دیپلماسی❜ شهری/ تریبون آزاد فرهیخت: یاللعجب از جشنواره ی «رسانه خورشید تهران» که هنوز شروع نشده، یکصد برگزیده خود را شناخت! خرج که از کیسه مشهد بود، حاتم طائی...

  • بازدید: ۱۰۵۴
شهری/ تریبون آزاد فرهیخت: یاللعجب از جشنواره ی «رسانه خورشید تهران» که هنوز شروع نشده، یکصد برگزیده خود را شناخت! خرج که از کیسه مشهد بود، حاتم طائی...
تریبون آزاد فرهیخت
اشاره:

تریبون آزاد فرهیخت: به نام خدا، اصل داستان چیست؟ هر چند، پیشتر در این زمینه طی چندین یادداشت روشنگری کرده ایم، اما خلاصه ی آن را مجدداً یادآور می شویم: 

ابتدای مرداد ماه ۱۴۰۲ بود که فرشاد مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌ رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مشهد آمد و یکراست به اتاق شهردار مشهد رفت و در حضور شهردار و دو عضو شورای شهر، رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، بیست دقیقه ای هم بُرید و هم دوخت و بعد هم گفت که آهای مشهدی ها، این خلعت خورشید فام «خورشید تهران» را به تن کنید که «ترویج فرهنگ رضوی! و تحقق جهان‌ شهری! نیازمند برگزاری رویدادهای بین‌المللی مانند این رویداد است!» جل الخالق...

حالا مشخصات این تحفه ی نطنز و شناسنامه اش:

  • نام ظاهری اش چیست؟ رویداد غیر بین المللی و تحمیلی رسانه ی خورشید تهران
  • نام واقعی اش چیست؟ اردوی سه روزه ی سیاحتی، تفریحی و فرهنگی و آن لالوها کمی هم زیارتی برای یکصد خبرنگار زن خارجی طرف حساب معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد از ۴۰ یا ۴۵ کشور که از صدر تا ذیل آن، هیچ ارتباطی با مشهد و امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی و بانو گوهرشاد و خلاصه هیچی ندارد!
  • تاریخ برگزاری اش؟ تاریخ اول اعلامی آخر مرداد ۱۴۰۲ گفته شد که سرکاری بود و گذشت! تاریخ دوم، هفتم، هشتم و نهم مهرماه ۱۴۰۲ است که به عنوان «اختتامیه» اعلام شده است. 
  • برگزار کنندگانش چه ارگان هایی هستند؟ این خیال واره، ایده ی اختراعی معاونت مطبوعاتی و رسانه ی «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» است و آشپز این آش شور و بی مزه و فایده، دست تنهای تنهاست. 
  • «شهرداری مشهد» هم صرفاً نقش یک «مادر خرج» را بر عهده دارد. مادرخرجی که پایتخت نشینان، شرم شان می شود در سایت عاریه ای و زشت و در فراخوان ناقص شان، نه تنها نام نورانی خورشید هشتم حضرت «امام رضا(ع)»، بلکه نام «شهرداری مشهد» را به عنوان مشارکت کننده و اسپانسر مالی شان ببرند! 
  • حتی تنها ارگانی که نامش برده شده یعنی معاونت بانوان و خانواده ی نهاد ریاست جمهوری، علی الظاهر روحش هم خبر ندارد، چون نه در سایت شان و نه در هیچ جای دیگر، هیچ اسمی، هیچ عکسی و هیچ اثری از «جشنواره ی کذایی رسانه ی خورشید تهران» نیست! مضافاً سرکار خانم معاون، علی رغم گذشت ۶۲ روز و تا الان که دقیقه ی ۹۰ بازی است، حتی یک مصاحبه در این باره ی انجام نداده و سکوت نموده است!!
  • هزینه های ریالی و دلاری این کلاه واره ی گشاد خورشید تهران بر عهده ی کیست؟ خوب معلوم است، شهرداری ساده و شورای شهر زودباور مشهد تا آنها مشهد را به جهانیان معرفی کنند!
  • برآورد هزینه ها چقدر است؟ مادامی که قرار است یکصد زن خبرنگار از ۴۵ کشور و از اقصی نقاط جهان به مشهد بیایند، و فقط یک قلم، ارزان ترین نرخ بلیت هواپیما از همین کشورهای همسایه مانند ترکیه و استانبول اش، آن هم یکطرفه، حداقل ۲۰ و حداکثر ۴۰ میلیون تومان!! است، خود حدیث مفصل بخوانید از این مجمل! 
  • حال هزینه های بلیت هواپیما برای برگشت بعضاً از چند ایستگاه بین راهی، ترانسفر و هزینه های فرودگاهی کشورهای مبدأ ، واسط و پایانی، هزینه های صدور روادید، اقامت در هتل های پنج ستاره، تغذیه، ایاب و ذهاب داخلی و هدایا و سوغات و جوایز و دستمزد گروه مترجمان و راهنمایان همراه و سالن اجتماعات و صوت و تصویربرداری و.... همه و همه به کنار... واقعاً هزینه نهایی نجومی است و سر به فلک می زند!!
  • اول گفتند «رویداد»، رویداد یعنی چه؟ ما که هنوز نفهمیدیم. کسی فهمید به ما هم بگوید. احتمالاً منظورشان، واژه ی پوششی و آبرومندی برای «اردوی تفریحی، سیاحتی، زیارتی و رسانه ای یکصد خبرنگار زن خارجی طرف حساب وزارت ارشاد» بوده تا حسابی از خجالت آنان در بیایند، اما برای این که ما مشهدی ها نفهمیم که کل داستان، صرفاً و فقط یک اردو و تور گردشگری است، گفتند رویداد!!
  • منظور از «رسانه ی خورشید» یعنی خورشید هشتم؟ نه جانم، خیر، ابدا، منظور آنها از خورشید، خبرنگاران زن اهل رسانه هستند که چون خورشید، روشنگری می کنند! اما این را به صراحت و همان اول به مشهدی ها نگفتند تا ما خیال کنیم منظور «خورشید هشتم» است و به مادرخرج شدن رضایت بدهیم که بند را آب دادیم و رفت. 
  • حالا این رویداد، فراخوانی هم دارد که بتوان نامش را جشنواره یا مسابقه گذاشت؟ بله، بالاخره بعد از گذشت یک ماه و فقط سیزده روز مانده به پایانش، فراخوانش منتشر شد. البته چه فراخوانی؟! یک انشاء رسانه ای نصف صفحه ای است و کلی نقص و بحث دارد، از جمله «فراخوان بخش بین الملل» ندارد و هیئت علمی اش اصلاً معلوم نیست. هیئت داورانش هم تا همین امروز معلوم نبود. واقعاً مضحک است دو ماه پیش باید اسامی داوران اعلام می شد نه ۱۳ روز پس از اتمام مهلت و شش روز مانده به افتضاحیه! داورانی که نصف آنها مرد هستند، در حالی که این جشنواره زنانه است و حتی یک چهره ی غیر ایرانی در میان آنها نیست تا بتوان آن را حائز حداقل شرایط بین المللی بودن دانست! 
  • پس اسم جشنواره از کجا آمد؟ اولین بار، رسانه ی شهرآرا، نام این نوزاد عجیب الخلقه را «جشنواره» گذاشت و شهردار مشهد هم آن را در سخنانش تَکرار کرد و دیگر مصطلح شد، و الا خود پایتخت نشینان هم نمی دانستند اسم این لعبتی که از قوطی عطاری شان در آمده، چه نام بگذارند و برای این که لو نرود اصل و اساسش، اردوی یکصد خبرنگار خارجی زن از ۴۵ کشور دنیاست و باقی همه کشک است و پشم، لذا از سر ناچاری می گفتند: رویداد....
  • حالا این رویداد، واقعاً یک جشنواره هست؟ علی الظاهر بله، ولی چه جشنواره ای که اسمش گنگ و نامفهوم، اهدافش نامربوط و موهوم، فراخوانش الکی و ناقص، پوسترش مقوایی و کار یک دانش آموز دبیرستانی، سایتش عاریه ای و بسیار زشت و خلاصه ناقص اندر ناقصی که هیچ چیزش، هیچ ارتباطی با مشهد و امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی و زنان نخبه و اثرگذار مشهدی و بانو گوهرشاد و حتی رسالت شهرداری مشهد ندارد که ندارد که ندارد... و آنکس که نداند و نداند که نداند... در جهل مرکب ابدالدهر بماند!
  • از پوسترش و آیین رونمایی اش چیزی فهمیدید؟ خیر! پوستری است پر از خالی ... یه قاب شاسی ۷۰ در ۱۰۰ روی پایه گذاشتند و پارچه ی رویش را برداشتند و شد مراسم رونمایی از پوستر... همین... اما هیچ چیز مفیدی که به سئوالات اصلی بالا و ذیل، پاسخ بدهد، در این مثلاً پوستر نیست!
  • گویا خانم «مرضیه ی هاشمی» را به عنوان دبیر معرفی کردند: بله، گوینده ی خبر انگلیسی توانمندی در شبکه ی پرس تی وی ایران است و اصالتاً آمریکایی الاصل، اما ذکر نشده که دبیر علمی است یا دبیر اجرایی؟ در هر دو حال، وی فاقد سوابق علمی و رزومه ی اجرایی رخدادهای ملی و بین المللی در ایران و آمریکاست.
  • دبیر جشنواره و دبیرخانه در مشهد هست؟ خیر، ایشان مانند استاد پروازی دانشگاه، یکی دو بار آمدند و بعد برگشتند تهران! از راه اندازی دبیرخانه در مشهد هم هیچ خبری نیست و اتاقی در تهران، شده دبیرخانه ی جشنواره، در حالی که یکی از شروطی که شهردار مشهد صراحتاً به آنها گفت، استقرار دبیرخانه ی مرکزی در مشهد است که پایتخت نشینان اصلاً اعتنا نکردند! 
  • رویدادی که هیچ چیزش معلوم نیست، چطور مهدی ناصحی عضو شورای شهر، خبر از سفر عنقریب یکصد خبرنگار زن خارجی به مشهد داد؟ وی چه سمتی در ستاد برگزاری دارد؟ والله سمت ایشان را در ستاد برگزاری نمی دانیم، فقط دم ایشان گرم که با این افشاگری زودهنگام اش، خیلی زود، پرده از نیت واقعی طراحان تهرانی این اردوی سه روزه ی یکصد خبرنگار خارجی زن از ۴۵ کشور دنیا برداشت و کلاه گشادی که سر ما مشهدی ها تا بناگوش رفت.
  • چرا خبرنگار ایرنا از «مهدی ناصحی» نپرسید که سفر این یکصد خبرنگار خارجی زن آن هم از اقصی نقاط عالم! مگر برای پوشش مراسم سالگرد حضرت امام می آیند؟ یک جشنواره ی همه چی نامفهوم و همه چی نامعلوم و سفر یک صد خبرنگار آن هم خارجی، آن هم زن آن هم به مشهد؟! اصلاً مگر با عقل جور در می آید؟ خبرنگار ایرنا نپرسید، چون اصلاً خبرنگاری در کار نبوده! علی الظاهر بر اساس یک فاکس یا پیامک این خبر ارسال شده!  
  • فقط یک قلم، می دانید که هزینه های تهیه ی بلیت هواپیما و سایر تشریفات سفر از روادید گرفته تا ترانسفر و هزینه‌های جانبی فرودگاهی و ایستگاه های واسط بین راهی این یکصد میهمان و...، نجومی است و آن هم به دلار؟ بله... برای همین هست که شدیداً گلایه ماندیم که چرا تهرانی ها همان روز اول صادقانه نگفتند کل داستان، یک اردوی سه روزه ی پر خرج آنهم به دلار است و بحث رویداد و جشنواره و... همه کشک است و پشم و پوششی برای گذر استر تهرانی ها از پل .... تیری بود در تاریکی که از مبدأ تهران و از لسان چند مشهدی نمای پایتخت نشین انداخته شد برای آزمودن بازتاب غیرت و تحمل مشهدی ها از دستی که در جیب شان می رود و خرج امیال خارج استان می شود، متأسفانه تا این لحظه، به جای غیرت، سکوت است که خودنمایی می کند!
  • رویداد به این پرخرجی، چطور پس از یک ماه و فقط سیزده روز مانده به پایانش، دارای یک سایت شد آن هم عاریه ای و بس زشت؟ سایت که چه عرض کنیم؟ یک زیردامنه ای است از یک وب سایت دیگر این معاونت که به صورت عاریه ای و قرضی، فعلاً به نام «رسانه خورشید تهران» اجاره داده شده است. اما هنوز یک ایمیل، یک آی دی شبکه ی اجتماعی داخلی یا خارجی، هنوز وجود ندارد! دبیرخانه ای هم علی الظاهر در تهران برایش در نظر گرفته اند اما حتی در ساختمان شهرداری و شورای شهر مشهد، یک زیرپله هم به عنوان ستاد برگزاری این جشنواره اختصاص نیافته است!
  • حالا واقعاً، هدف برگزاری این رویداد یا جشنواره یا تور رسانه ای یا اردوی تفریحی سیاحتی زیارتی و رسانه ای یا بالاخره هر چی، چیست؟ شهرداری چرا قبول کرده هزینه کند؟ هیچ... یعنی خداوکیلی هیچ... چون نه سرش معلوم است و نه تهش! اگر  مانند «جایزه ی جهانی گوهرشاد» مرتبط با امام رضا(ع) و با هدف شناسایی و معرفی زنان اثرگذار در نشر فرهنگ رضوی بود که «آستان قدس رضوی» با سر قبول می کرد و اجازه ی درج لوگو و نمادش را می داد! این که شهرداری و شورای شهر مشهد چرا قبول کرده، این را هم به خدا نمی دانیم و نمی فهمیم که با چه حساب سود و زیانی و یا چه عقلی، شهرداری مشهد زیر بار چنین هزینه ای رفته و ارشادی ها چه مهره ی ماری داشتند که توانستند بیست دقیقه ای تو اتاق شهردار این بی جان نافرجام را تصویب کنند؟
  • حالاً واقعاً، می خواهند زنان مشهدی اثرگذار در نشر فرهنگ رضوی را شناسایی و معرفی کنند؟ خیر! این کلیدواژه، فقط رمز خام کردن شهرداری ساده اندیش و شورای شهر جوگیر شده و تو رودرواسی مانده ی مشهد بود که شد. دیگر این قطار از پل گذشته و هیچ اثر و هیچ نشانه و امیدی به تحقق این وعده و وعیدهای دل بچه خوش کن نیست!
  • چرا این همه خبرنگار مشهدی و رسانه های بومی، تا حالا مطلبی چالشی، نقدی جدی، یا چیزی در مورد این جشنواره ننوشته اند؟ رسانه های مشهد متأسفانه، همه طالب و عاشق «کپی پیست» و راحت طلبی و عافیت سنجی هستند و فقط در برخی موارد، خبرگزاری ایسنای خراسان رضوی است که بعضاً مطالبی چالشی و انتقادی می نویسد و باقی الحمدلله، همگی و جملگی، از اصحاب «یار غار» مسئولان شهری و استانی هستند و گمان می کنند اگر مطلبی انتقادی بنویسند یا سئوالی بپرسند حتی در این حد که «چرا این جشنواره ی مثلاً بین المللی، هیچ نشانه ای از شاخص های بین المللی بودن ندارد؟!»، سقف آسمان خدا سوراخ شده و عرش الهی به زمین می آید و یا باعث تزریق روحیه ی ناامیدی در مخاطبان بویژه نسل جوان می شود و لذا اگر شما پشت گوشتان را دیدید، ما هم یک مطلب انتقادی از آنان در رد یا بررسی عملکرد یا تصمیمات مسئولان شهری و استانی خواهیم دید. این هم از شانس ما مشهدی هاست که رکن چهارم دموکراسی مان، همه شدند آمیرزا عبدالبنویس کپی پیستِ فاقد تحلیل! علی برکت الله...  
  • این جشنواره کلا چند تا نشست خبری داشت؟ نشست خبری؟ کدام نشست و تشت و طرشت پدر آمرزیده؟ اگر اول کار نشست خبری می گذاشتند که حسابی گندش در می آمد که چغوک را رنگ و بزک کرده و دارند به جای طوطی شکر شکن هند به مشهدی ها غالب می کنند و می اندازند! عمدا نشست را گذاشتند برای دقیقه ی نود که استر مبارک از پل بی تدبیری ما مشهدی ها گذشته باشد! ضمناً نشستی در کار نبود، دو تا عقربه ی ساعت بود و بیست تا پاندول که هر چه آنها دیکته می کردند، این حضرات میرزا عبدالبنوبس فقط می نوشتند تا منعکس کنند و مشهد را به جهانیان معرفی!!! حتی یک نفر نپرسید که یا اشباه الرجال و لا رجال، اگر جشنواره بین المللی است، پس فراخوان بخش بین الملل اش کو؟ اگر انعام چاق و چله ای است، پس دنبه اش کو؟ 
  • حالا با همه ی این اوصاف، آخر و عاقبت این اردوی سیاحتی تفریحی رفقای رسانه ای معاونت مطبوعاتی وزارت علیه، چه می شود و چه سودی عائد مشهد و مشهدیان؟ هیچی، سه روز ۱۰۰ خبرنگار زن خارجی و ۱۲۰ خبرنگار زن داخلی و مترجمان همراهشان طی سه روز صبح تا شب با پول شهر امام رضا(ع)، رزق امام رضا(ع) را سر سفره ی امام رضا(ع) می لمبانند و حتی یک بار هم نام نورانی امام رضا(ع) را هم نمی برند، کما این که نه در پوستر کذایی شان، نه در فراخوان ناقص شان، نه در سایت عاریه و زشت شان، نه در این همه مصاحبه هایی که کردند، حتی یک بار بله، حتی یک بار نام نورانی امام رضا(ع) را با پر رویی و وقاحت تمام نبردند و بدبخت ما مشهدی ها که ماله برداشتیم با تیترهایی چون «جشنواره ی نور خورشید زیر سایه ی خورشید» و یا با یادکرد الکی و بی ربط از بانو گوهرشاد، می خواهیم این طنز و لعبت لا یتجسبک را ماله کشی کنیم و یک جورایی مشهدیزاسیون کنیم!
  • به یزدان که گر ما خرد داشتیم... کجا این سرانجام بد داشتیم؟ 
کوتاه سخن:

به هر تقدیر، از آنجایی که طی این یک ماه گذشته، نظرات، دیدگاه ها و بعضاً گلایه های قابل توجه و تأملی در خصوص این رخداد نامفهوم و ظلمداد نامعلوم از سوی مخاطبان اندیشکده از داخل و خارج از کشور دریافت کردیم، خود را موظف به بازنشر برخی از آنها می دانیم.


و اما مردم نگاره ها:

🔴 محفوظی: با اینکه میدونم این نظر منو شاید منتشر نکنین ولی باز میگم که همشهریای عزیز واقعا تعجب میکنم ازشماها که چرا الکی گیر دادین به این بدبخت ارشاد که چرا دست کردن تو جیب شهرداری مشهد؟ برادر من وزارت نفتی های ثروتمند که نیومدن؟ وزارت ارشادیهای بدبختی اومدن که بی پولن و هرچه بودجه دارن همه رو مجبورن خرج حقوق پرسنل و قبض آب وبرق ساختمانهاشون بکنن و اصلا پول و پله ای برا کارهای عمرانی وفرهنگی واینها براشون نمی مونه؟ وضع کتابخانه های عمومی شهرها رو ببینین خودتون متوجه میشین ، بعدشم تو همه جای دنیا مرسومه که سازمانهای پولدار به سازمانهای بی پول کمک میکنن سرپا بمونن

🔴 دانشجو: ای بابا میگن دروغ که کنتور نمیندازه . دیدم مشاور معاون مطبوعاتی وزیر هم به جمع خالی بندا اضافه شدن و تو مشهد فرمایش کردن که این جشنواره کار خودشو از اردیبهشت!امسال شروع کرده و هشتم مهرهم تموم میشه میگم گویا فراموش کرده آمار تولید مثل همه جانوران عالم ازجمله انسان ها رواز بعد تولد حساب میکنند حضرت آقا نه از زمانیکه والدین اوناتصمیم میگیرن بچه دار بشن!! حالا اینا ۲۱ اردیبهشت تصمیم گرفتن یه صدقلو خبرنگار خارجی بزان ولی دنبال دایه ساده ای بودن تا شیرشو مجانی بدوشن که بالاخره دوم مرداد شهرداری جوگیرمشهد حاضر شده به اندازه صدسطل طلا شیربده .شما بودین یکی اینجوری کولی میداد سوارش نمیشدین؟

🔴 یک طلبه شاکی: من یادداشت های سایت شما رو دنبال می کنم و به همین دلیل حساس شدم بفهمم در مورد این جشنواره، عمق و مرز حماقت ما مشهدی ها بالاخره تا کجاست؟ اصلا حد یقفی دارد یا نه؟ تا این که امروز دیدم بالاخره بعد گذشت دو ماه !!! از تولد این نوزاد به قول شما عجیب الخلقه "رسانه خورشید" اولین نشست خبری فرمایشی اش ده روز !!! مانده به اختتامیه برگزار شد ولی عجیبه که نه پدر و مادر این نوزاد ناخواسته به مشهد آمدند تا پاسخگوی دسته گلی که آب دادند باشن و نه یک نفر از این همه خبرنگار زن و مرد مشهدی حاضر در اتاق شهردار، از صدرنشینان مجلس پرسید که "گیرم پدر تو بود فاضل، از فضل پدر تو را چه حاصل؟" اگه مادرخرج این مثلاً جشنواره مثلاً بین المللی مثلاً خورشید هشتم ، مثلاً شهرداری قزوین یا تبریز یا اصلا دارغوزآباد سفلی هم می شد، خدایی چه فرقی می‌کرد؟ حضرت عباسی هیچ!!! پس چرا این کلاه رو سر مشهدی ها گذاشتید؟ از امام رضا علیه السلام چرا شرم نکردید ؟ اصلا چرا یکی نپرسید وقتی از اول تا آخر این جریان اردوی صد نفره خبرنگاران خارجی زن از ۴۵ کشور دنیا، حتی یک بار و در هیچ جا، نام امام رضا علیه السلام را تعمدا نبردید، نه در مصاحبه های تان و نه در پوستر و نه در فراخوان و نه در هیچ جا، حتی نام مشهد و شهرداری هم در حد آدرس دبیرخانه تان هم نیست که مثلاً بنویسید آدرس دبیرخانه ، مشهد، بازار سرشور!!! پس معلوم میشه این داستان هیچ ربط و دخل و خرجی به مشهدالرضا نداره؟ اما جای تعجب و تأسفه واقعاً که همه مثل ماست وایستادن و تماشا کردن و هیچ نگفتند تا این بودجه میلیاردی هم برود چفت آن ۷۰۰ میلیاردی که سخنگوی شورای شهر گفت سالانه شهرداری خرج اتینا و پتینا میکنه!!! حقاً که از ماست که برماست. به قول آن پیرمرد طبسی که به شانه وزیر کشاورزی زد و گفت خود دانید و کشورتان و خداحافظ، ما هم مجبوریم بگیم خود دانید و شهرداری و شورای شهر عتیقه یتان و خداحافظ!!!

🔴 سرلکزایی: سلام دوستان یه دروغ دیگه ارشادیها رو شد ، مگه نمیگفتن معاونت امور بانوان نهاد ریاست جمهوری هم حامی و پشتیبان ماست؟ خب این چه جور حمایتیه که حتی نکردن تو سایتشون یه خبری از این جشنواره بزنن، رفتم گشتم تو سایت معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری و نه خبرش هست نه فراخوانش و نه پوسترش و خلاصه هیچی ازش نیست، حتی در حد یک کلمه رسانه خورشید!!! در حد یه عکس!!! واقعاً آفرین به شهردار مشهد که برای برگزاری یه رویداد بین المللی در مشهد با دروغگوها دست اخوت داده، کسایی که حتی اسم امام رضا علیه السلام و شهرداری مشهد رو هم حذف کردن ولی شهرداری مشهد عوض گلایه، ماله برداشته خراب کاری های اونا رو جمع و جور می کنه!!! جشنواره رسانه خورشید زیر سایه خورشید هشتم!!! کدوم خورشید هشتم؟ اصلا خورشیدی نیست این وسط

🔴 فاطمه مبینی: لطفاً این پیام منو منتشر کنین چند روز پیش خانم فاطمه سلیمی رئیس بخش بانوان و خانواده شورای شهر مشهد گفته بوستان بانوان ریحانه مشکلات زیادی داره چون بزرگترین پارک بانوان شرق کشوره با ٢٠ هکتار مساحت و از سال ۹۳ که افتتاح شده، بهش نرسیدن. خب یکی نیست به اینها بگه اگه واقعاً شما راست میگید که خدمتگزار مردم هستین و شعار بیخود نمیدین، یک صدهم اون پولی هنگفت دلاری که میخواهید بدید صدخبرنگار خارجی زن رو بیارید مشهد تا جلوی تهرونی ها خودشیرینی کنین رو بدید خرج این پارک بشه تا زنان و دختران مشهدی استفاده کنن، وقتی عقل نیس جون در عذابه دیگه

🔴 سینا: اینا اینقدر گستاخ و پررو هستن که نمیکنن تو صفحه آپارات شون لااقل با دو تا خانم  استاد دانشگاه یا پزشک و مشهور مشهدی مصاحبه کنن تا دروغشون راست دربیاد. دارن با کلی آدم زن و مرد مصاحبه میکنن که همه تو تهرانن و حتی یکی شون مشهدی نیست! حق با شما بود که از مشهد اینا فقط پولشو میخوان و باقی داستان مانند زنان نخبه مشهدی همه بهانه اس

🔴 نازنین زهرا حیدری : سلام،من به مردم مشهد حق میدم تا ناراحت باشن چون اگر همین اتفاق تو کرمان ما برای شهید قاسم سلیمانی بیفته ما هم ناراحت میشیم!! مثلاً اگه بیان به نام بزرگداشت حاج قاسم یک مراسمی رو تصویب بکنن و از شهرداری ما پول بگیرن و شعارش رو هم بذارن ما ملت امام حسینیم بعد که میخواد برگزار بشه ببینیم هیچ اسمی و ربطی به این شهید والامقام نداره و اصلا موضوع چیزی دیگه هست، خب معلومه ما هم کفری و ناراحت میشیم!! تازه حاج قاسم کجا و امام رضا علیه السلام کجا؟

🔴 نفیسه السادات: خیر نبینن مسئولای این جشنواره قلابی و اونایی که امام رضا ع و شهدا رو نردبان اهداف دنیایی خودشون میکنن و تصورشون اینه که دارن به شهدا و انقلاب و شهر رضوی خدمت می کنن درحالیکه اسم این کارشون خیانته چون مردم رو مأیوس ودلسرد میکنن از مسئولین ونظام وآرمانهای شهدا، من ازخانواده های شهدا هستم و من ومادرم همیشه نفرین میکنیم کسانی رو که زیر لوای تبلیغ شهدا ، دنبال منافع دنیایی خودشون هستند و عکس شهدا رو میبینن اما عکس شهدا عمل میکنن

🔴 سارا نجم الدین: با سلام، با تشکر از زحماتتون و این مقاله دردناکی که نوشتید واقعاً آدم متأسف میشه از اینهمه بلاهت شهرداری و شورای شهر و ان شاءالله تو انتخابات بعدی از خجالت همه شون درمی‌یاییم ولی یه انتقادی دارم از شما و سایت فرهیخت دارم که خیلی خیلی جدی میگیرن موضوعات بین المللی و اتفاقات مشهد رو!! حالا چهار تا آدم بیکار اومدن از تهران و شهردار ساده تون رو سرکیسه کردن به بهانه ای حالا هرچی، مگر فقط همینا بخور بخور راه انداختن؟ شهر پره از این سفره های حق الناس و هر کسی داره سهمشو از سفره انقلاب بر میداره و مردم عادی هم دارن روز به روز بدبخت تر و بیچاره تر میشن حالا اینم یکی روش!!! چه اهمیتی داره وقتی آب از سر گذشته؟ حالا چه یه وجب چه صد وجب؟

🔴 همت: واقعاً باعث تاسفه که به نام امام رضا ع و به کام دیگران ،آفربن به شهردار جدید مشهد و شورای شهر گل و بلبل شون. خوبه که همین امروز پیمانکارای بدهکار شهرداری اومده بودن جلوی ساختمان شهرداری به اعتراض که براتون کار کردیم چرا پولمون رو بهمون نمی دین؟؟ اون موقع میلیاردی برای خوش آمد تهرونی ها خرج می کنند و از کیسه خلیفه می بخشن.

🔴 زهرا شاندیزی: ببینید به چه روز فلاکت باری افتادیم؟ چقدر فرق است میان دو دختر ایرانی که یکی می شود یاسمین مقبلی این شیر دختر مهابادی که همین امروز فرماندهی سفر فضاپیمای ناسا به ایستگاه فضایی را بر عهده داشت و دیگری هم من ایرانی مشهدی که در سال ۲۰۲۳ باید اوج دغدغه هایمان، مواظبت از غضنفرهای شهرداری و شورای شهرمان باشد که نکند یه وقت به دروازه خودی گل بزنن!!! صد خبرنگار خارجی زن تو راه مشهد؟؟؟ اونم با پول شهرداری؟؟؟ برای معرفی مشهد به جهانیان؟؟؟ واقعاً حالتون خوبه؟؟؟ به مرغ پخته تو قابلمه بگید از خنده روده بر میشه، بخدا ببینید کیا رو نشوندیم روی صندلی ریاست!!!

🔴 سمیرا قربانی: من که دیگه از مشهدی بودن خودم دارم احساس تنفر پیدا می کنم با این خزعبلاتی که بعضی سایتهای خبری ما منتشر می کنن .یعنی به اندازه یه نخود مغز توکله شون نیست؟ حرفتون رو باور نکردم تا خودم تو اینترنت گشتم اینو که دیدم حالم واقعاً بد شد. حیف نونها کجای عالم یک چیزی که اصلاً سر و تهش معلوم نیس و خودتون هم نمی‌دونید میخواد چکار کنین رو میگن از اول مرداد ماه سال جاری آغاز کردیم و اختتامیه اش رو هشتم مهر در مشهد برگزار می کنیم!!! اصلاً اول مرداد چی رو آغاز کردین گلابی ها؟ فوقش یه جلسه گذاشتین و یه قاب شاسی از پرده کشیدین بیرون! کار دیگه ای هم کردین؟ چرا این قدر دروغ میگین به مردم؟ از خدا خجالت بکشید .میخواهید بچاپ بچاپ راه بندازین خب برین یه اختلاسی بی سر و صدا تو شهرداری مشهد بکنین و بعد هم برین کانادا حالشو ببرین دیگه چرا از امام رضا (ع) و استکبار ستیزی و حق زنان و معرفی مشهد به جهانیان حرف میزنین؟ درازگوشم خودتونین نه مردم

🔴 مریم: به نظر من این جشنواره یا رویداد یا هرچی که اسمش هست برگزار نمیشه چون مردم مشهد خیلی خیلی نسبت به قبل تر ها هوشیار و آگاه شدن؛ مگه شهر هرته که صد نفر خبرنگار خارجی زن رو بیارن با پول زائر و مجاور به ایران و مشهدی ها صداشون درنیاد؟ 

🔴 نجم الدین: من مدتی برای مشاوره فرهنگی به شهرداری دعوت می شدم و چند جلسه رفتم. وقتی جلسه برگزار می شد می دیدم که بیشتر میهمانان چایی شهرداری رو نمی خوردن تا چه برسه به میوه و شیرینی و سینی چایی همینطور پُر بر می گشت. وقتی از یکی دو تاشون پرسیدم میگفتن که خیلی از مردم مشهد از زیادی وجوه عوارض ساختمانی یا پول پروانه ساخت و نوسازی و اینها گلایه مند و معترض اند و بالاجبار پول رو میدن اما قلباً راضی نیستن برای همین این چایی خوردن نداره و شبهه ناک هستش! حالا با خوندن داستان این جشنواره ای که با حضور صد نفر خبرنگار خارجی زن قراره با پول همین مردم بدبخت برگزار بشه می فهمم که پول بادآورده رو باید باد ببره و بی برکت باشه، اگه برکت داشت این پولا که خرج خود مردم میشد نه امیال پایتخت نشینان بدون دغدغه از غصه های مردم حاشیه نشین مشهد که برای تأمین چند قرص نان از نانوایی درمونده اند تا چه برسه به تهیه مرغ و گوشت

🔴 یاسر سعد: مقصر اصلی تو این داستانها به نظر من، رسانه ها و سایتها و خبرگزاریهای خودتونه که اتفاقاتی به این فاجعه باری تو شهرتون می افته و فقط نگاه میکنن و هیچی نمیگن! اگه فقط یه خبرگزاری تون یه خبر انتقادی بنویسه اینا کاسه کوزه شون رو جمع میکنن برمیگردن شهرشون و کاسه گدایی شون رو جای دیگه دست میگیرن

🔴 نیما: آقای عزیز شهرداری ما خیلی بی حساب و کتابه وقتی خود موسی الرضا حاجی بگلو عضو شورای اسلامی مشهد صراحتا جلوی خبرنگاران میگه شهرداری مشهد در سال ۷۰۰ میلیارد تومان به بخش های مختلف استان کمک می کنه و مشکلی ایجاد نمیشه شما دیگه خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل اونوقت میگید چرا صد تا خبرنگار خارجی رو می‌خوان با پول مردم مشهد دعوت کنن ایران؟ همه دارن میخورن خوب وزارت ارشاد هم یکی روش برای اینا چه اهمیتی داره؟ بدبخت مردم مشهد

🔴 احمد موسی زاده: میگن یه بابایی اسم پسرشو رستم گذاشت، ولی بعدش خودش می ترسید اسم پسرشو صدا بزنه!!! حالا اینا هم یه اسمی برا رویدادشون گذاشتن که خودشون می ترسن توضیحش بدن که چیه و کیه؟

🔴 مینا سینایی: جناب کاویانی، شما از بدهی میلیاردی دولت به شهرداری میگید من از بدهی میلیاردی شهرداری به پیمانکارهاش میگم! اگه شهرداری مشهد خیلی پول داره ، خب اول پول پیمانکاراشو بده تا اونا حقوق هزاران کارگر بیچاره رو بدن که خودشون و زن و بچه هاشون گرسنه و بی سرپناه موندن!!!

ضمنا تو این اوضاع خراب اقتصادی مملکت کدوم عاقلی میاد صد خبرنگار خارجی رو با پول مردم بدبخت مشهد دعوت کنه بیان ایران؟؟؟ این همه خرج اونم بخاطر چی؟ بیان زبان گویای زنهای ایرانی باشن و واقعیت ها رو بگن؟ مگه زنای ایرانی خدای نکرده لالند؟ مگه خودشون زبون ندارن و مگه دست هر کدومشون یه موبایل نیست و مگه تو شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی عضو نیستن؟ خوب میگن هر چی بخوان بگن، چرا باید صد خبرنگار از اون سر دنیا بیان مشهد تا واقعیت ها رو از طرف اینا بگن!!! واقعاً این یعنی چی؟ خودتون می فهمید چی دارید میگید؟

🔴 صفی نژاد: دوستان، مسجدی در منطقه میلاس استان موغله ترکیه هست که ۴۷ سال ، مردم خلاف جهت قبله نماز خواندند! جهت قبله این مسجد ۴۷ سال پیش اشتباه شناسایی شده و یک نمازگزار با اپلیکیشن جهت یابی، به تازگی متوجه این اشتباه شده، حالا این مطلب رو گفتم که بگم تا ۴۷ سال هنوز فرصت آزمون و خطا داریم!

🔴 کاویانی راد: شهرداری مشهد با اجازه کی میخواهد نزدیک به یک میلیون دلار از جیب مردم مشهد برای هزینه های بلیت هواپیما و روادید و هتل و غذا و هدایا و... صد خبرنگار خارجی رو بده؟ وزارت ارشاد خیلی مشتاقه و دلش میسوزه خودش پول بلیت و هتل اینها رو بده ،بعد تازه شهرداری مشهد برابر با بودجه همین وزارتخانه از دولت طلب داره، طلبشون رو نمی‌دن بمانه تازه توقع دارند مخارج سفر اینها رو هم شهرداری مشهد بده

🔴 کارشناس: آقا من خودم سالها پیش در شهرداری کارمند حوزه ریاست بودم و می دیدم که افراد خاصی به اتاق شهردار می روند و با دست پر بر می گردند، وقتی هم از شهردار وقت سئوال می کردیم که شما چرا به اینها بودجه می دهید؟ راست راست در چشم مان زل می زد و به صراحت و با لبخند تلخی به لب می گفت: دوست دارم! منظورش این بود که باید بدم و مجبورم!

🔴 زهرا مقبلی: من این مقاله را به طور کامل و حتی چند بار خواندم. آخرش یاد آن حکایتی افتادم که یک استاد دانشگاه در صفحه اش منتشر کرده بود: میگن یه بابایی داشت از یه درخت به سختی بالا می‌رفت. ازش پرسیدن چه می کنی؟ گفت میرم توت بخورم. بهش گفتن: این که درخت کاجه! گفت: توت‌هاش تو جیبمه!!! برای همین هست که میگم اگه دیدید کسی داره یه کار غیر عقلانی بی‌حاصلی رو به سختی انجام میده، اون کار بهانه هست، توت‌ها تو جیبشه (یعنی جای دیگری براش حساب کرده)

🔴 حسنی سادات: شهرداری مشهد اگه واقعاً میخواد کاری برای روشنگری زنان بکنه، بهترین کار همون ادامه دادن جایزه بین المللی گوهرشاده که خیلی مؤثر و مفید بود و هر سال چهره های جدید و اثرگذاری از زنان مشهدی را به ایران و جهان معرفی می کرد و واقعاً خیلی حیف شد که دیگه ادامه ندادن.

... ادامه دارد...

تاریخ به روزرسانی: دوشنبه ، ۳ مهر ماه ۱۴۰۲

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/247


Share
  • زهرا شاندیزی
    من که دیگه از مشهدی بودن خودم دارم احساس تنفر پیدا می کنم با این خزعبلاتی که بعضی سایتهای خبری ما منتشر می کنن .یعنی به اندازه یه نخود مغز توکله شون نیست؟ حرفتون رو باور نکردم تا خودم تو اینترنت گشتم اینو که دیدم حالم واقعاً بد شد. حیف نونها کجای عالم یک چیزی که اصلاً سر و تهش معلوم نیس و خودتون هم نمی‌دونید میخواد چکار کنین رو میگن از اول مرداد ماه سال جاری آغاز کردیم و اختتامیه اش رو هشتم مهر در مشهد برگزار می کنیم!!! اصلاً اول مرداد چی رو آغاز کردین گلابی ها؟ فوقش یه جلسه گذاشتین و یه قاب شاسی از پرده کشیدین بیرون! کار دیگه ای هم کردین؟ چرا این قدر دروغ میگین به مردم؟ از خدا خجالت بکشید .میخواهید بچاپ بچاپ راه بندازین خب برین یه اختلاسی بی سر و صدا تو شهرداری مشهد بکنین و بعد هم برین کانادا حالشو ببرین دیگه چرا از امام رضا (ع ) و استکبار ستیزی و حق زنان و معرفی مشهد به جهانیان حرف میزنین؟ درازگوشم خودتونین نه مردم
  • سمیرا قربانی
    ببینید به چه روز فلاکت باری افتادیم؟ چقدر فرق است میان دو دختر ایرانی که یکی می شود یاسمین مقبلی این شیر دختر مهابادی که همین امروز فرماندهی سفر فضاپیمای ناسا به ایستگاه فضایی را بر عهده داشت و دیگری هم من ایرانی مشهدی که در سال ۲۰۲۳ باید اوج دغدغه هایمان، مواظبت از غضنفرهای شهرداری و شورای شهرمان باشد که نکند یه وقت به دروازه خودی گل بزنن!!! صد خبرنگار خارجی زن تو راه مشهد؟؟؟ اونم با پول شهرداری؟؟؟ برای معرفی مشهد به جهانیان؟؟؟ واقعاً حالتون خوبه؟؟؟ به مرغ پخته تو قابلمه بگید از خنده روده بر میشه، بخدا ببینید کیا رو نشوندیم روی صندلی ریاست!!!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها