دیپلماسی❜ دانشگاهی/ سخنرانی دکتر قبول در مرامدرسه تابستانی زبان فارسی دانشجویان دانشگاه الخلیج عمان

  • بازدید: ۳۴۱
دانشگاهی/ سخنرانی دکتر قبول در مرامدرسه تابستانی زبان فارسی دانشجویان دانشگاه الخلیج عمان
دانشگاه فردوسی مشهد
به دعوت و میزبانی دانشگاه الخلیج عمان، دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه روز سه‌شنبه 1401/07/12 در اختتامیه برنامه مدرسه تابستانی زبان فارسی در دانشگاه الخلیج حضور یافت و سخنرانی کرد. 
در این برنامه که دکتر تقی عبدوانی رئیس هیأت امنا و مالک دانشگاه الخلیج و دکتر علی معاون علمی آن دانشگاه و شرکت‌کنندگان مدرسه تابستانی از کشورهای عمان و عراق حضور داشتند، دکتر قبول با معرفی دانشگاه فردوسی مشهد و جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی آن، اشاره کرد.
این که کشور ایران در حال حاضر رتبه شانزدهم رشد علمی در میان کشورهای جهان را داراست و در میان کشورهای منطقه و اسلامی رتبه نخست را دارد و دانشگاه فردوسی مشهد در جایگاه یکی از سه دانشگاه برتر جامع ایران این آمادگی را دارد که در قالب برگزاری دوره دانش‌افزایی و مدرسه تابستانی در رشته‌های مختلف علوم و فنون، دانش و تجربیات خود را با دانشجویان، استادان و کارمندان دانشگاه الخلیج و دیگر نهادها و مؤسسات کشور عمان و کشورهای منطقه در میان بگذارد. 
دکتر قبول با اشاره به رضایت بالای شرکت‌کنندگان در مدرسه تابستانی دانشگاه الخلیج در دانشگاه فردوسی مشهد که در مشهد و بهشهر برگزار شد، این تجربه موفق را آغازی شایسته برای دیگر همکاری‌ها در این عرصه معرفی کرد.
دکتر علی نیز با تشکر و قدردانی از دانشگاه فردوسی مشهد برای برگزاری این مدرسه تابستانی و دوره دانش‌افزایی به جایگاه ممتاز علمی و زیرساخت‌های دانشگاه فردوسی مشهد اشاره کرد و اعلام آمادگی کرد که این دوره‌ها در قالب مدرسه‌های زمستانی و تابستانی دیگر ادامه یابد.
یادآور می‌شود که در مردادماه سال جاری، 35 تن از دانشجویان و کارمندان دانشگاه الخلیج و برخی از شرکت‌کنندگان از عراق و کویت در دوره دانش‌افزایی و مدرسه تابستانی مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی در دانشگاه فردوسی مشهد شرکت کردند.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/71


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها