دیپلماسی❜ شهری/ نشست مجازی شهردار کربلا با شهردار مشهد؛ توافق بر تشکیل دبیرخانه عملیاتی تفاهم‌نامه خواهرخواندگی مشهد و کربلا + تصاویر

  • بازدید: ۵۴۹
شهری/ نشست مجازی شهردار کربلا با شهردار مشهد؛ توافق بر تشکیل دبیرخانه عملیاتی تفاهم‌نامه خواهرخواندگی مشهد و کربلا + تصاویر
شهرداری مشهد

شهردار مشهد در نشست مجازی  خود با شهردار کربلا، از تشکیل دبیرخانه ای ویژه به منظور پیگیری و عملیاتی کردن تفاهم‌نامه خواهرخواندگی مشهد و کربلا خبر داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی جهان شهر، محمدرضا قلندر شریف در گفت‌وگوی اینترنتی با سید حسن محمدعلی شریفی، شهردار کربلا افزود: بعد از امضاء تفاهم‌نامه خواهرخواندگی میان دو شهر کربلا و مشهد استاندار خراسان رضوی و ما در شهرداری به‌صورت مستمر پیگیر اجرایی شدن مفاد این تفاهم‌نامه بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: در همین راستا دبیرخانه‌ای برای پیگیری و اجرایی کردن تفاهم‌نامه در شهرداری مشهد راه‌اندازی و رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهرداری به‌عنوان مسئول ویژه پیگیری اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه تعیین‌شده است.

شهردار مشهد بابیان اینکه تفاهم‌نامه خواهرخواندگی دو شهر کربلا و مشهد دارای 18بند و دو تبصره است اظهار کرد: دراین بندها و تبصره‌ها ظرفیت‌های دو شهر جهت همکاری‌های دوجانبه و تبادل تجربیات موردتوجه قرارگرفته است.

قلندر تصریح کرد: امیدواریم با تعامل و هماهنگی خوبی که میان شهرداری‌های مشهد و کربلا وجود دارد شاهد عملیاتی شدن مفاد تفاهم‌نامه و نزدیک‌تر کردن قلوب مردم این دو شهرکه باوجود مضجع نورانی امام رضا(ع) و امام حسین(ع) به هم گره‌خورده است باشیم.

وی ادامه داد: طبق این تفاهم‌نامه مراودات مشهد و کربلا در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، فنی و مهندسی در حوزه مدیریت شهری مستحکم‌تر خواهد شد. لذا پیشنهاد می‌کنم برای سرعت بخشیدن به روند کار بعد از ایام اربعین و دهه آخرصفر نشست مجددی در این زمینه انجام شود.

شهردار مشهد با اشاره به در پیش بودن ایام پیاده‌روی بزرگ اربعین نیز اظهار کرد: برای خدمات‌رسانی مناسب به زائران اربعین ستادهایی در ایران برای کمک به همکارانمان در شهرداری‌ شهرهای نجف و کربلا جهت خدمات‌رسانی به زائران از ماه‌های گذشته تشکیل و جلسات هماهنگی متعددی دراین زمینه برگزارشده است.

قلندر تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های انجام‌شده میان مسئولان دولت ایران و عراق شهرداری‌های کلان‌شهرهای ایران موظف شده‌اند تا در کمک به خدمات‌رسانی به زائران اربعین در عراق حضورداشته باشند که دراین راستا تقسیم وظایف انجام و شهرداری‌ها زیر نظر شهرداری‌های نجف و کربلا به زائران در اربعین خدمات‌رسانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: طبق تقسیم‌کاری انجام‌شده، شهرداری مشهد در عراق بخشی از حمل‌ونقل زائران را برعهده‌ گرفته و در شهر نجف نیز با شهرداری این شهر جهت خدمت‌رسانی به زائران اربعین در حوزه خدمات شهری همکاری خواهد کرد. در این میان اگر شهرداری کربلا نیز نیاز به کمک داشته باشد آماده همکاری با شهرداری این شهر را داریم هرچند که همکارانمان از شهرداری سایر شهرها در کربلا حضور دارند.

شهردار مشهد افزود: در کنار کمک به خدمات‌رسانی به زائران اربعین در شهر نجف، شهرداری مشهد در ایام دهه پایانی صفر پذیرای خیل عظیم زائران و عزاداران وفات حضرت رسول(ص) و شهادت علی بن موسی‌الرضا(ع) از سراسر ایران و سایر کشورها از جمله عراق است .

قلندر اضافه کرد: طبق پیش‌بینی‌ها در این ایام پذیرای حدود 10میلیون زائر که بخشی به‌صورت پیاده به شهر مشهد می‌آیند خواهیم بود در همین راستا از جنابعالی دعوت می‌کنیم دراین ایام برای زیارت و مشاهده ظرفیت های شهرداری در خدمت رسانی به زائران به مشهد مشرف شوید.

وی ادامه داد: به نمایندگی از طرف مردم ایران به‌ویژه مجاوران حضرت رضا(ع) در شهر مشهد لازم می‌دانم از تلاش‌های شهرداری کربلا و نجف برای خدمات‌رسانی به زائران در پیاده‌روی عظیم اربعین تشکر کنم.

همچنین سید حسن محمد علی شریفی شهردار کربلا، نیز دراین نشست با اشاره به تفاهم‌نامه خواهرخواندگی کربلا و مشهد گفت: خوشبختانه تعامل و روابط خوبی میان شهرداری کربلا و شهرداری مشهد وجود دارد.

وی افزود: به امضاء تفاهم‌نامه با شهرداری مشهد افتخار می‌کنیم و معتقدیم در چهارچوب این تفاهم‌نامه همکاری‌های اجتماعی و فرهنگی میان دو شهرتعمیق و تبادل تجربیات فنی و مهندسی در حوزه‌های مدیریت شهری افزایش پیدا خواهد کرد.

شریفی اضافه کرد: ما نیز در شهرداری کربلا کارگروهی را برای پیگیری اجرایی کردن مفاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی مشهد و کربلا تشکیل داده‌ایم که در زمینه الزامات قانونی و مالی تفاهم‌نامه فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم در چهارچوب این تفاهم‌نامه شاهد تعامل و همکاری همه‌جانبه شهرداری کربلا و شهرداری مشهد باشیم.

شهردار کربلا با بیان اینکه آمادگی لازم برای پذیرایی از زائران اربعین به‌ویژه زائران ایرانی راداریم و شهرداری کربلا تمامی امکانات خود را برای خدمات‌رسانی به زائران به کار گرفته است اظهارکرد: ما درایام اربعین به نیروی انسانی در حوزه خدمات شهری رفت‌وروب و همچنین خدمات مهندسی نیاز داریم و برای انجام هماهنگی‌های لازم با کنسولگری ایران مذاکراتی انجام‌شده است.

شریفی افزود: همچنین با توجه به گرمای هوا نسبت به راه‌اندازی پایگاه‌های پزشکی و نصب مخازن آب شرب نیز در کربلا اقدامات خوبی انجام‌شده است .

>>> مشاهده ی گزارش تصویری ....

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/6856


Share
  • به خدا آدم می مون تو پررویی پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد که چطوری بادمجون رو موز نشون میده؟!!! اف بر شما، اصلا مث اینکه دروغگویی با نهاد شما مشهدیها عجین شده و اگه راستشو بگید کفر خدا میشه!!! اگه به خاطر پایان نامه ام نبود وارد سایتهاتون نمی شدم ، جالبه شهردار مشهد با شهردار کربلا ارتباط ویدئو کنفرانسی داشتن ولی این بابا جوری نوشته که گویی شهردار ما رفته عراق و کربلا یا شهردار کربلا اومده مشهد!! نشست رو زده اما مجازی یا ویدئویی اش رو عمداً نمیزنه تا مردم بگن اووووه اینا چقدر کار می کنن و زحمت میکشن ولی تو گزارش تصویری شون دروغشون در میاد!! کاش شما اینجا درستش نمی کردین تا آبروشون بره
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها