دیپلماسی❜ زیارت/ تشرف عیدانه ۳۰۰ نفر از زائران اردوزبان به حرم مطهر در مشهد همزمان با زادروز حضرت زهرا(س)

  • بازدید: ۲۷۳
زیارت/ تشرف عیدانه ۳۰۰ نفر از زائران اردوزبان به حرم مطهر در مشهد همزمان با زادروز حضرت زهرا(س)
آستان قدس رضوی

به مناسبت فرارسیدن میلاد گل سرسبد هستی، حضرت فاطمه ی زهرا(سلام الله علیها)، سیصد نفر از زائران اردو زبان هندی و پاکستانی در تاریخ ۲۳ دی ۱۴۰۱ مصادف با ٢٠ جمادی الثانی ١٤٤٤ به حرم مطهر رضوی مشرف و در رواق دارالرحمه مراسم جشن برگزار کردند.

یادآور می شود رواق دارالرحمه، میان صحن گوهرشاد و صحن غدیر واقع شده، محل تجمع اصلی و برگزاری مراسم ویژه ی زوار غیر ایرانی حرم مطهر رضوی است و تنی چند از کارکنان و راهنمایان اداره ی زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی و مترجمان زبان های انگلیسی، عربی و اردو در این فضا مستقر هستند.

گفتنی است همزمان با این عید سعید، مشهدالرضا (ع) سفیدپوش شد و خادمان این آستان مقدس در کنار فراهم کردن امکانات لازم برای تشرف ایمن محبان امام رئوف (ع)، با فضاآرایی ویژه رنگ و بوی عید و شادمانی را در این حریم آسمانی متجلی کردند.

گل‌آرایی با گل‌های اهدایی

به مناسبت این عید فرخنده گل‌آرایی ویژه بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) با استفاده از هزار و ۵۰۰ گل آپارتمانی اهدایی تولیدکنندگان گل و گیاه از شهرهای محلات و ساری انجام شده است.

مسیرهای تشرف زائران به روضه منوره نیز به ویژه در رواق امام خمینی (ره) و همچنین محل برگزاری مراسم‌ها و ورودی تشریفات، از جمله نقاطی در حرم مطهر است که چینش این گلدان‌های تر و تازه در آن‌ها، حال و هوایی متفاوت به دلدادگان انیس النفوس (ع) بخشیده است.

همچنین بیش از ۸ هزار شاخه گل نرگس نیز از سوی ناذران گل و گیاه شهر بهبهان با برگزاری آئینی در شب ولادت حضرت حضرت صدیقه کبری (س) به حرم مطهر رضوی اهدا می‌شود. از این گل‌ها برای گل‌آرایی فوق ضریح مطهر و جایگاه برگزاری مراسم‌های این میلاد باسعادت در رواق‌های مختلف استفاده خواهد شد.

نصب کتیبه و ریسه‌های رنگی

همچنین یک کتیبه مناسبتی بزرگ مزین به عبارت «فاطمه یعنی سرور اهل بیت (ع)، عزت و فخر و غرور اهل بیت (ع)» بر روی ایوان‌های طلای صحن آزادی چشم‌نوازی می‌کند.

نصب کتیبه‌های دیواری عمودی «عید مبارک» در صحن‌های مرکزی حرم مطهر رضوی و پرچم‌های رنگی دورتا دور صحن پیامبر اعظم (ص)، از دیگر اقدامات خادمان به مناسبت گرامیداشت ولادت پربرکت بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) است.

چراغانی آستان باصفای رضوی نیز با استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف انجام شده است. این ریسه‌ها همزمان با شب ولادت یاس نبوی روشن خواهد شد و زیبایی صحن‌ها را در نظر مشتاقانی که برای عرض تبریک و شادباش به این بارگاه ملکوتی مشرف می‌شوند، چند برابر می‌کند.

پذیرایی در چایخانه‌ها با اقلام متبرک

دو چایخانه حضرت رضا (ع) در صحن کوثر و باغ رضوان نیز با همکاری موکب‌داران تا ساعت ۲۲ شب فعال است و علاوه بر توزیع چای متبرک، در مجموع با توزیع ۷۰ هزار کیک و شیرینی و همچنین نزدیک به ۱۷ هزار شکلات در شب و روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) از دوستدار خاندان عصمت و طهارت (ع) در حرم مطهر رضوی پذیرایی می‌کند.

آمادگی کامل بخش‌های مختلف

همچنین به منظور تسهیل تردد زائران به خصوص سالمندان و توان‌یابان، تمامی صحن‌های حرم مطهر رضوی و مسیرهای تشرف به روضه منوره امام هشتم (ع) با ۲۵ هزار مترمربع کف‌پوش پلاستیکی مفروش و آماده‌سازی شده است. فضای رواق‌های اماکن متبرکه نیز به سیستم گرمایشی مجهز بوده و آماده میزبانی از مهمانان شمس الشموس (ع) است.

پیش‌بینی تأمین و توزیع اقلام مصرفی و رفاهی مورد نیاز زائران و مجاوران، انجام خدمات نظافت و شست‌وشو به طور مستمر و منظم در صحن و سرای رضوی و آمادگی کامل بخش‌های امداد و صندلی چرخدار و زائربرهای برقی و تمامی دفاتر شبانه‌روزی این آستان مقدس از جمله دفاتر پیداشدگان و خدمات مادر و کودک، دفاتر امانات نقدی و اشیای ارزشمند، دفاتر امانات وسایل و تحویل صندلی چرخدار امانی و پایگاه‌های فوریت پزشکی، از دیگر اقدامات انجام شده برای میزبانی شایسته از زائران در ایام این عید فرخنده است.

برای مشاهده ی دو گزارش تصویری این مراسم دیدنی، بامعنویت و روحانی، بر روی لینک های زیر کلیک فرمایید.

>>> مشاهده ی گزارش تصویری اول...

>>> مشاهده ی گزارش تصویری دوم...

>>> مشاهده ی کلیپ ویدئویی این مراسم...

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7024


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها