-
۲۳ خرداد ۱۴۰۰
-
بازدید: ۴۴۹
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی جزئیات برنامه های ویژه دهه کرامت برای پخش از رسانه های داخلی و برون مرزی را تشریح کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد؛ به نقل از آستان نیوز، محمدمهدی خیرجو با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای پوشش گسترده این برنامه ها اظهار کرد: به مناسبت دهه پربرکت کرامت، افزون بر 300 برنامه تولیدی و پوششی تدارک دیده شده که از 37 شبکه ملی و بین المللی پخش خواهد شد، همچنین بیش از یکصد برنامه تولیدی برای پخش در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و ویژه برنامهای در پلتفرم روبیکا تدارک دیده است.
به گفته خیرجو در این ایام بسیاری از شبکه های سراسری صداوسیما برنامههای حرم مطهر رضوی را پوشش خواهند داد و طبق هماهنگی های صورت گرفته، مخاطبان می توانند از طریق شبکههای یک، دو، سه، چهار، پنج، قرآن، افق، پویا و شبکه های رادیویی زیارت، جوان، معارف، اقتصاد و سلامت این برنامه ها را پیگیری کنند، ضمن آنکه صداوسیمای مرکز خراسان رضوی نیز به صورت خاص و ویژه برنامههای دهه کرامت را برای علاقه مندان پوشش خواهد داد.
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی تعامل ایجاد شده با شبکههای بین المللی و ماهواره ای، به ویژه در دهه کرامت را گامی موثر در ترویج فرهنگ و سیره رضوی اعلام و اظهار کرد: براساس تاکیدات تولیت محترم آستان قدس رضوی، توجه به مخاطبان بینالمللی از اولویتهای این مرکز است و در همین راستا در دهه کرامت امسال، بسیاری از شبکه های بین المللی از جمله اسلام اصیل، ثقلین، الولایه، الصراط، الایام، الانوار 2، هدهد، الاهواز، کربلا، المعارف و شبکه های برون مرزی الکوثر و سحر در انعکاس برنامه های آستان قدس رضوی و برقراری ارتباط های زنده با بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) سهیم خواهند بود.
خیرجو درباره میزان تولید این برنامه ها نیز گفت: در دهه کرامت، 583 ساعت برنامه معادل بیش از 34 هزار دقیقه پوشش رسانهای برنامه ریزی شده است که به پوشش 220 ویژه برنامه این ایام در رسانه های داخلی و بین المللی منجر خواهد شد.
به گفته رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، تشکیل ستاد خبری برای تسهیل فعالیت اصحاب رسانه، از دیگر اقدامات این ایام خواهد بود.
خیرجو در این باره گفت: ایجاد بستر مناسب برای تهیه خبر، گزارش و تصویر از حرم مطهر رضوی، یکی از راهبردهای کلان در مرکز ارتباطات و رسانه است و تلاش خواهیم کرد با بهبود شرایط فعالیت حرفهای، تعامل گستردهتری با اصحاب رسانه داشته باشیم و همکاران عزیز رسانه ای بتوانند به عنوان سفیران پیام رضوی، بیش از پیش موثر و منشاء برکات باشند.
خیرجو با اشاره به دیگر برنامههای مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در دهه کرامت اظهار کرد: افتتاح خبرگزاری آستان نیوز، راهاندازی پرتال نوین جامع و آغاز به کار شبکه ماهوارهای امام رضا(ع) به زبان اردو و انگلیسی نیز سه اقدام مهم در حوزه فعالیت های رسانه ای آستان قدس رضوی است که به پربرکت دهه کرامت محقق خواهد شد. همچنین از کتاب اطلس جغرافیای آستان قدس رضوی رونمایی می شود که در آن موقعیت مکانی تمامی مراکز و مجموعه های مرتبط با آستان قدس رضوی در داخل حرم مطهر، در شهر مشهد مقدس، در استان و در نقاط مختلف کشور مشخص شده است.
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی ادامه داد: رونمایی از سامانه افکارسنجی آستان قدس رضوی نیز از دیگر اقدامات این مرکز در دهه کرامت است که با بهرهمندی از این سامانه، زین پس پروژههای نظرسنجی در آستان قدس رضوی به صورت آنلاین انجام می شود.
خیرجو افزود: با استفاده از این سامانه، در دهه کرامت 16 نظرسنجی از فعالیت ها و خدمات آستان قدس رضوی توسط خادمیاران انجام خواهد شد که نتایج آن پس از بررسی و تحلیل، برای ارتقای کیفیت و کمیت خدمت رسانی به زائران و مجاوران، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی رونمایی از سایت ارتباطات مردمی آستان قدس رضوی را از دیگر فعالیتهای این مجموعه برشمرد و گفت: این سایت با الگوگیری از نمونههای موفق میز خدمت الکترونیکی، به ارائه خدمت به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از طریق بستر وب اقدام می کند.
خیرجو تبلیغات محیطی در مبادی ورودی شهر از جمله فرودگاه و راه آهن را از دیگر فعالیتهای این مجموعه برشمرد و گفت: تلاش شده است با همکاری و تعامل با شهرداریهای سراسر کشور، جای جای ایران اسلامی به شمیم بارگاه منور رضوی معطر شود.