دیپلماسی❜ دینی/ لذت حضور در حرم مطهر رضوی در قاب دوربین «جی پالفری» جوان بریتانیایی تازه مسلمان شده

  • بازدید: ۶۹۳
دینی/ لذت حضور در حرم مطهر رضوی در قاب دوربین «جی پالفری» جوان بریتانیایی تازه مسلمان شده
شبکه اجتماعی یوتیوب

جی پالفری  Jay Palfrey عکاس خبری و وبلاگ نویس مسافرتی است اهل انگلستان که به تازگی به دین مبین اسلام مشرف شده است. وی آن گونه که از صفحات یوتیوب و اینستاگرامی اش بر می آید، تاکنون به کشورهای زیادی بویژه کشورهای اسلامی سفر کرده و مشاهدات خود را به صورت ویدئوهای کوتاه اما زیبایی در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارد.

جدیدترین ویدئوی این جوان فعال رسانه ای و مسلمان با عنون «مشهد، مقدس ترین شهر ایران»، روایت تشرف اش به حرم مطهر رضوی و زیارت حضرت امام رضا علیه السلام، حضور در صحن ها و رواق ها و اطعام در سفره ی متبرک رضوی است.

وی در این ویدئو، سفر خود را از فرودگاه شیراز به مقصد مشهد آغاز کرده و سپس این تصاویر را با استفاده از دوربین تلفن همراه خود ضبط می کند. هرچند در ابتدای ویدئو نیز از بابت نقصان کیفیت این تصاویر پوزش می خواهد چراکه نتوانسته با دوربین حرفه ای خود فیلمبرداری کند، اما کیفیت تصاویر اشکالی ندارد و حتی بسیار هم خوب است.

گفتنی است مشاهده ی تصاویری از اماکن مذهبی و بقاع متبرکه در کربلا همچنین در مسجدالحرام و یا مساجد ترکیه و سوریه و... از دیگر زیبایی های دینی است که در قاب دوربین این جهانگرد بریتانیایی مسلمان منعکس شده است.

شاید زیباترین بخش ویدئوهای دینی منتشر شده ی این گردشگر دینی، لحظه ای است که از هتلی در کشور عراق با مادر خود در انگلستان تماس گرفته و خبر مسلمان شدن خود را به مادرش می دهد و فیلم این تماس ویدئویی را در صفحه ی خود قرار داده است.

چگونگی برخورد مادر این جوان با این رستاخیز دینی و فطری در زندگانی او، باعث شده کاربران مسلمان و غیر مسلمان زیادی از کشورهای مختلف، علاوه بر تحسین وی و مادرش، احساسات خود را به اشکال گوناگون بروز داده و با وی همراهی کرده و از درک بالای مادر در آغاز صفحه ای جدید در زندگانی او سخن بگویند.

با این که پنج سال (از 20 ژانویه 2017) از عضویت این فعال رسانه ای در شبکه ی یوتیوب نمی گذرد، اما تاکنون 1.29 میلیون مشترک پیدا نموده و در صفحه ی اینستاگرام اش (به نشانی زیر)، بیش از 219 هزار همراه دارد.

اندیشکده ی بین المللی فرهیخت ضمن اظهار خرسندی از پذیرش دین مبین اسلام توسط این جوان انگلیسی و سپاس ویژه به خاطر ضبط این لحظات زیبا در حرم مطهر رضوی و نیز آرزوی موفقیت و سلامتی و عاقبت بخیری اش، از کمک های بخش رسانه ی آستان قدس رضوی به خاطر همراهی این زائر غیرایرانی رضوی در حین تشرف به حرم و زیارت و فیلمبرداری از صحن ها و رواق ها و.... سپاسگزاری می نماید.

itsjaypalfrey@

>>> مشاهده ویدئو در صفحه ی آپارات اندیشکده

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8357


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها