دیپلماسی❜ شهری/ سفر معاون خدمات شهری شهرداری نجف به مشهد و دیدار با مسئولان شهرداری مشهد

  • بازدید: ۲۷۸
شهری/ سفر معاون خدمات شهری شهرداری نجف به مشهد و دیدار با مسئولان شهرداری مشهد
شهرداری مشهد
معاون خدمات شهری شهرداری نجف در سفر به مشهد و در جلسه دیدار با معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد بر استفاده از تجربیات موفق شهرداری مشهد در زمینه فرهنگ‌سازی، جمع‌آوری و مدیریت پسماند تاکید کرد و خواستار تقویت همکاری‌های میان این دو کلان‌شهر مذهبی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، "عدی عبدالصاحب" که در صدر هیئتی متشکل از شهرداری نجف و عتبه علوی به مشهد سفر کرده، در دیدار با همتای مشهدی خود ضمن اشاره به دستاوردها و خدمات موفق مدیریت شهری در شهر مشهد، گفت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین معضلات در شهرهای عراق، جمع‌آوری و مدیریت پسماندهای شهری است و شهر نجف نیز به عنوان یکی از کانون‌های مذهبی این کشور، از این مشکل رنج می برد.
وی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد زباله‌های جمع آوری شده در شهر نجف بدون تفکیک دفن می‌شود، افزود: استفاده از تجارب ارزشمند مشهد در این زمینه می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات ما در زمینه مدیریت پسماند باشد؛ شهرداری نجف آماده توسعه روابط و همکاری های مشترک در این زمینه است.
عبدالصاحب ادامه داد: عملکرد پاکبانان مشهدی در ایام اربعین حسینی در شهر نجف بسیار قابل تقدیر است و آنچه در این خدمت کاملا مشهود بود، خدمت خالصانه و بی ادعای پاکبانان مشهدی بود که به زائران حرم حضرت علی(ع) در پیاده روی عظیم اربعین حسینی ارائه شد.
"محمد مشحون" نماینده عتبه علوی نیز در این جلسه، با تقدیر از خدمات صورت گرفته در ایام اربعین در کشور عراق گفت: پاکبانان و خادمان مشهدی نشان دادند، عشق و ارادت به خاندان اهل بیت علیهم السلام در تار و پود وجودشان تنیده شده و عاشق خدمت به زائران خاندان نبوی هستند.
"علی نجفی" معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد نیز در این دیدار ضمن اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در زمینه مدیریت پسماند برای کارشناسان عراقی در شهر مشهد طی سال‌های گذشته افزود: در زمینه انتقال تجربیات و آموزش‌های تخصصی، آمادگی برگزاری مجدد این دوره‌ها و آموزش کارشناسان عراقی وجود دارد.
وی ادامه داد: پسماندهای شهری سرمایه‌های عظیمی هستند که متاسفانه به آنها توجهی نمی‌شود؛ در حالی که تکمیل چرخه جمع‌آوری، مدیریت و بازیافت این اقلام، گردش مالی گسترده‌ای دارد که کشورهای نفت خیز به دلیل درآمدهای هنگفت نفتی از آن غافل هستند.
نجفی افزود: به منظور مدیریت پسماند موجود در در شهر نجف، علاوه بر فراهم آوردن زیرساخت های صنعتی، فرهنگسازی در میان شهروندان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید به طور ویژه به آن توجه شود.
وی خاطرنشان کرد: مدیریت پسماند، فضای سبز شهری، خدمات ایمنی و آتش نشانی، ساماندهی بازار های محلی و توسعه تصفیه‌خانه‌های محلی بخشی از زمینه‌هایی است که می‌توان نسبت به انتقال دانش تخصصی و تجربیات به دست آمده در شهر مشهد به شهر نجف اقدام کرد.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/1709


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها