دیپلماسی❜ دینی/ بازدید رئیس اتحادیه علمای اهل‌ بیت(ع) ترکیه از مرکز رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس

  • بازدید: ۳۹۷
دینی/ بازدید رئیس اتحادیه علمای اهل‌ بیت(ع) ترکیه از مرکز رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس
آستان قدس رضوی

دکتر شیخ قدیر آراکاس؛ رئیس اتحادیه علمای اهل‌بیت(ع) کشور ترکیه ضمن تشرف به حرم مطهر رضوی و زیارت مضجمع منور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) از مدیریت رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی و تجهیزات رسانه‌ای آن بازدید کرد. عکس از: مهدی جهانگیری و صادق ذباح

خبر دیگر در همین زمینه حاکی است: تاکید بر گسترش ارتباطات رسانه‌ای اتحادیه علمای اهل‌بیت(ع) ترکیه و آستان قدس رضوی

در بازدید رئیس اتحادیه علمای اهل‌بیت(ع) و رئیس شبکه 14 ترکیه از ظرفیت‌های رسانه‌ای آستان قدس رضوی بر گسترش ارتباطات رسانه‌ای دو طرف تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اتحادیه علمای اهل‌بیت(علیهم‌السلام) ترکیه با تشرف به حرم مطهر رضویتاکید بر گسترش ارتباطات رسانه‌ای اتحادیه علمای اهل‌بیت(ع) ترکیه و آستان قدس رضوی و زیارت مضجع منور حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) در گفت و گو و تبادل نظر با مدیران این حوزه گفت: گسترش ارتباطات و همکاری‌های رسانه‌ای اتحادیه علمای اهل‌بیت(علیه السلام ) کشور ترکیه با مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی از اهداف این دیدار است .

شیخ قدیر آراکاس با بیان این که امکانات و تجهیزات رسانه‌ای آستان قدس رضوی بسیار پیشرفته و مدرن است افزود: فعالیت‌های رسانه‌ای موسسه رسانه‌های صوتی و تصویری این مجموعه مصداق بارز احیاء امر اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و لبیک به فرمان امام رضا(علیه السلام) است.

وی افزود: مشاهده صحن و سرای بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(علیه السلام) از طریق پخش زنده تلویزیون برای مخاطبان خارج از کشور بسیار لذت بخش و آرامش بخش است چرا که روح خویش را در این صحن و سرای نورانی احساس می‌کنند.

مدیر رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی هم در این دیدار گفت: در تلاش هستیم درگاه اختصاصی با هدف بهره‌گیری اتحادیه علمای اهل‌بیت(علیهم‌السلام) ترکیه از تولیدات فاخر در حوزه حرم مطهر و آرشیو رسانه‌ای غنی آستان قدس رضوی ایجاد کنیم.

سید محمدرضا موسوی کیا افزود: پخش محتوای امام رضایی و ترجمه آن برای زائران ترک زبان از برکات این اقدام از طریق این اتحادیه است.

وی گفت: سریال کوتاه 30 قسمتی با محور کرامات امام رضا(علیه السلام) براساس پرونده‌های تایید شده کمیسیون پزشکی شفایافتگان حرم مطهر رضوی ویژه ماه مبارک رمضان برای پخش از شبکه ۳ سیما در حال تولید است که بعد از پایان می‌توان برای ترجمه در اختیار اتحادیه علمای اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و شبکه 14کشور ترکیه بگذاریم تا پس از ترجمه، در ماه مبارک رمضان از شبکه 14ترکیه نیز پخش شود.

مدیر رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی با بیان این که فعالیت‌های رسانه‌ای آستان قدس رضوی در مقایسه با سال‌های گذشته گسترده‌تر شده است افزود: این رسانه امسال در حوزه برون مرزی تولیدات متعددی به زبان‌های عربی، فارسی پشتون، اردو، آذری، ترکی استانبولی ، انگلیسی داشته است به ویژه این که با توجه به شرایط کرونایی امکان زیارت حضوری امام رضا(علیه السلام) مهیا نبوده است برنامه‌‌ها به صورت مستمر تولید و برای عاشقان اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در خارج از کشور پخش می‌شود.

موسوی کیا گفت: همزمان با ایام دهه پایانی ماه صفر و سالروز شهادت امام رضا(علیه السلام ) روزانه بیش از ۷۰ ساعت برنامه به صورت زنده از رسانه‌های ملی و بین المللی پخش شد.

در حاشیه این دیدار برنامه‌هایی به صورت تولیدی و زنده از شبکه 14 ترکیه پخش شد.

>>> مشاهده گزارش تصویری ...


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8252


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها