دیپلماسی❜ دانشگاهی/ تقویم فرهیخت: ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، هشتمین کنفرانس بین المللی شهرهای هوشمند، اینترنت اشیاء و کاربردها

  • بازدید: ۲۴۸
دانشگاهی/ تقویم فرهیخت: ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، هشتمین کنفرانس بین المللی شهرهای هوشمند، اینترنت اشیاء و کاربردها
دانشگاه فردوسی مشهد

هشتمین کنفرانس بین المللی شهرهای هوشمند، اینترنت اشیاء و کاربردها (SCIoT۲۰۲۴) به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد در تاریخ ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می شود. هدف این کنفرانس تقویت همکاری بین رشته ای و نوآوری بین محققان و متخصصان دانشگاهی و صنعتی فعال در حوزه شهرهای هوشمند و اینترنت اشیا است. این کنفرانس موضوعات مختلف مرتبط با طراحی، توسعه، استقرار و ارزیابی راهکارهای شهر هوشمند و کاربردهای اینترنت اشیا را پوشش خواهد داد.

محورهای اصلی پذیرش مقالات در این کنفرانس عبارتند از:

شبکه ها و ارتباطات اینترنت اشیاء

فناوری اینترنت اشیا، بلاک چین و دفتر کل توزیع شده

شهرهای هوشمند، هوش مصنوعی، و مهندسی داده

شهرهای هوشمند، شبکه های اجتماعی، و جمع سپاری

اینترنت اشیا، امنیت و حریم خصوصی

اینترنت اشیاء، صنعت نسل چهار و برنامه های کاربردی هوشمند

این کنفرانس شامل سخنرانی های کلیدی، جلسات فنی و کارگاه های آموزشی خواهد بود. تمامی مقالات انگلیسی کنفرانس های قبلی توسط پایگاه IEEEXplore  و مقالات فارسی توسطISC  نمایه شده اند. برای کنفرانس امسال نیز برگزارکنندگان درحال رایزنی و مکاتبه با IEEE و  ISC هستند. نسخه توسعه یافته مقالات پذیرفته شده به زبان انگلیسی برای چاپ در شماره ویژه ای از مجله مهندسی کامپیوتر و دانش دعوت خواهند شد.

این کنفرانس به دو زبان انگلیسی و فارسی مقاله می پذیرد. مقالات باید در قالب PDF و از طریق وب سایت کنفرانس ارسال شوند. دستورالعمل‌های قالب‌بندی و ارسال مقاله در پایگاه اطلاع رسانی کنفرانس ارائه گردیده اند. طول مقالات شامل متن، شکل‌ها، جداول و منابع نباید بیش از ۶ صفحه باشد. مقالات به زبان فارسی باید شامل چکیده به زبان انگلیسی نیز باشند.

تاریخ های مهم:

آخرین مهلت ارسال مقاله: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲

اعلام نتایج داوری: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مهلت ثبت نام زودهنگام: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین مهلت ثبت نام : ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ برگزاری: ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اطلاعات تماس:

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت کنفرانس به آدرس https://sciot۲۰۲۴.um.ac.ir مراجعه و یا با برگزارکنندگان کنفرانس به آدرس sciot۲۰۲۴@um.ac.ir تماس حاصل فرمایید.

مشتاقانه منتظر مشارکت و حضور شما در SCIoT۲۰۲۴ هستیم.

نشانی وبگاه همایش: اینجا را کلیک فرمایید.

پوستر همایش:

خبر تکمیلی: 

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳- کنفرانس بین‌المللی شهرهای هوشمند و اینترنت اشیا در مشهد برگزار شد 

کنفرانس بین‌المللی شهرهای هوشمند و اینترنت اشیا در مشهد برگزار شد. مشهد- ایرنا- هشتمین این کنفرانس روز چهارشنبه با حضور جمعی از استادان، پژوهشگران و دانشجویان در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

دبیر این کنفرانس در حاشیه آیین آغاز به کار این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: ۱۱۸ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شد که پس از داوری های صورت گرفته ۴۸ مقاله پذیرش شد که بر اساس برنامه‌ریزی، ۴۳ مقاله به صورت سخنرانی در این دوره از همایش ارائه می شود.

محمد اله بخش با اشاره به سخنرانان کلیدی این کنفرانس به ۲ زبان انگلیسی و فارسی افزود:پرفسور "راجا جورداک" از دانشگاه فناوری "کوئینسلند" استرالیا با موضوع "بلاکچین" برای سیستم های سایبری و پروفسور "امین بهشتی" از دانشگاه "مک کوایر" استرالیا با موضوع "بررسی همگرایی اینترنت اشیاء و فناوری های کلان داده در عصر هوش مصنوعی" آخرین دستاوردهای علمی خود را بیان کردند.

وی ادامه داد: از محورهای این کنفرانس می‌توان به شبکه و ارتباطات در اینترنت اشیاء، اینترنت اشیاء، زنجیره بلوکی و فناوری، شهر هوشمند، هوش مصنوعی و مهندسی داده، شهر هوشمند، شبکه های اجتماعی و جمع سپاری، امنیت و محرمانگی در اینترنت اشیاء و اینترنت اشیاء، صنعت نسل چهارم و کاربردهای هوشمند اشاره کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت:پیدایش و افزایش چشمگیر تولید و استفاده از ابزارهای اتصال به شبکه جهانی اینترنت از جمله دستگاه‌های نظیر تلفن‌های همراه هوشمند، تبلت‌ها و گجت های پوشیدنی افزون بر نسل قدیم کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ‌ها و سایر ابزارهای متصل به اینترنت، توانمندی ارائه طیف وسیعی از خدمات را فراهم کرده است.

اله بخش افزود: با گسترش چشمگیر استفاده از بستر اینترنت، تصور دنیایی که در آن هر شیء علاوه بر ارتباط با دیگر اشیاء از طریق شبکه، به صورت خودکار به فعالیت می‌پردازد امری دور از ذهن نیست که به این مفهوم جدید "اینترنت اشیاء" گفته می‌شود، مفهومی که توسط آن طیف وسیعی از اشیاء فیزیکی و منطقی از طریق این بستر به صورت پیوسته با یکدیگر متصل می شوند و این امکان را برای انسان‌ها و ماشین‌ها فراهم می‌آورند که بتوانند فارغ از وابستگی‌های مکانی و زمانی به سادگی و بدون صرف هزینه‌های سربار به اطلاعات تولید شده توسط آن‌ها دسترسی، کنترل و مدیریت داشته باشند.

وی ادامه داد: اینترنت اشیاء، به اشیاء و وسایل پیرامون ما که به شبکه های اینترنت متصل هستند اشاره دارد و توسط برنامه هایی در تلفنهای هوشمند و تبلت ها، کنترل و مدیریت می‌شوند.

دبیر هشتمین کنفرانس بین‌المللی "شهرهای هوشمند، اینترنت اشیا و کاربردها" گفت: تخمین زده شده است که تا سال ۲۰۲۳ میلادی، بیش از ۷۵ میلیارد دستگاه به اینترنت متصل شده است بنابراین با رشد هر چه بیشتر این فناوری، سنسورها، دستگاه ها و شبکه های بیشتری به وجود می آیند که می توانند با یکدیگر و کاربرانشان ارتباط برقرار کنند.

اله بخش افزود: اینترنت اشیاء در حوزه های مختلف، کاربردهای متنوعی دارد و یکی از مهمترین این حوزه ها، شهر هوشمند است که مفاهیمی نظیر ساختمان های هوشمند، کنترل هوشمند ترافیک، حمل ونقل هوشمند، انرژی هوشمند، پارکینگ هوشمند، روشنایی هوشمند، مراقبت های درمانی هوشمند و کشاورزی هوشمند را بر عهده می‌گیرد.

وی اظهار کرد : یک شهر برای این که هوشمند باشد، نیاز نیست که همه این اجزا را داشته باشد و ممکن است با توجه به هزینه ها و فناوری های موجود، فقط بعضی ازسرویس های شهر هوشمند را داشته باشد و اگر شهرهای هوشمند عملیاتی شوند، باعث کاهش مصرف انرژی، کاهش انتشار کربن، کاهش زباله های شهری و افزایش رضایت شهروندان از خدمات شهری می شوند.

دبیر هشتمین کنفرانس بین‌المللی "شهرهای هوشمند، اینترنت اشیا و کاربردها" گفت: یک شهر هوشمند، محلی است که در آن، شبکه ها و سرویس های قدیمی به صورت انعطاف پذیرتر، کاراتر و موثرتر با استفاده از فناوری های ارتباطی، دیجیتالی و اطلاعاتی عمل می کنند تا بهتر به شهروندان سرویس دهی کنند زیرا شهرهای هوشمند، سبزتر، امن تر، سریعتر و دوستانه تر خود را نشان خواهند داد.

کنفرانس بین‌المللی شهرهای هوشمند و اینترنت اشیا در مشهد برگزار شد 



🅰️   مطالب مرتبط:
  • دیپلماسی دانشگاهی/ تقویم فرهیخت: ۲۳و۲۴ شهریور ۱۴۰۱، ششمین کنفرانس بین المللی شهرهای هوشمند، اینترنت اشیاء
  • :: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/1919


    Share
    نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

    نظرات مخاطبان