دیپلماسی" فناوری/ دکتر مریم عظیمی هاشمی، مدیر فروش مشهدی شرکت اپل آمریکا، دانش آموخته دانشگاه فردوسی مشهد

  • بازدید: ۳۴۸
فناوری/ دکتر مریم عظیمی هاشمی، مدیر فروش مشهدی شرکت اپل آمریکا، دانش آموخته دانشگاه فردوسی مشهد

آشنایی با مریم عظیمی هاشمی؛ مدیر فروش مشهدی شرکت اپل

مریم عظیمی هاشمی، جایگاه «مهندس کیفیت تصویر دوربین» را در اپل دارد و از ۲ سال و ۶ ماه پیش کار خود را در این شرکت آغاز کرده است.، یکی از نخبه‌ترین و موفق‌ترین مهندسان ایرانی است که در سن ۲۸ سالگی، به عنوان اولین زن ایرانی، معرفی محصولات جدید این شرکت را بر عهده داشت.

عظیمی هاشمی در سال ۱۳۷۵ در شهر مشهد به دنیا آمد. او تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در مشهد گذراند و در سال ۱۳۹۳ با رتبه ۱۰ در رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شد.

بیوگرافی مریم عظیمی هاشمی ؛ مدیر فروش مشهدی شرکت اپل

پس از آن، عظیمی هاشمی برای ادامه تحصیل به ایالات متحده آمریکا رفت و در دانشگاه کلمبیا، در رشته مهندسی سیستم‌های نرم‌افزاری، تحصیلات خود را ادامه داد. او در سال ۱۳۹۸ با مدرک دکترا از این دانشگاه فارغ التحصیل شد.

پس از فارغ التحصیلی، عظیمی هاشمی به شرکت اپل پیوست و در بخش فروش این شرکت مشغول به کار شد. او در مدت کوتاهی، با تلاش و پشتکار فراوان، پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرد و در سال ۱۴۰۱، به عنوان مدیر فروش شرکت اپل منصوب شد.

عظیمی هاشمی، علاوه بر موفقیت‌های حرفه‌ای، در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی نیز فعال است. او عضو هیئت مدیره چند سازمان خیریه ایرانی - آمریکایی است و در حمایت از حقوق زنان و کودکان فعالیت می‌کند.

عظیمی هاشمی، با معرفی محصولات جدید اپل، به عنوان یک الگوی موفق برای زنان ایرانی، شناخته شد و نام خود را در تاریخ ایران ثبت کرد.

در ادامه، به برخی از نکات برجسته در زندگی و کار مریم عظیمی هاشمی اشاره می‌شود:

  • او در سن ۲۸ سالگی، به عنوان اولین زن ایرانی، معرفی محصولات جدید شرکت اپل را بر عهده داشت.
  • او در رشته مهندسی سیستم‌های نرم‌افزاری، از دانشگاه کلمبیا، با مدرک دکترا فارغ التحصیل شد.
  • او عضو هیئت مدیره چند سازمان خیریه ایرانی-آمریکایی است.
  • او در حمایت از حقوق زنان و کودکان فعالیت می‌کند.

عظیمی هاشمی، با موفقیت‌های خود در زمینه‌های مختلف، نشان داد که زنان ایرانی، با پشتکار و تلاش، می‌توانند به هر موفقیتی دست یابند.

آشنایی بیشتر با مریم عظیمی هاشمی، مهندس ایرانی اپل

در رویداد ویژه اپل که شب گذشته برگزار شد، معرفی یکی از بخش‌های اصلی محصولات جدید این شرکت برعهده مریم عظیمی هاشمی، مهندس کیفیت تصویر دوربین بود.

به گزارش شهرآرا نیوز - مریم عظیمی هاشمی ۲۸ ساله، «مهندس کیفیت تصویر دوربین» اپل است و از ۲ سال و ۶ ماه پیش کار خود را در این شرکت آغاز کرده است.

هاشمی تحصیلات دوره کارشناسی‌ را در رشته‌ مهندسی کامپیوتر دانشگاه فردوسی مشهد گذرانده و از مقطع کارشناسی ارشد وارد دانشگاه بریتیش‌ کلمبیا (UBC) شده‌ است. او از دانشگاه UBC نیز مدرک کارشناسی ارشد و دکتری‌‌اش را در رشته‌ مهندسی برق و کامپیوتر دریافت کرده‌ است.

مریم هاشمی از سال ۲۰۱۹ به‌مدت یک سال و ۶ ماه به‌ عنوان پژوهشگر انجمن NSERC کانادا در دانشگاه کمبریج انگلستان حضور داشته‌ و از ۲۰۲۱ نیز کار خود را در اپل آغاز کرده‌ است. او ۲۰ مقاله علمی پژوهشی در زمینه «پردازش تصویر» دارد.

مریم عظیمی هاشمی، مهندس ایرانی اپل، کیست؟ + بیوگرافی


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8574


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم تازه ها

آرشیو توضیح

مخاطبانی که فرصت زیادی برای «فرهیخت گردی» ندارند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن ، اهم تازه ها و یافته های مطالعاتی اخیر فرهیخت را در «یک نگاه» ببینند و بخوانند، ما آنها را ذیل این بخش گرد هم آورده ایم.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود این یعنی آن که اگر با گذشت ۴۵ سال، هنوز نمی توانیم یک آمار موثق از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع خارجی ارائه دهیم، پس هر گونه برنامه ریزی برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ و این واقعاً مایه فضاحت دیاری است که ادعای قطب اول گردشگری کشور را دارد. آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضعییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو