دیپلماسی❜ دانشگاهی/ یازدهمین همایش بین‌المللی کامپیوتر و مهندسی دانش برگزار شد؛ آینده علم در جهان متعلق به حوزه مهندسی کامپیوتر و دانش است

  • بازدید: ۴۴۰
دانشگاهی/ یازدهمین همایش بین‌المللی کامپیوتر و مهندسی دانش برگزار شد؛ آینده علم در جهان متعلق به حوزه مهندسی کامپیوتر و دانش است

دبیر همایش بین‌المللی کامپیوتر و مهندسی دانش گفت: تمام آینده علم جهان، متعلق به حوزه مهندسی کامپیوتر و دانش است و هم اکنون فناوری اطلاعات و کامپیوتر یکی از ۱۰ صنعت برتر جهان است. دکتر عباس قائمی بافقی روز پنجشنبه در یازدهمین کنفرانس بین‌المللی کامپیوتر و مهندسی دانش " ۲۰۲۱ICCKE " که توسط گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه فردوسی مشهد و به صورت مجازی برگزار  می‌شود افزود: در گذشته رشته های نفت و پتروشیمی مورد علاقه صنعتگران بود ولی امروزه فناوری اطلاعات و کامپیوتر توانسته است از بیشتر صنایع جهان پیشی بگیرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در گذشته بیشتر دانشجویان برتر رشته‌های مهندسی به سایر رشته های مختلف مهندسی علاقه داشتند و آن رشته ها را برای تحصیل انتخاب می‌کردند ولی اکنون شاهد حضور این نخبگان در این رشته به واسطه اهمیت آن هستیم.

عضو هیات علمی دانشکده کامپیوتر دانشگاه فردوسی مشهد گفت: به زودی ابعاد مختلف مهندسی کامپیوتر و دانش، زندگی روزمره ما را فرا خواهد گرفت و وابستگی به این حوزه، ویژگی های مثبت و منفی خاص خود را دارد که باید به آن آگاهی کامل داشت.

قائمی با اشاره به این که در گذشته ارتباط بین دستگاه های الکترونیکی و تبادل داده ها بین ۲ ماشین، تخیل به حساب می آمد افزود: به زودی با شیوع اینترنت اشیاء و هوشمند سازی تمام اطلاعات پیرامونی زندگی روزمره ما تحت تاثیر قرار  خواهد گرفت.  

وی در مورد هدف از برگزاری این همایش گفت: برگزاری این همایش با هدف هم افزایی صنعت و دانشگاه در تمام ابعاد مهندسی کامپیوتر و دانش و همچنین تعامل نزدیک دانشجویان و آشنایی بیشتر آنها با صنایع مرتبط در کنار حضور اساتید مطرح جهانی است.  

دبیر همایش بین‌المللی کامپیوتر و مهندسی دانش گفت: این همایش از گذشته به صورت مجازی و با هدف از میان بردن محدودیت‌های فیزیکی و ایجاد دسترسی برای ارتباط با سایر دانشمندان جهان طراحی شده بود و اکنون نیز به همین صورت در حال برگزاری است.

قائمی افزود: این کنفرانس در پنج محور اصلی شامل مهندسی و دانش، یادگیری ماشین و کاربردهای آن، بینایی ماشین و کاربردهای آن، شبکه های کامپیوتری و امنیت و همچنین طراحی دیجیتال و معماری کامپیوتر با ۲۰ محور فرعی در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: سهم ما از تجارت بزرگ کامپیوتر و مهندسی دانش تقریبا هیچ است ولی شیب حرکت آن، نشان از رشد این موضوع در کشور دارد و لازمه آن نیز تداوم و استمرار در این مسیر است.

دبیر همایش بین‌المللی کامپیوتر و مهندسی دانش گفت: با شکل گیری کرونا، اهمیت حضور این موضوع برای ارائه خدمات اجتماعی را شاهد هستیم و در حال حاضر نیز بخش زیادی از بازارهای مجازی از نعمت مهندسی کامپیوتر و دانش بهره فراوان برده اند.

قائمی افزود:بخش بسیاری از دانشگاهیان اکنون از مرحله نظری عبور و به سمت کاربردی تر کردن این صنعت و دانش حرکت کرده اند و در این همایش نیز موضوعات صنایع هوشمند، کسب تجربیات جدید و شناسایی چالش‌های نوین به اشتراک نظر گذاشته می‌شود.

وی اضافه کرد: برای ایجاد انگیزه در میان دانشجویان نیز مسابقه ای با عنوان کاوشگر قنات با طرح یک مساله واقعی تعریف شده است و همچنین در قسمت دیگری از این همایش، دانشجویان می توانند ایده‌ها و یا طرح مسایل خود را برای ارزیابی مطرح کنند.

دبیر همایش بین‌المللی کامپیوتر و مهندسی دانش گفت: افراد شاخصی در این همایش ۲ روزه شرکت کرده‌اند که از آن جمله می توان به استادان اشکان رحیمی کیان و یلدا محسن زاده اشاره کرد که در دانشگاه های کشور کانادا مشغول به تدریس هستند و به عنوان سخنران اصلی در این همایش شرکت دارند.

قائمی افزود: پس از داوری ۱۹۱ مقاله رسیده به این همایش توسط ۱۵۱ داور، تعداد ۹۱ مقاله برای شرکت و ارائه در این همایش ۲ روزه پذیرفته شده است.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8145


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها