلایه های فرهیخت: برگزاری و پایان نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) بدون رویکرد بین المللی و شرکت کننده و حتی داور غیر ایرانی! امام رضا(ع) متعلق به همه جهان اسلام است و نه فقط ایران!
  • :: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/5008


    Share
    • دوستان خوشبختانه فراخوان بخش بین الملل چهارمین جشنواره رسانه ای و بین المللی امام رضا(ع) منتشر شده و در وب سایتش قرار گرفته. mediafest.razavi.ir
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

    نظرات مخاطبان


    جست و جو در وبگاه


    حتماً بخوانید

    توضیح

    بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

    اهم تازه ها

    آرشیو توضیح

    مخاطبانی که فرصت زیادی برای «فرهیخت گردی» ندارند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن ، اهم تازه ها و یافته های مطالعاتی اخیر فرهیخت را در «یک نگاه» ببینند و بخوانند، ما آنها را ذیل این بخش گرد هم آورده ایم.

    اهم دغدغه ها

    توضیح

    اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

    صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود این یعنی آن که اگر با گذشت ۴۵ سال، هنوز نمی توانیم یک آمار موثق از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع خارجی ارائه دهیم، پس هر گونه برنامه ریزی برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

    شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ و این واقعاً مایه فضاحت دیاری است که ادعای قطب اول گردشگری کشور را دارد. آرشیو

    مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

    امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

    هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

    نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضعییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو