دیپلماسی❜ فرهنگی/ رشد ۶۵٪ آثار جشنواره بین‌المللی و رسانه‌ای امام رضا(ع)؛ ۳۶۰ اثر از عراق، ترکیه، سوریه و انگلستان

  • بازدید: ۵۵۰
فرهنگی/ رشد ۶۵٪ آثار جشنواره بین‌المللی و رسانه‌ای امام رضا(ع)؛ ۳۶۰ اثر از عراق، ترکیه، سوریه و انگلستان
آستان قدس رضوی

مشهد ایرنا- دبیر اجرایی دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: سه هزار و ۱۲۷ اثر به این دبیرخانه ارسال شده است که نسبت به دوره قبل ۶۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن هوشمند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۷۷۳ اثر در بخش خبرگزاری‌ها و مطبوعات، ۸۵۰ اثر در بخش رسانه‌های صوتی و تصویری، ۴۸۴ اثر در بخش رسانه‌های مجازی، ۵۹۳ اثر در بخش عکس و گرافیک، ۵۴ اثر در بخش پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی و ۳۷۳ اثر در بخش بین‌الملل بوده است.

وی ادامه داد: ۴۴۳ نفر از این آثار مربوط به بانوان و ۵۵۸ نفر مرتبط به مردان است.

دبیر دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) با بیان اینکه از تمام استان‌ها در این جشنواره شرکت کرده‌اند، افزود: خراسان رضوی با ۸۲۹ اثر، تهران با ۴۷۵ اثر و اصفهان با ۴۴۵ اثر بیشترین آثار ارسالی را داشته‌اند.

هوشمند بیان کرد: همچنین آثاری از کشورهای مختلف جهان از جمله عراق، ترکیه، سوریه و انگلستان به دبیرخانه ارسال شده که در بخش بین‌الملل شرکت داده خواهد شد.

وی گفت: در بخش بین‌الملل جشنواره، ۴۰ گزارش خبری، ۲۹ مستند، ۲۵ اثر پویانمایی و موشن گرافیک، ۴۱ نماهنگ، ۱۴۹ عکس، ۳۲ برنامه رادیو و تلویزیونی و ۳۴ محتوای شبکه‌های اجتماعی دریافت شده است.

وی اظهار داشت: شناسایی و شبکه‌سازی خادمان رسانه‌ای و تعامل بیشتر با تولید و توزیع‌کنندگان محتوای رسانه‌ای مرتبط با فرهنگ رضوی، تعمیم و گسترش تولیدات رسانه‌ای مرتبط با سیره رضوی در بستر رسانه‌های گوناگون به ویژه رسانه‌های نوین، شبکه‌سازی و حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای رضوی و عمق‌بخشی به محتوای رسانه‌ای مرتبط با سیره و معارف رضوی از جمله اهداف این جشنواره است.

دبیر دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) گفت: فراخوان این جشنواره مردادماه پارسال منتشر شد و تا ۱۵ اردیبهشت ماه امسال ادامه داشت. مراسم پایانی و معرفی آثار برتر نیز همزمان با دهه ولایت برگزار خواهد شد.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8443


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو