دیپلماسی❜ دینی/ دیدار جمعی از فعالان فرهنگی مسلمان کشور گرجستان با معاون امور بین الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی

  • بازدید: ۱۴۷
دینی/ دیدار جمعی از فعالان فرهنگی مسلمان کشور گرجستان با معاون امور بین الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی
آستان قدس رضوی

جمعی از اندیشمندان و فعالان فرهنگی مسلمان کشور گرجستان با حضور در حرم مطهر امام رضا(ع) ضمن بازدید از بخش های مختلف با مسئولان آستان قدس رضوی دیدار و گفت وگو داشتند.

به گزارش خبرگزاری رضوی، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، در این دیدار که دیروز در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن ابراز علاقمندی حوزه بین الملل این آستان در ایجاد تعامل و ارتباط گسترده با نسل جوان، گفت: آغاز نهضت حضرت رسول اکرم(ص) با حضور جوانان بوده است.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر مصطفی فقیه اسفندیاری خاطر نشان کرد: کشورهای گرجستان و سایر کشورهای آسیای میانه علاوه بر زبان مادری به زبان روسی نیز مسلط هستند و این فرصت خوب و ابزار مناسبی برای تبلیغ آموزه‌های دین اسلام است که باید  بیش از پیش بهره‌برداری لازم در این خصوص صورت گیرد.

معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی همچنین در ادامه ضمن ابراز تاثر از سانحه بالگرد و شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان، گفت و افزود: خوشبختانه درحال حاضر شاهد هستیم علی رغم میل حاکمان دولت‌ها، خواسته‌های ملت‌ها بر حکومت‌ها تحمیل می‌شود و این اتفاق مهم را این روزها در خیزش‌های دانشجویی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا شاهد هستیم.

وی ادامه داد: تمام این تحولات مقدمه‌ای بر تحقق این وعده الهی است که در سوره قصص آیه 5 آمده است: «ما اراده کرده‌ایم تا بر مستضعفان زمین نعمت بخشیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قراردهیم». مضمون آیه این است که نهضت جهانی مستضعفان با رهبری واحد حضرت ولی عصر(عج) تشکیل خواهد شد.

 معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، در ادامه این جلسه توصیه‌هایی نیز به جوانان کرد و گفت: ما باید از نظر فکری و عملی در تحقق حکومت امام زمان(عج) گام برداریم و ضمن خودسازی، داشتن آگاهی و فراگیری آموزه‌های قرآنی، دانش خود را ارتقا دهیم تا بتوانیم در حکومت حضرت بقیه الله(عج) جایگاهی داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به شکل گیری جنگ نرم باید همانند افسران توانمند در عرصه بین‌الملل حاضر شویم و مسلح به سلاح تقوی برای مبارزه در این جنگ نرم باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین فقیه اسفندیاری همچنین به جوانان این گروه توصیه کرد در هنگام بازگشت از این سفر تا سال آینده هر کدام از شما باید یک نفر را به سربازان امام زمان(عج)اضافه کند.

شایان ذکر است، در پایان این جلسه دقایقی به پرسش و پاسخ اختصاص یافت و هدایایی به این گروه اهدا شد .

این گروه در برنامه‌های حرم مطهر رضوی شامل بازدید موزه‌ها، حرم‌شناسی و کلاس سیره رضوی شرکت نمودند.

منبع: آستان نیوز

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7418


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان