دیپلماسی❜ دینی/ تشرف بانوی برزیلی «اسمینا گارسیا مارگونی» به دین اسلام در حرم مطهر رضوی + فیلم

  • بازدید: ۴۶۹
دینی/ تشرف بانوی برزیلی «اسمینا گارسیا مارگونی» به دین اسلام در حرم مطهر رضوی + فیلم

آستان قدس رضوی

این گزارش، روایت شنیدنی و دیدنی داستان تشرف خانم «اسمینا گارسیا مارگونی» به دین مبین اسلام و پذیرش مذهب برحق «تشیع» است که ۱۸دی ماه ۱۴۰۰ در حرم مطهر امام رضا(ع) و در برنامه ی تلویزیونی «تشرف» رسانه ای شده است. 

این بانوی تازه مسلمان، ۲۶ ساله، مسیحی، دانشجوی دکترای میکروبیولوژی دامپزشکی و ساکن برزیل است که از یک مادر پرتغالی و پدر اروپایی متولد شده و یک هفته پیش به ایران آمده است.  

وی که در برنامه ی «تشرف» ویژه برنامه «دهه کرامت» شبکه یک سیما به همراه همسر خود در حضور «محمدرضا حسینیان» مجری برنامه به گفتگو نشسته بود، خاستگاه اصلی تشرفش به آخرین دین برحق را نوعی «الهام» و «ندای درونی» ذکر کرد و گفت که نامش را «فاطمه» نهاده است.

این بانوی رهیافته در پایان سخنانش می گوید: من ارادت خاصی به حضرت فاطمه (سلام الله علیها) دارم و به طور کلی، برزیلی ها همین ارادت را دارند و برخی از آنان، اسامی دختران خود را به نام «فاطمیا» یا «فاچیما» می گذارند. 

«سید هادی» شوهر این بانو که خود از سلسله ی جلیله ی سادات هست، می گوید: مدت زیادی از عقدمان نمی گذرد. هفت هشت ماه قبل خود من به تنهایی به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف شده بودم و از حضرت، طلب همسری نجیب و مؤمن را کردم.

وی اضافه کرد: قبل از ازدواج ما، همسرم در سال ۲۰۱۷ بر اثر یک سری مطالعات شخصی، در مورد اسلام به طور کامل تحقیق کرده و حتی یک بار «حجاب کامل» را امتحان می کند. به عنوان مثال در چند محفل اجتماعی مانند دانشگاه حجاب کامل را رعایت میکند و مورد عقاب اطرافیان قرار می گیرد. 

حتی نزدیکانش به او می گویند که شبیه مسلمانان و شیعیان شدی! و بر اثر تبلیغات دروغین رسانه های معاند، به او می گویند که مسلمانان تروریست هستند؛ مواظب باش برچسبی به تو نزنند و او را از این کار بر حذر می دارند. 

اتفاقاً همین تحذیرها باعث می شود که در او در این باره بیشتر مطالعه و تحقیق کند که چرا به مسلمانان و شیعیان، برچسب تروریست می زنند و با وبگاهی به نام شیا اینفو به زبان پرتغالی آشنا می شود و همین مسأله، باعث پی بردن به حقانیت دین اسلام و مذهب برحق تشیع می شود.

گفتنی است این تارنما، توسط «حجت الاسلام علی حمیدی» از مبلغان بین‌الملل و خادم افتخاری مسجد مقدس جمکران و همسر برزیلی ایشان به روزرسانی می شود. در این فیلم (که داستان تشرف یک بانوی پزشک برزیلی به دین مبین اسلام را روایت می کند)، تصویر حجت الاسلام حمیدی مبلغ دینی و آشنا به زبان برتغالی را مشاهده خواهید کرد.

این ویدئوی کوتاه که در حال و هوای معنوی و فضای روحانی و ملکوتی حرم مطهر امام رضا علیه السلام ضبط و از شبکه ی یک سیما پخش شده، واقعاً شنیدنی و دیدنی است.

 

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8312


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها