دیپلماسی❜ رسانه / آیا می دانید تاکنون ۸ میلیون زائر داخلی و غیرایرانی به مشهد سفر کردند و خراسان رضوی، بزرگترین شبکه همراه کشور را داراست؟

  • بازدید: ۵۴۰
رسانه / آیا می دانید تاکنون ۸ میلیون زائر داخلی و غیرایرانی به مشهد سفر کردند و خراسان رضوی، بزرگترین شبکه همراه کشور را داراست؟
استانداری خراسان ر.

بیش از ۸ میلیون زائر به مشهد سفر کردند

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: از ۱۵ اسفند تا روز گذشته ۸ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۲۷۷ زائر به استان و در نهایت مشهد وارد شدند که از این مجموع ۵ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۵۱۶ نفر شب از ظرفیت اسکان استفاده کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، حجت الاسلام گنابادی نژاد امروز در یازدهمین نشست خبری قرارگاه مرکزی زائرین خراسان رضوی که در محل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برگزارشد، اظهارداشت:کمیته فناوری ارتباطات و اطلاعات اولویت بسیار مهم و قابل توجهی در ایام نوروز داشت. دو مصوبه در کارگروه ملی زیارت داشتیم که به وزیر ارتباطات و دستگاه‌های ذی ربط استان منعکس شد.

وی مصوبه اول را در خصوص آنتن‌دهی و افزایش پهنای باند در حرم وسطح شهر مشهد دانست وافزود: با استفاده از تمام ظرفیت‌ها می باشد و دومین مصوبه طراحی و راه‌اندازی سامانه جامع زیارت است که امیدواریم پیگیری و اجرایی شود.

معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: در ایام نوروز ۶۸ شکایت توسط مردم و زائران به سازمان تاکسیرانی واصل شده و ۳۰ تاکسی توقیف شده‌اند.

گنابادی نژاد با اشاره به مجموعه تنظیم بازار و تامین کالا از ۱۵ اسفند تا روز گذشته در استان نیز تاکیدکرد: ۱۱ هزار و ۶۷۳ بازرسی انجام و ۱۴۵۸ پرونده تشکیل شده که ارزش ریالی آن‌ها ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع ۸۹۹ شکایت واصله در سطح استان داشتیم که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان عودت داده شده و ۳۴ واحد متخلف پلمب شده است. وازاین سهم مشهد از بازرسی‌ها ۶۱۰۳ مورد بوده که ۸۸۰ پرونده به ارزش ریالی ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تشکیل شده است. ۴۷۷ شکایت واصله و عودت یک میلیارد و ۶۰۰ تومان ۲۲ واحد پلمب شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در خصوص آمار ورود زائران به مشهد و استان گفت: روز گذشته ۴۵۷ هزار و ۶۰ نفر زائر به استان و در نهایت مشهد وارد شدند. شب گذشنه ۲۲۲ هزار و ۷۰۶ نفر در مشهد از طرفیت‌های اسکان رسمی، موقت و اضطراری استفاده کردند. از ۱۵ اسفند تا روز گذشته ۸ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۲۷۷ زائر به استان و در نهایت مشهد وارد شدند که از این مجموع ۵ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۵۱۶ نفر شب از ظرفیت اسکان استفاده کردند. آمار ورود مسافر به استان نیز در این بازه زمانی ۱۱ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۳۳۱ نفر بوده است.

خراسان رضوی بزرگترین شبکه همراه کشور است

مدیر ارتباطات زیرساخت های اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات خراسان رضوی نیز اظهار داشت: اتفاق بزرگ وخوبی که امسال انجام شداین بود که کارگاه‌هایی که در مسیر فیبر نوری قرار داشتند را از نیمه اسفند۱۴۰۱ تعطیل کردیم تا اتفاقی برای فیبر نوری نیفتد قطعی هم نداشتیم و تلاش کردیم ،بهترین ارتباطات را برقرار کنیم.

وی از جنبه‌های تخصصی را تامین پهنای باند اینترنت کشور دانست و ادامه داد: این پهنا ۷۱ هزار و ۳۲۸ کیلومتر فیبر نوری در سطح کشور می باشد که از این مجموعه ۳۷۰۰ کیلومتر در استان خراسان رضوی قرار دارد و پهنای باندی که برای اپراتور‌های ارتباطی استان تامین شده ۱.۴۶ ترابیت بر ثانیه است.

رضایی نیا خاطرنشان کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت از مجموعه وزارت ارتباطات و از شرکت‌های مادرتخصصی بوده که وظیفه عمده آن نگهداری و توسعه ارتباطات زیرساخت کشور است.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/2124


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها