-
۱۱ تیر ۱۴۰۱
-
بازدید: ۴۱۱
دبیر علمی جشنواره رسانهای بینالمللی امام رضا (ع): داوری آثار دومین جشنواره رسانهای امام رضا (ع) به پایان رسید
مشهد ـ دبیر علمی جشنواره رسانهای بینالمللی امام رضا (ع) گفت: با اتمام کار داوری آثار دومین جشنواره رسانهای بینالمللی امام رضا (ع)، شمارش معکوس برای برگزاری مراسم اختتامیه آغاز شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر نصراللهی اظهار کرد: پس از پایان زمان ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره در اردیبهشت ماه امسال، کار هیئت انتخاب و سپس هیئت داوران آغاز شد و آثار در فرآیند ارزیابی قرار گرفت.
دبیر علمی جشنواره رسانهای بینالمللی امام رضا (ع) بیان کرد: اعضای هیئت داوران جشنواره که همگی جزو چهرههای شناخته شده در عرصه فرهنگ و رسانه هستند، بر اساس معیارهای ویژه مدنظر در جشنواره رسانهای امام رضا (ع)، از جمله سوژه اختصاصی و پرداخت اختصاصی، آثار برتر هر شاخه را انتخاب کردند و کار داوری در هفته جاری به پایان رسید.
وی تاکید کرد: در هفته جاری کار داوری آثار جشنواره به پایان رسید و هیأت داوران، رتبههای برگزیده در بخشهای مختلف را انتخاب و به دبیرخانه ارائه کردند، اگرچه که با توجه به شأن و جایگاه این جشنواره مهم بین المللی و همچنین داوری کاملاً تخصصی و حرفهای هیئت داوران، در جشنواره امسال نیز همانند سال گذشته، برخی رشتهها فاقد رتبه برتر است.
نصراللهی ادامه داد: طبق برنامه زمانی تعیین شده، اختتامیه دومین جشنواره رسانهای بینالمللی امام رضا (ع) ۲۳ تیرماه برگزار خواهد شد و طی آن آثار برگزیده معرفی و تقدیر خواهد شد.
دبیر علمی جشنواره رسانهای بینالمللی امام رضا (ع) به ارتقا کمی و کیفی دومین دوره جشنواره نسبت به دوره نخست نیز اشاره و تصریح کرد: در دومین دوره جشنواره رسانهای امام رضا (ع)، ۱۰۰۱ فعال رسانهای و مخاطب آزاد آثار خود را ارسال کردند که از نظر تعداد شرکتکننده، شاهد رشد ۶۵ درصدی بودیم.
وی ادامه داد: همچنین امسال سه هزار و ۱۲۷ اثر به دبیرخانه ارسال شد که هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی رشد قابل توجهی داشته است.
نصرالهی به دو اتفاق مهم در دومین دوره این جشنواره هم اشاره کرد و گفت: اضافه شدن بخش رسالهها و پایاننامههای دانشجویی و دریافت ۵۴ اثر در این بخش اتفاق مهمی بود که بسترساز پیوند عمیقتر حوزه تحقیق و پژوهش با حوزه معارف دینی خواهد شد.
دبیر علمی جشنواره رسانهای بینالمللی امام رضا (ع) افزود: همچنین جشنواره رسانهای امام رضا (ع) در دومین دوره، گستره خود را از سطح ملی به بینالمللی ارتقا داد که با استقبال خوبی همراه شد و ۳۷۳ اثر از کشورهایی همچون انگلستان، عراق، سوریه و پاکستان دریافت کردیم.
وی ادامه داد: برگزاری جشنوارهای بینالمللی با هدف ترویج فرهنگ رضوی، در نوع خود کمنظیر و حتی بی نظیر است و بدون تردید این رویکرد، نقش بسیار مؤثری در تقویت جبهه رسانهای مسلمانان در مواجهه با شبههافکنیهای رسانهای گسترده دشمنان خواهد داشت.