دیپلماسی❜ مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی: انعکاس گسترده جشن های دهه کرامت توسط رسانه های ملی و بین المللی

  • بازدید: ۳۶۵
«سید احمد هاشم آبادی» از انعکاس گسترده برنامه ها و جشن های دهه کرامت از طریق رسانه های ملی و بین المللی خبر داد. به گزارش ستاد خبری جشن های میلاد رضوی، سرپرست اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی در مراسم تجلیل از خبرنگاران و یاوران رسانه ای آستان قدس رضوی ضمن گرامیداشت «روز خبرنگار» و تقدیر از تلاش خبرنگاران و رسانه های کشور در انعکاس فعالیت ها و عملکرد آستان قدس رضوی، به اهمیت کار این گروه مرجع جامعه اشاره کرد و گفت: امیدوارم مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه ها بتوانند در جهت ارتقای بینش مردم مؤثر واقع شوند. هاشم آبادی در حضور معاونان، مدیران ارشد آستان قدس رضوی و خبرنگاران از پخش11هزار و 481 دقیقه برنامه در صدا و سیما، تولید یک هزار و850 خبر با همکاری گروه خبرنگاران همکار اداره کل روابط عمومی، با انعکاس4 هزار و 764 خبر در روزنامه ها و 7 هزار 882 خبر در خبرگزاری ها طی سال 1393خبر داد و افزود: در حوزه رسانه و صدا و سیما نیز برنامه های متنوع و متعددی داشته ایم که پخش یک هزار و 25 دقیقه برنامه تلویزیونی از آن جمله بوده است.... وی بازدید 11هزار و 869 نفر از خدمات و فعالیت های آستان قدس رضوی در قالب تورهای ویژه و فراهم نمودن بستر لازم جهت بازدید رایگان 7هزار و 12 نفر از موزه های آستان قدس رضوی و همچنین یک هزار و 741 نفر از میهمانان خارجی از موسسات آستان قدس رضوی را از دیگر اقدامات این اداره کل عنوان کرد.هاشم آبادی با اشاره به آغاز جشن های دهه کرامت و شروع به کار ستاد خبری جشن های دهه کرامت گفت: در این ایام بیش از 200 نفر از اصحاب رسانه از شبکه های درون مرزی، برون مرزی، بین المللی و شبکه های خبری و رادیویی میهمان آستان قدس رضوی خواهند بود.سرپرست اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی افزود: خبرگزاری ها و روزنامه ها نیز می توانند با معرفی و استقرار خبرنگار خود در مجموعه حرم مطهر از نزدیک به پوشش جشن های متنوع و متعدد بارگاه مطهر حضرت رضا(ع) و دیگر فعالیتهای فرهنگی داخلی و بین المللی آستان قدس رضوی در این دهه مبارک بپردازند.شایان ذکر است در مراسم تجلیل از خبرنگاران و یاوران رسانه ای آستان قدس رضوی، ضمن تجلیل از پنج رسانه فعال در عرصه پوشش فعالیتها و دستاوردهای آستان قدس رضوی شامل صدا و سیمای جمهوری اسلامی، روزنامه قدس، روزنامه خراسان، خبرگزاری تسنیم و خبرگزاریهای ایسنا و ایکنا، از 110 خبرنگار، عکاس و برنامه ساز رادیویی و تلویزیونی که در سال 1393 بیشترین همکاری را با آستان قدس رضوی داشته اند تقدیر به عمل آمد.یادآور می شود در پایان این مراسم، نمایشگاه عکس «سفیران آفتاب» که نمایشگر آثار 20 عکاس خبری رسانه های ایران از فعالیت های آستان قدس رضوی است رونمایی گردید.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/5821


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو