دیپلماسی❜ دینی/ «محفل» در پاکستان غوغا به پا کرد؛ تلاوت شوق برانگیز استاد «حامد شاکرنژاد» قاری بین المللی مشهدی در لاهور + ویدئو

  • بازدید: ۲۵۲
دینی/ «محفل» در پاکستان غوغا به پا کرد؛ تلاوت شوق برانگیز استاد «حامد شاکرنژاد» قاری بین المللی مشهدی در لاهور + ویدئو
برنامه قرآنی محفل

در خبرها آمده بود «محفل» بزرگ قرآنی «علی حب النبی(ص)» در آستانه میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) در لاهور پاکستان برگزار خواهد شد.

این مراسم که به همت مردم پاکستان و با حضور داوران برنامه تلویزیونی محفل برنامه ریزی شده بود، روز دوشنبه ۲۶ شهریور ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران در میدان منار پاکستان برگزار شد.

در این مراسم، استاد حامد شاکرنژاد قاری بین المللی قرآن و متولد مشهد، حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان و حاج احمد ابوالقاسمی به عنوان داوران برنامه محفل، در این برنامه حضور داشتند.

همچنین، محمد حسین عظیمی قاری نوجوان قرآن و حدیث و ثنا ناظری، حافظ نوجوان قرآن، به عنوان مهمانان ویژه این مراسم بودند.

اندیشکده ی بین المللی فرهیخت مشهد به سهم خود، مساعی تمامی دست اندرکاران برپایی چنین برنامه های ارزشمند و اثرگذاری را در گسترش مناسبات فیمابین ارج نهاده و سپاسگزاری می نماید.

«محفل» در پاکستان غوغا به پا کرد/ حضور خیره‌کننده عاشقان «قرآن»

«محفل» در پاکستان غوغا به پا کرد/ حضور خیره‌کننده عاشقان «قرآن»

اجرای برنامه قرآنی محفل در شهر لاهور پاکستان به یک رویداد عظیم تبدیل شد که بازتاب گسترده‌ای در رسانه های مختلف داشته است.

شامگاه گذشته در خارج از مرزهای ایران و در شهر لاهور پاکستان، بیش از ۸۵ هزار نفر برای حضور در محفل بزرگ قرآنی علی حب النبی (ص) گرد هم آمدند و جشن میلاد النبی را با حضور میزبانان برنامه محفل از جمله حامد شاکرنژاد و حجت‌الاسلام قاسمیان برگزار کردند.

«محفل» در پاکستان غوغا به پا کرد/ حضور خیره‌کننده عاشقان قرآن

از این مراسم که با حضور چنین جمعیت خیره‌کننده‌ای برگزار شد، به عنوان یکی از بزرگترین اجتماعات عمومی در پاکستان نام برده شده است.

«محفل» در پاکستان غوغا به پا کرد/ حضور خیره‌کننده عاشقان قرآن

این مراسم که به همت مردم پاکستان و با حضور داوران برنامه تلویزیونی محفل برگزار می‌شد از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران در میدان منار لاهور پاکستان آغاز شد.

«محفل» در پاکستان غوغا به پا کرد/ حضور خیره‌کننده عاشقان قرآن

در این مراسم، حامد شاکرنژاد، حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان و حاج احمد ابوالقاسمی به عنوان داوران برنامه محفل، حضور داشتند که اجرای برنامه آنها با استقبال گسترده مردم پاکستان همراه شد.

«محفل» در پاکستان غوغا به پا کرد/ حضور خیره‌کننده عاشقان قرآن

همچنین، محمد حسین عظیمی قاری قرآن و حدیث و ثنا ناظری، حافظان نوجوان قرآن، به عنوان میهمانان ویژه این مراسم تلاوت قرآن کریم داشتند که بسیار مورد توجه حاضران قرار گرفت.

محفل پیش از این بزرگترین محفل قرآنی جهان را در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار کرده بود.

در ابتدای این مراسم قرائت قرآن کریم از سوی قاری نوجوان «محمد حسین نظری» به سبک مرحوم عبدالباسط بسیار مورد توجه حاضران و اساتید پاکستانی قرار گرفت.

همچنین قرائت قرآن کریم از سوی استاد حامد شاکرنژاد قاری بین المللی قرآن و متولد مشهد مقدس بسیار مورد استقبال حاضران در این محفل قرآنی قرار گرفت.

دکتر محمد طاهر القادری رئیس سازمان منهاج القرآن پاکستان سخنران اصلی این برنامه بودند. در این گردهمایی بزرگ، دانشمندان و دانشمندان برجسته از سراسر جهان حضور داشتند.

دکتر طاهر القادری در سخنرانی خود گفت: عشق به پیامبر (ص) ایمان هر مؤمن است و در مینار پاکستان هر ساله میلیون‌ها نفر از عاشقان پیامبر (ص) گرد هم می آیند و این اجتماع بزرگ و نورانی که میلیون‌ها نفر از مسلمانان امت اسلامی با جشن میلاد پیامبر (ص) در اینجا ایمان خود را تازه می‌کنند و قلب‌های آنها در طول سال از گرمای عشق مصطفی (ص) می تپد.

در ادامه این برنامه عوامل برنامه محفل همزمان با ایام میلاد پیامبر اکرم (ص) در اجتماع عظیم مردم لاهور پاکستان حضور پیدا کرده و با آنها به طور گرم و صمیمی گفت و گو کردند.

«محفل» در پاکستان غوغا به پا کرد/ حضور خیره‌کننده عاشقان قرآن


«محفل» در پاکستان غوغا به پا کرد/ حضور خیره‌کننده عاشقان قرآن

برگزاری این مراسم قرآنی با حضور گرم و گسترده پاکستانی‌ها بازتاب بسیار مناسبی در رسانه‌های پاکستان و منطقه داشته است.

برنامه تلویزیونی محفل که در ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما پخش می‌شد توانست با اقبال خوبی از سوی مخاطبان رو به رو شود و به همین دلیل با درخواست‌های مکرر از سوی مردم کشورهای اسلامی روبرو شده بود. در همین راستا به بهانه هفته وحدت برنامه ریزان این برنامه به بخشی از این دعوت‌ها پاسخ مثبت داده و به همین مناسبت پاکستان و شهر لاهور اولین میزبان برگزاری این رویداد بین المللی شد.

بنابر اعلام روابط عمومی برنامه محفل این برنامه امروز با حضور حجت الاسلام قاسمیان، احمد ابوالقاسمی، حامد شاکرنژاد و حافظان و قاری نوجوان حدیث و ثنا نظری و محمدحسین عظیمی در میدان منار شهر لاهور پاکستان به مدت ۹۰ دقیقه برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7291


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود این یعنی آن که اگر با گذشت ۴۵ سال، هنوز نمی توانیم یک آمار موثق از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع خارجی ارائه دهیم، پس هر گونه برنامه ریزی برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ و این واقعاً مایه فضاحت دیاری است که ادعای قطب اول گردشگری کشور را دارد. آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضعییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو