دیپلماسی❜ شهری/ نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی: مشهد نه تنها یک شهر ملی، بلکه بین‌ المللی است

  • بازدید: ۲۱۹
شهری/ نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی: مشهد نه تنها یک شهر ملی، بلکه بین‌ المللی است
مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور زائران غیرایرانی در مشهد، گفت: این مسافران تنها تجربه‌شان از ایران، شهر مشهد است و بنابراین مشهد نه تنها یک شهر ملی، بلکه بین‌المللی است و انتظاری که از تنوع خدمات دارند، متفاوت است.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد مجلس شورای اسلامی، در مراسم معارفه شهردار مشهد که با حضور مهدی سلیمی، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، فرماندهان نظامی و انتظامی و اعضای شورای شهر، امروز ۳۰ اردیبهشت در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: مشهد با تمامی کلان‌شهرها حتی تهران متفاوت است، اینکه در فاصله ۲۴ ساعت چند میلیون زائر وارد شوند و همه بخواهند خدمات مختلفی استفاده کنند و فردا این جمعیت در داخل شهر نباشند. این رفت‌و آمدهای متعدد در هیچ کجای کشور وجود ندارد. ما بارانداز یک سری مسائل کشور را در مشهد داریم.

وی ادامه داد: امروز در همه بخش‌ها، از ظرفیت‌های متعدد استفاده می‌کنیم. طبق گزارشی از بیمارستان قائم و امام رضا(ع) بیش از ۳۴ درصد تخت‌های ما در دو بیمارستان از استان‌های دیگر پر شده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور زائران غیرایرانی در مشهد، بیان کرد: این مسافران تنها تجربه‌شان از ایران ، شهر مشهد است. بنابراین مشهد نه تنها یک شهر ملی، بلکه بین‌المللی است و انتظاری که از تنوع خدمات دارند، متفاوت است. مسافران دیگر کشورها انتظار دارند، خدماتی که دریافت‌ می‌کنند، خدماتی در حد یک کلان شهر تراز ارائه گردد و این موضوع اقتضا می‌کند تمام ظرفیت‌ها پای کار بیایند.     

پژمانفر با اشاره به اینکه گاهی نمی‌توان برخی خدمات را در شهر مشهد ارائه داد، ابراز کرد: این موضوع به این دلیل نیست که رغبتی نداریم، بلکه مردم مشهد همیشه خدمت زائر را بر خود مقدم داشته‌اند. به عنوان مثال سطح نیروی انتظامی کافی نیست و با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، بتوان سطح انتظامی در مشهد به صورت ویژه ارتقا یابد تا شاهد ارائه خدمات مناسبی که مردم انتظار دارند، باشیم.

وی با تأکید بر تک‌صدایی افزود:  اگر امروز تک صدایی در خدمت زمینه‌سازی برای امکانات بیشتر و ارائه خدمت بهتر به مردم وجود نداشته باشد، با مشکل مواجه خواهیم شد.

در ادامه یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، ضمن تقدیر از عبدالله ارجائی، شهردار سابق و جواد اصغری که سرپرستی شهرداری مشهد را چند ماهی برعهده داشت، بیان کرد: همه مسئولان استان، مصمم بر حمایت از شورای شهر، شهرداری و شهردار هستند. لذا با قدرت مباحث را پیش ببرید و تصمیم بگیرید. گاهی اوقات طولانی شدن تصمیمات یا به جا تصمیم نگرفتن باعث می‌شود مطالبی بروز و ظهور یابد. خیلی مهم است که ما با تمرکز بر خدمت در این شهر مقدس تصمیم بگیریم و فرصت‌ها را از دست ندهیم.

وی افزود: حتماً شهر بهشت باید به احسن وجه اداره شود. می‌دانید که این روزها و به طور معمول مشهد مرکز رفت‌وآمد مهمانان خارجی است و تقریبا تمامی کسانی که ما با آن‌ها گفت‌وگو داریم، اظهار رضایت می‌کنند و از این شهر به نیکی یاد می‌کنند. اداره امور جاری و ساری شهر مشهد با همه وسعتش در حاشیه و متن شهر حائز اهمیت است، اما شهر دارای گره‌هایی در ابعاد مختلف است و از شورای شهر و شهرداری درخواست داریم بر این حل ایت مسائل متمرکز شوند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به برخورد انفعالی به مسائل، بیان کرد : ما نمی‌توانیم فقط شهر را اداره کنیم، یا انفعالی با مسائل برخورد کنیم و آن‌ها را حل کنیم. همان‌طور که بارها گفته‌ایم شهر مشهد با این ظرفیت استثنایی که وجود آقا علی ابن موسی الرضا(ع) است، نیاز به جهش دارد که با نگاه جهشی بتوانیم از مسائل آینده پیش‌گیری کنیم و یا شرایط را برای زائران و مجاوران ارتقا دهیم.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/3509


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها