دیپلماسی❜ فرهنگی/ تقویم فرهیخت: ۲۵ مهرماه ۱۴۰۲، برپایی همایش بین‌ المللی کتابخانه‌ های عمومی و کسب‌ و کارهای کوچک در مشهد

  • بازدید: ۵۶۵
فرهنگی/ تقویم فرهیخت: ۲۵ مهرماه ۱۴۰۲، برپایی همایش بین‌ المللی کتابخانه‌ های عمومی و کسب‌ و کارهای کوچک در مشهد
نهاد کتابخانه های ع.

با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران؛ همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- فراخوان همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران منتشر شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک با هدف شناسایی راهکارها، ایده‌ها، تجربه‌ها، ضعف‌ها، چالش‌ها و چشم‌اندازها برای استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی به‌منظور مشارکت فعال در فضای کسب‌وکار کشور و فراهم‌آوردن بستری برای توجه به نقش و جایگاه کتابخانه‌های عمومی در رونق‌بخشیِ اقتصادی با حمایت از اقدامات کارآفرینانه و کسب‌وکارهای کوچک، با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران در روزهای ۲۵ و ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ به میزبانی شهر مشهد برگزار خواهد شد.

در فضایی که بنا به ضرورت‌های اقتصادی و اجتماعی، استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک حول محور ایده‌های نوین و گروه‌های جوان شکل می‌گیرند و جامعه به‌سوی کسب‌وکارهای کوچک پیش می‌رود، با مجموعه‌ای از نیازها در زمینه‌های عمومی‌سازی و ترویج، حمایت و پشتیبانی و آموزش و مهارت روبرو هستیم که کتابخانه‌های عمومی برحسب مأموریت خود می‌توانند پیشقدم تأمین آنها باشد.

دبیرخانه همایش کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک در بخشی از متن فراخوان این همایش با اشاره به رویکرد میان‌رشته‌ای آن، از تمام متخصصان، پژوهشگران و کتابداران در سطح ملی و بین‌المللی برای شرکت در این همایش دعوت کرده تا آثار خود در قالب مقاله تا تاریخ اول تیرماه ۱۴۰۲ در یکی از محورهای اعلام شده زیر به دبیرخانه این رویداد بین‌المللی ارسال کنند.

راهبردها، اهداف و چیستیِ نقش کتابخانه‌های عمومی در تعامل با کسب‌وکارهای کوچک؛

منابع، خدمات و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی برای کسب‌وکارهای کوچک؛

کتابخانه‌های عمومی، تسهیل‌گرِ کسب‌وکارهای کوچک: ملاک‌ها و معیارها؛

طراحی خدمات کتابخانه‌های عمومی برای کسب‌وکارهای کوچک؛

کتابخانه‌های عمومیِ روستایی و کسب‌وکارهای محلی؛

کتابخانه‌های عمومی و کارآفرینی اجتماعی؛

اجتماع‌سازی برای حمایت از کسب‌وکارهای کوچک از طریق شبکه کتابخانه‌های عمومی؛

قوانین، مقررات و اسناد مرتبط با خدمات کتابخانه‌های عمومی برای کسب‌وکارهای کوچک؛

کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک دانش‌بنیان؛

آینده‌پژوهیِ کسب‌وکارهای کوچک و کتابخانه‌های عمومی؛

آسیب‌ها و موانع توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی برای کسب‌وکارهای کوچک؛

و مصداق‌یابیِ کسب‌وکارهای کوچکِ برآمده از کارکرد کتابخانه‌های عمومی

محورهای ۱۲گانه همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک هستند که آثار ارسالی نیاز است در یکی از این حوزه‌ها مکتوب شده باشند.

طبق اعلام دبیرخانه همایش با اتمام مهلت ارسال آثار، نتایج داوری مقالات تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر نیز به تارنمای این همایش به نشانی conf۲.ipla.ir مراجعه کنند.

اعظم صنعت‌جو، دانشیار علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد و حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان‌رضوی از سوی مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به ترتیب به عنوان دبیران علمی و اجرایی همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک منصوب شده‌اند.

نخستین همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی با موضوع طراحی و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی؛ الگوها، تجربه‌ها وایده‌ها با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران و انجمن جامعه شناسی ایران و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با هدف ایجاد بستری مشترک برای مشارکت پژوهشگران، دانشگاهیان، مدیران، ارائه‌دهندگان خدمات اطلاعاتی، کتابداران و سیاستگذاران، برای اشتراک‌گذاری تجارب، ایده‌های نوآورانه و یافته‌های پژوهشی، در روزهای ۲۶، ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در شهر شیراز برگزار شد.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/291


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها