دیپلماسی❜ دانشگاهی/ تشرف و اهدای تألیفات ۲۱ تن از اساتید دانشگاه‌های عراق به ساحت حضرت رضا(ع) و کتابخانه

  • بازدید: ۴۵۷
دانشگاهی/ تشرف و اهدای تألیفات ۲۱ تن از اساتید دانشگاه‌های عراق به ساحت حضرت رضا(ع) و کتابخانه
آستان قدس رضوی

جمعی از اساتید برجسته دانشگاه‌های عراق، ضمن تشرف به مشهد مقدس و زیارت مضجع شریف حضرت رضا (ع)، به نشانه ارادت، تعدادی از آثار تازه تالیف و منتشر شده خود را به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا کردند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس انجمن شورا‌های فرهنگی بغداد درباره تشرف این گروه ۲۱ نفره اساتیدعرض ارادت اساتید دانشگاه‌های عراق به ساحت حضرت رضا (ع) دانشگاهی عراق به مشهد مقدس گفت: علاوه بر زیارت حرم مطهر حضرت رضا (ع)، بازدید از کتابخانه مرکزی آستان قدس که یکی از مراکز شاخص فرهنگی است، جزو برنامه‌های سفر این گروه دانشگاهی است.

صادق جاسم الربیعی تصریح کرد: با توجه به حوزه فعالیت انجمن شورا‌های فرهنگی بغداد و اساتید دانشگاه‌های عراق، آثار متعددی تالیف و منتشر می‌شود که معتقدیم می‌تواند مورد استفاده مخاطبان بسیاری قرار بگیرد و به همین دلیل با توجه به این که کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی یکی از مراکز فعال علمی و بزرگ جهان اسلام است، آثار این گروه به این کتابخانه اهدا شد تا مورد بهره‌مندی پژوهشگران قرار بگیرد.

کتاب‌های اهدایی توسط این گروه علمی، شامل محور‌ها و موضوعات مختلف فرهنگ، هنر و سیاست است که می‌تواند به عنوان منابع مطالعاتی و پژوهشی محققان استفاده شود. «فعالیت‌های فرهنگی در زمان کرونا» یکی از این تالیفات است که توسط صادق جاسم الربیعی رئیس انجمن شورا‌های فرهنگی بغداد به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی هدیه شد. 

همچنین صالح الطاعی از دیگر اساتید این هیئت که تالیف بیش از ۸۰ اثر علمی را در کارنامه پژوهشی خود دارد، چهار جلد کتاب از کتابهای «نقد اندیشه دینی در تاریخ اسلام» را به این کتابخانه اهدا کرد. «نقش آیت‌الله سیستانی در بسیج مردمی در مقابله با تکفیری‌ها»، «خاطرات چهل ساله عراق»، «تفکرات جمهوریت در عراق»، «نقش اقتصاد اروپا در اقتصاد اسلام از گذشته تا زمان داعش»، «اقتصاد نفت»، «امام حسین در وجدان انسانی و عاطفی»، کتاب شعر «الجزایری» و همچنین کتاب «الاداء التجاوبی و تناوبی فی الردات الحسینیه» اثری از سامی هیال موسیقی‌دان عرب با موضوع بررسی سرود‌ها و زمزمه‌های مرسوم محرم در موکب‌ها و محله‌های قدیمی شهر کربلا، از دیگر کتاب‌های اهدایی توسط این گروه اساتید عراقی است. همچنین عادل ارداوی صاحب امتیاز هفته نامه سراسری «مجالس بغدادیه» و محمد الدفاعی سردبیر روزنامه «اخبار الشرق» و «الاخبار العالمیه» نسخه‌هایی از نشریات خود را به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا کردند.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7700


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها