دیپلماسی❜ سلامت/ تقویم فرهیخت: ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰۱، چهارمین همایش بین المللی تغذیه بالینی ایران

  • بازدید: ۷۴۳
سلامت/ تقویم فرهیخت: ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰۱، چهارمین همایش بین المللی تغذیه بالینی ایران
دانشگاه علوم پزشکی

تاریخ برگزاری «چهارمین همایش بین المللی تغذیه بالینی ایران» به تعویق افتاد. بر اساس اطلاعیه مندرج در وبگاه این همایش بین المللی، قرار است این رویداد علمی در تاریخ ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰۱ در پردیس دانشگاه، دانشکده پزشکی، تالار دانشجو برگزار شود.

بناست این همایش بین المللی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با همکاری چند مرکز علمی و انجمن های تغذیه داخلی و خارجی برگزار شود. مهلت ارسال چکیده های اصلاحی مقالات پذیرفته شده و پوسترهای پذیرفته شده تا ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۰ تمدید شد.

عدم ارسال پوستر و چکیده اصلاحی (در صورت لزوم) و یا عدم ثبت نام در همایش در مهلت ذکر شده، به منزله انصراف از ارائه مقاله در همایش تلقی و منجر به لغو پذیرش خواهد شد.

یادآور می شود این همایش، پیشتر قرار بود در تاریخ ۱۹ تا ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار شود.

برای کسب اطلاعات دقیق تر ، حتما به وبگاه این همایش مراجعه فرمایید.

پایگاه اطلاع رسانی همایش:

http://cong-icn.mums.ac.ir/fa 

نخستین خبر برپایی همایش (خبر قدیمی):

این همایش بین المللی پس از تجربه موفق گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در برگزاری سه دوره قبلی همایش بین المللی تغذیه بالینی ایران برگزار می گردد. 

هدف از برگزاری این کنگره که با شعار “غذای بیمارستانی و نقش درمانی آن” به اهمیت تغذیه بیمارستانی در بهبودی بیماران می پردازد، این است که با دعوت از اساتید صاحب نظر اروپایی و آسیایی و تجمیع متخصصین مرتبط با حیطه علوم تغذیه و تغذیه بیمارستانی به ویژه متخصصان و کارشناسان تغذیه، متخصصان بیهوشی و مراقبتهای ویژه، متخصصان اطفال و داروسازان بالینی به تبادل نظر و ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در خصوص موضوعاتی چون تغذیه در بیماران با شرایط بحرانی، رژیم غذایی مدیکال بیمارستانی، درمان چاقی و تغذیه نظامی، ارائه خدمات تغذیه در بیمارستانها و سایر بخشهای جامعه را بهبود بخشد.  

همچنین چهارمین دوره کارگاههای آموزشی LifeLong Learning (LLL) انجمن تغذیه بالینی و متابولیسم اروپا (ESPEN) با مدیریت نماینده رسمی این انجمن در ایران (انجمن تغذیه ایران (خراسان رضوی)) در حاشیه چهارمین همایش بین‌المللی تغذیه بالینی ایران برگزار خواهد شد.

مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماریهای وزارت بهداشت، انجمن تغذیه ایران (خراسان رضوی)، کارگروههای توسعه و تعالی علوم تغذیه و امنیت و سلامت غذایی، دانشگاههای علوم پزشکی کلان منطقه 9 آمایشی، انجمن تغذیه اندونزی (INA)، فدراسیون بین‌المللی چاقی (WOF)، انجمن تغذیه پرنترال و انترال آسیا  (PENSA)، انجمن تغذیه بالینی و متابولیسم اروپا (ESPEN) و مرکز علوم پایه و تغذیه یونسکو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، برخی از مراکز همکار و حامیان علمی چهارمین همایش بین‌المللی تغذیه بالینی ایران به شمار می روند.

پیام دبیر علمی همایش

چهارمین همایش بین المللی تغذیه بالینی ایران 19 لغایت 21 بهمن ماه 1400 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار خواهد شد. همایش پیشین تغذیه بالینی مصادف با شیوع بیماری کرونا در جهان بود و همایش چهارم تغذیه بالینی اولین کنگره تغذیه بالینی خواهد بود که بعد از پاندمی کرونا به صورت حضوری در کشور برگزار می شود.

در حال حاضر شیوع سوء تغذیه بیمارستانی در بزرگسالان و کودکان در بیمارستانهای کشور به طور معناداری در حال افزایش است. از سوی دیگر هزینه های مربوط به غذای بیماران بخش بزرگی از هزینه های هتلینگ بیمارستانها را در بر می گیرد. در سیستم درمانی کشور جایگاه ارائه دهندگان خدمات بالینی و غذایی مربوط به تغذیه بالینی نیاز به بازنگری دارد. مسائل مربوط به پوشش های بیمه ای، خدمات تغذیه ای، جایگاه تیم تغذیه در ساختار درمانی بیمارستانها، تعرفه های درمان تغذیه ای و استانداردهای غذایی بیمارستانها در حال حاضر قطعیت ندارد و این مساله موجب کاهش استاندارد تغذیه ای و نارضایتی شغلی اعضای تیم تغذیه بیمارستانی می گردد.

در چهارمین همایش تغذیه بالینی امیدوارم که در کنار ارائه آخرین دستاوردهای علمی در این زمینه بتوانیم مسائل فوق الذکر را هر چند اندک پوشش دهیم.

دکتر عبدالرضا نوروزی، دبیر علمی همایش 

محورهای همایش:

1. تغذیه در بیماران با شرایط بحرانی (بیماران بستری در ICU)؛

2. روزه و سلامت؛

3. چاقی و درمان آن؛

4. کیترینگ بیمارستانی؛

5. مرجعیت علوم تغذیه در منطقه؛

6. رژیم غذایی مدیکال بیمارستانی؛

7. تغذیه نظامی؛

8. امنیت غذایی جهت پیشگیری از بیماریها.

دبیرخانه همایش

آدرس : مشهد، میدان آزادی، پردیس دانشگاه، دانشکده پزشکی، گروه تغذیه

محل برگزاری همایش

مشهد، میدان آزادی، پردیس دانشگاه، دانشکده پزشکی، تالار دانشجو

تاریخ برگزاری : ۱۹ الی ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۰

تاریخ های مهم:

مهلت ارسال خلاصه مقالات: ۱۴۰۰/۱۰/۰۳

مهلت ثبت نام در کارگاهها: ۱۴۰۰/۱۱/۱۵

ثبت نام در همایش: ۱۴۰۰/۱۱/۱۵

پایگاه اطلاع رسانی همایش:

http://cong-icn.mums.ac.ir/fa 

پوستر همایش:

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8216


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها