دیپلماسی❜ دانشگاهی/ سخنرانی مجازی دکتر هما مجد پژوهشگر دانشگاه کالیفرنیا سان فرانسیسکو در رابطه با کوید-19

  • بازدید: ۱۱۳۳
دانشگاهی/ سخنرانی مجازی دکتر هما مجد پژوهشگر دانشگاه کالیفرنیا سان فرانسیسکو در رابطه با کوید-19

سخنرانی دکتر هما مجد پژوهشگر پسا دکتری انستیتوی سلول‌های بنیادی دانشگاه کالیفرنیا-سان فرانسیسکو در رابطه با کوید-19 و استفاده از فناوری سلول‌های بنیادی انسان برای کشف داروی این بیماری در روز شنبه 27 دی ۱۳۹۹ ساعت 10 به همت دفتر توسعه همکاری بین المللی دانشکده علوم ریاضی و به صورت آنلاین برگزار شد. در ابتدای جلسه دکتر هما مجد بیان کرد که این سخنرانی نتایج مقاله مستخرج از پروژه تیم تحقیقاتی دکتر فرانک فتاحی و دکتر هانی گودرزی با عنوان:

 Androgen Signaling Regulates SARS-CoV-2 Receptor Levels and Is Associated with Severe COVID-19 Symptoms in Men

می‌باشد که در مجله cell stem cell به چاپ رسیده است.

در ادامه اهمیت سلولهای بنیادی در تحقیقات پزشکی و کنترل روند بیماری کووید 19 را بیان کرد و با تشریح سیستم بوجود آمده بر پایه سلول‌های بنیادی، در مورد روند بررسی داروهای مورد تایید FDA و کشف داروهای کاندید که گیرنده ویرویس را کاهش می‌دهند، توضیحاتی ارائه داد.

سپس با بررسی پروتئین های هدف این داروها، نقش مسیر آندروژنی در تنظیم گیرنده ویرویس در سطح سلول و اهمیت میزان تستوسترون در درصد ابتلا به این بیماری را نشان داد.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7683


Share
  • دکتر عبداللهی
    سلام من با خانم دکتر هما مجد از یک سیمینار علمی آشنا هستم وجود چنین افرادی با این سطح تحصیلات وعلم و دانش واقعا باعث افتخار ایران وایرانیان هستند در هرجای دنیا که باشند کاش بعد از تمام شدن تحصیلاتشون به ایران بیایند و در همین کشور و آب و خاک زندگی کنند و به تربیت دانشجویان بپردازند
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها