دیپلماسی❜ زیارت/ از لندن به مشهد؛ ارادت وصف‌ناپذیر به شمس‌الشموس/چهارشنبه‌های امام رضایی بین‌المللی شد

  • بازدید: ۳۸۰
زیارت/ از لندن به مشهد؛ ارادت وصف‌ناپذیر به شمس‌الشموس/چهارشنبه‌های امام رضایی بین‌المللی شد

همه ساله جمع کثیری از زائران غیر ایرانی به بارگاه نورانی امام رضا(ع) مشرف می‌شوند اما در این شرایط آستان قدس برای برقراری ارتباط و انس با امام رئوف(ع) برنامه‌هایی تدارک دیده است. آن طور که تقویم شیعه می‌گوید روزهای چهارشنبه‌ متعلق است به آقا علی بن موسی الرضا (ع)، ولی‌نعمت ما ایرانیان که بنا بر این روایت روز انس و ارتباط با امام رضا (ع) نام گرفته است. روز‌هایی که ما بیش از هر روز دیگر هفته، حال دلمان امام رضایی می‌شود و تاثیر آن زیارت هم عجیب بر دل و جانمان می نشیند. چند وقتی است که فرهنگسازی درباره چهارشنبه‌های امام رضایی و سلام و صلوات فرستادن بر امام رضا(ع) در ساعتی مشخص به یک سنت بدل شده و برکات و ثمرات فراوانی هم در سایه این توجهات و توسلات به ساحت مقدس حضرت ثامن الحجج (ع) برای مخاطبان داشته است.

معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی نیز با تکیه بر داشته‌های شبکه مخاطبان حرم مطهر و ظرفیت موجود در بخش فضای مجازی حوزه بین الملل سهم مهمی در تبلیغ و انتشار این طرح داشته است. این معاونت در گام نخست با محوریت 4 زبان اصلی و پر مخاطب عربی، اردو، انگلیسی و آذری اقدام به طراحی و اجرای برنامه‌ زنده چهارشنبه‌های امام رضایی به صورت هفتگی کرده که خوشبختانه مورد استقبال مخاطبین نیز قرار گرفته و بیش از 650 هزار نفری از پخش زنده این برنامه بازدید کرده است. 

برقراری ارتباط با امام رئوف(ع) از لندن

 همه ساله جمع کثیری از زائران غیر ایرانی به بارگاه نورانی امام رضا(ع) مشرف می‌شوند اما در این شرایط که ویروس کرونا قلب‌های بسیاری از عشاق الرضا(ع) را از مشهد دل‌ها دور کرده، برای برقراری ارتباط و انس با امام رئوف(ع) برنامه‌هایی تدارک دیده که یکی از این راه‌ها طرح «چهارشنبه‌های امام رضایی» است.

این طرح طی سه هفته گذشته بیش از 8 هزار و 800  بازدید کننده به زبان انگلیسی داشته که با مشارکت بیش از 3 تلویزیون ماهواره‌ای در لندن و بیش از 40 صفحه در فیسبوک، دارای مخاطبین بالایی بوده است. این ویژه برنامه همچنین در 25 پیج ایسنتاگرام به صورت همزمان پخش شده که بیش از 2 هزار و 500 کامنت دریافت شده که نشان از ارتباط مخاطب با این برنامه دارد.

علاوه بر پخش زنده برنامه چهارشنبه‌های امام رضایی(ع)، تعداد 3 هزار اشتراک گذاری انجام گرفته که تاکنون بی سابقه بوده است. 

استقبال بالای مخاطبان از این طرح و همچنین دعوت از شخصیت‌های مطرح آمریکایی، انگلیسی، کانادایی و استرالیایی در این برنامه‌ها موجب شده تا مجموعه‌های مختلف نیز درخواست مشارکت و حضور در پخش زنده از حرم مطهر رضوی را داشته باشند. 

مشارکت 10 تلویزیون ماهواره‌ای هند و پاکستان

ویژه برنامه زنده چهارشنبه‌های امام رضایی(ع) در سه هفته گذشته با مشارکت بیش از10 تلویزیون ماهواره‌ای در کشورهای هند و پاکستان و 25 صفحه در فیسبوک اجرا شده و دارای مخاطبین بالایی بوده به گونه‌ای که بیش از 190 هزار بازدید کننده به زبان اردو داشته است.

این برنامه همچنین در صفحات یوتیوب به تعداد 11 صفحه باز نشر شده و به صورت همزمان و زنده پخش شده است. لازم به ذکر است تعداد350 اشتراک گذاری صورت گرفته که طی این مدت بی سابقه بوده است. همچنین 2 هزار کامنت دریافت شده که نشان از ارتباط مخاطبان با این برنامه می‌باشد.

بازدید 125 هزار نفری آذری زبان

آذری زبانان نیز که همواره عشق و محبت خود را به امام مهربانی‌ها نشان داده‌اند و انس و الفتی با این امام رئوف دارند از ویژه برنامه چهارشنبه های امام رضایی(ع) استقبال ویژه‌ای داشتنه‌اند که طبق این گزارش طی مدت یاد شده، بیش از 125 هزار آذری زبان از این برنامه بازدید کرده‌اند.

همچنین بیش از 3 تلویزیون ماهواره‌ای در کشورهای آذربایجان، روسیه و ایران در این برنامه مشارکت کردند و بیش از 3 هزار کامنت دریافت شده که بیانگر ارتباط خوب مخاطب با این برنامه است و مهمانانی که در این برنامه‌ها دعوت شده‌اند غالبا از شخصیت‌های مطرح کشور‌های شوروی سابق هستند. 

عرب زبانان که همواره بیش‌ترین زائران حرم حضرت رضا(ع) را تشکیل می‌دادند و ارادت وصف‌ناپذیری به امام رئوف(ع) دارند، استقبال بسیاری از این طرح داشته‌اند و با بازدید 250 هزاری رکورددار بازدید از این برنامه طی سه هفته گذشته بوده‌اند.

این طرح با مشارکت 4 تلویزیون ماهواره‌ای از جمله الاهواز، الصادق عراق، کاظمیه عراق و رضوی تی وی اجرا شد و در فیسبوک با مشارکت بیش از 300 صفحه و  همچنین در آپارات به صورت همزمان و زنده پخش شده است. 

این گزارش حاکی از این است که خوشبختانه این برنامه با استقبال بسیار خوب مخاطبین مواجه شده و هر هفته بیش از 16 موسسه به صورت مستقیم با حرم مطهر رضوی ارتباط برقرار کرده‌اند.

خبرگزاری تسنیم از  مشهد

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7798


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها