دیپلماسی❜ سلامت/ هشتمین کنگره بین‌المللی نانو به صورت مجازی در مشهد برگزار شد

  • بازدید: ۴۱۹
سلامت/ هشتمین کنگره بین‌المللی نانو به صورت مجازی در مشهد برگزار شد

هشتمین کنگره بین‌المللی و مجازی نانو با مشارکت دانشمندان، اندیشمندان و صاحبنظران علوم و فناوری نانو ایران و سایر کشورهای دنیا روز چهارشنبه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت مجازی آغاز به کار کرد. رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مراسم آغاز این کنگره گفت: علوم و فناوری نانو تا چند سال آینده بصورت جدی در تمامی ابعاد زندگی بشر وارد خواهد شد و کشورهای فعال در این زمینه، موفقیت‌های بسیار کسب خواهند کرد. دکتر محمدحسین بحرینی با اشاره به جایگاه ایران در جمع چهار کشور پیشرفته برخوردار از علوم و فنون نانو افزود: امید است با تلاش‌های محققان و اندیشمندان داخلی و حمایت از علوم نوین شاهد توسعه اقتصادی در کشور باشیم.

وی ادامه داد: محققان و دانشمندان دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی چند سال اخیر در حوزه نانو داروها بسیار فعال و موفق عمل کرده‌اند و موفق به ساخت  داروهای شیمی‌درمانی و سالک بر پایه نانو تکنولوژی گردیده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هشتمین کنگره بین‌المللی نانو بنا بود با حضور دانشمندان داخلی و خارجی بصورت حضوری در مشهد برگزار شود ولی با توجه به شیوع کرونا ناچار شدیم  این رهاورد و اتفاق بزرگ علمی را بصورت مجازی برگزار نماییم.

دبیر این کنگره نیز گفت: در این کنگره ۲ روزه آخرین دستاوردهای علوم و فناوری نانو در دنیا با مشارکت موثر اندیشمندان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دکتر فاطمه غیبی افزود: ۴۳۰ مقاله در قالب پوستر و سخنرانی از طریق فضای مجازی در هشتمین کنگره نانو  ارائه می‌گردد.

هشتمین کنگره بین‌المللی نانو که امروز در دانشکده پزشکی مشهد آغاز شد، فردا به کار خود پایان خواهد داد.

در این کنگره دانشمندان برجسته‌ای از کشورهای ایران، آمریکا، استرالیا، آلمان، انگلستان، استرالیا و سوئد حضور و سخنرانی دارند.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7732


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها