دیپلماسی❜ دانشگاهی/ تقویم فرهیخت: ۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۱، برگزاری همایش بین المللی علوم انسانی و اجتماعی در دانشگاه فردوسی مشهد

  • بازدید: ۴۵۴
دانشگاهی/ تقویم فرهیخت: ۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۱، برگزاری همایش بین المللی علوم انسانی و اجتماعی در دانشگاه فردوسی مشهد
دانشگاه فردوسی مشهد

برگزاری دو همایش بزرگ بین المللی با مشارکت دانشگاه‌های معتبر کشور عراق و دیگر کشورهای عربی در دانشگاه فردوسی مشهد

همایش بزرگ "روابط تمدن‌ها و فرهنگ‌ها، بنیان تکامل بشری" و دومین همایش بین المللی علوم انسانی و اجتماعی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

دکتر احسان قبول، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه درباره این همایش‌ها بیان داشت که در تابستان امسال دو همایش بزرگ بین المللی در حوزه علوم انسانی با مشارکت دانشگاه های معتبر عراق و کشورهای عربی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

همایش نخست با عنوان "روابط تمدن‌ها و فرهنگ‌ها، بنیان تکامل بشری" با نظارت عالی روساء دو دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه بصره در ۹ و ۱۰ خرداد ماه سال جاری و با مشارکت دانشگاه‌های معتبر کشورهای عربی و حضور دست کم ۱۰۰ استاد برجسته از کشورهای عربی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد. دکتر قبول با توجه به استقرار دبیرخانه گفت و گوهای فرهنگی دانشگاه‌های ایران و جهان عرب در دانشگاه فردوسی مشهد و جایگاه محوری این دانشگاه در خصوص دیپلماسی علمی و دانشگاهی با کشورهای عربی بیان داشت که استادان برجسته‌ای در حوزه علوم انسانی از ایران نیز در این همایش شرکت خواهند کرد و این همایش بستر مناسبی برای برقراری روابط علمی میان استادان دانشگاه‌های ایران و استادان کشورهای عربی فراهم خواهد ساخت.

وی درباره همایش دوم گفت: این  همایش "دومین همایش بین المللی علوم انسانی و اجتماعی" است که سال گذشته این همایش به سبب مشکلات کرونا به صورت محدودتری در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد و امسال در هفته پایانی تیرماه به صورت گسترده‌تری برگزار خواهد شد. وی بیان داشت این همایش با مشارکت دانشگاه بغداد، دانشگاه مستنصریه، دانشگاه قادسیه، موسسه فراتین و دانشکده ابن هیثم برگزار خواهد شد و استادان صاحب نامی از کشور عراق در آن شرکت خواهند کرد.

دکتر قبول امکان حضور و ارائه مقالات را برای استادان دانشگاه‌های ایران نیز مهیا دانست و ابراز امیدواری کرد برگزاری این دو همایش سطح همکاری‌های دانشگاه فردوسی مشهد با دانشگاه‌های کشور عراق و دیگر کشورهای عربی را بیش از پیش ارتقا و تعمیق دهد.

خبر تکمیلی:

این همایش در تاریخ ۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۱ در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

arab1


arab2

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8394


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها