دیپلماسی❜ هنری / تقویم فرهیخت: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، برپایی اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین المللی عکس رضوی در مشهد

  • بازدید: ۳۷۴
هنری / تقویم فرهیخت: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، برپایی اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین المللی عکس رضوی در مشهد
بنیاد امام رضاع

نخستین تور عکاسی دوازدهمین جشنواره بین المللی عکس رضوی صبح امروز، ۱۹ فروردین، در مشهد آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، دوازدهمین جشنواره بین المللی عکس رضوی، امسال در شهر مشهد برگزار می‌شود و به همین منظور، دست اندرکاران بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) نیز تلاش کرده اند تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود، تغییرات کمی و کیفی را در این جشنواره ایجاد کنند.

از جمله این تغییرات، برگزاری دو تور عکاسی ویژه عکاسان سراسر کشور است که با هماهنگی‌های به عمل آمده با آستان قدس رضوی و نهاد‌های ذیربط، قرار است در این تور‌های ۲ تا ۳ روزه، عکاسان از سوژه‌های مختلف حرم مطهر رضوی و مناطق اطراف حرم مطهر عکاسی کنند و تجربیات خود در این زمینه را با یکدیگر نیز به اشتراک بگذارند.

«مهدی زابل عباسی» دبیر دوازدهمین جشنواره بین المللی عکس رضوی در گفتگو با شهرآرانیوز خاطرنشان کرد: نخستین تور عکاسی این جشنواره، امروز و با حضور ۲۰ عکاس از مجموع ۴۶ عکاس از اقصی نقاط کشور شامل استان‌های مرکزی، آذربایجان شرقی، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمانشاه، تهران و چهارمحال و بختیاری آغاز شد که پیش از این، رزومه خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده بودند.

وی افزود: مجوز‌های مورد نیاز برای عکاسی از حرم مطهر و اطراف حرم، با هماهنگی با آستان قدس رضوی و نیروی انتظامی اخذ شده است و این عکاسان با استفاده از فرصت‌های فراهم شده، به عکاسی اقدام می‌کنند.

زابل عباسی در ادامه گفت: تا کنون بیش از ۲۸۰ عکاس، آثار خود را برای شرکت در جشنواره بین المللی عکس رضوی ارسال کرده اند. ضمن این که در بخش بین الملل جشنواره نیز عکس‌ها عکاسانی از کشور‌های عراق، ترکیه، عربستان سعودی، آلمان و قطر نیز آثار خود را به جشنواره ارسال کرده اند.

دبیر دوازدهمین جشنواره بین المللی عکس رضوی خاطرنشان کرد: زمان ارسال عکس به دبیرخانه جشنواره تا ۵ اردیبهشت ماه و از طریق سایت جشنواره ادامه دارد و اختتامیه جشنواره نیز روز ۲۷ اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود.

رضا میرزاده - خبرنگار

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/2127


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها