دیپلماسی❜ شهری/ دیدار مدیران شهری به منظور بهره گیری از ظرفیت جامعه المصطفی در راستای توسعه ارتباطات بین المللی مشهد + گزارش تصویری

  • بازدید: ۵۲۱
شهری/ دیدار مدیران شهری به منظور بهره گیری از ظرفیت جامعه المصطفی در راستای توسعه ارتباطات بین المللی مشهد + گزارش تصویری

در راستای گسترش ارتباطات بین المللی مشهد و مدیریت شهری با دیگر شهر‌های جهان، نایب رئیس شورا و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر از جامعة المصطفی العالمیه خراسان رضوی بازدید و با رئیس نمایندگی جامعة المصطفی دیدار و گفتگو کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، در این بازدید که با حضور مشاور شهردار در امور دینی و روحانیون برگزار شد، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مشهد باید در حوزه گفتگو در جهان شاخص شود و آمادگی داریم در این حوزه از ظرفیت‌های جامعة المصطفی استفاده کنیم.

مهدی ناصحی با اشاره به عضویت ایران در سازمان شانگهای، خاطرنشان کرد: این یک رویداد بزرگ است که قصد داریم از این ظرفیت برای برگزاری نشست شهرداران شهر‌های عضو سازمان شانگ‌های در شهر مشهد و گسترش ارتباطات بین المللی مشهد با این شهر‌ها استفاده کنیم و در این مسیر نیز جامعةالمصطفی می‌تواند به شهرداری کمک کند.

وی اضافه کرد: یکی از چالش‌هایی که شهر مشهد با آن روبه روست، تمایل کم سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این شهر است و آماده ایم برای تقویت سرمایه گذاری از ظرفیت ارتباطات بین المللی جامعةالمصطفی در این حوزه نیز استفاده کنیم.

ضرورت گسترش روابط بین الملل

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا نیز اظهار کرد: گسترش روابط بین الملل هم در بخش فرهنگی و هم اقتصادی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

حجت الاسلام حسن منصوریان تصریح کرد: شورای شهر و مدیریت شهری مشهد آمادگی کامل دارد تا در چهارچوب سیاست جهان شهری مشهد که با ظرفیت‌های جامعةالمصطفی هم خوان است، با این مجموعه همکاری کند.

حضور ۲۵۰۰ طلبه از ۵۰ کشور در جامعه المصطفی

رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه استان نیز با اشاره به حضور ۲۵۰۰ دانشجو و طلبه خارجی از ۵۰ کشور جهان در استان، گفت: می‌توانیم در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و در امور بین الملل به شهرداری مشاوره بدهیم تا مشهد به مرکز فرهنگی جهان اسلام تبدیل شود.

حجت الاسلام محمدرضا صالح اضافه کرد: این مجموعه جامعةالمصطفی العالمیه دارای تعداد زیادی دانش آموخته در سراسر جهان است و این موضوع می‌تواند ظرفیت مناسبی برای گسترش ارتباطات بین المللی شهرداری مشهد با دیگر شهر‌های جهان باشد.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم تعدادی از معابر به نام مشاهیر جهان نام گذاری و بوستانی با عنوان بوستان بین الملل برای معرفی فرهنگ‌های گوناگون جهان به ویژه جهان اسلام، با استفاده از ظرفیت طلبه‌ها و دانشجویان خارجی جامعةالمصطفی اختصاص داده شود.

گسترش ارتباطات بین المللی در دستورکار مدیریت شهری

مشاور شهردار در امور دینی و روحانیون نیز در این بازدید اظهار کرد: هویت اصلی شهر مشهد، امام رضا (ع) است و ایشان شخصیتی بین المللی هستند. براین اساس باید هر ظرفیتی در مشهد وجود دارد، در این راستا به کار گرفته شود.

حجت الاسلام مهدی مقامی افزود: از سیاست‌های شهرداری مشهد در این دوره، گسترش ارتباطات بین المللی با دیگر کشور‌های جهان به ویژه کشور‌های اسلامی است.

همچنین در ادامه این بازدید، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری مشهد گفت: هفته گذشته نشستی با مرکز ارتباطات بین المللی جامعةالمصطفی برگزار شد که در ادامه آن، مقدمات تدوین برنامه‌ای عملیاتی را برای همکاری دوجانبه با توجه به تأکیدات شهردار برای گسترش ارتباطات بین المللی شهر مشهد آماده خواهیم کرد.

سید ناصر نعمتی افزود: اکنون سه اقدام فوری مدنظر است؛ نخست استفاده از ظرفیت شبکه رسانه‌ای است که دانش آموختگان جامعةالمصطفی در خارج از کشور با آن در ارتباط هستند، دوم توجه به عملیاتی شدن اقدامات در موضوع خواهرخواندگی شهر‌ها با مشهد و نیز برگزاری نشست شهردار مشهد با طلبه‌ها و دانشجویان جامعةالمصطفی از ۵۰ کشور جهان را در دستور کار داریم.

شهرآرانیوز

>>> مشاهده گزارش تصویری 

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8199


Share
  • چه عجب خیلی وقت پیش باید این رابطه میان شهرداری و جامعه المصطفی و حتی حوزه های علمیه درست میشد ولی ماهی را هر موقع از آب بگیری تازه است . شهرداری شهر عالم آل محمد ص باید با مراکز دینی و علمی و پژوهشی و آموزشی به صورت تنگاتنگ و خیلی نزدیک ارتباط داشته باشد و الا مدیریت نظافت شهری و ترافیک و فضای سبز و اینها کار همه شهرداری هاست پس فرق مشهد با شهرهای دیگر چه می شود؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها