دیپلماسی❜ دینی/ تشرف فابیان گارسیا تاجر آرژانتینی در حرم مطهر رضوی به دین مبین اسلام

  • بازدید: ۳۴۸
دینی/ تشرف فابیان گارسیا تاجر آرژانتینی در حرم مطهر رضوی به دین مبین اسلام

همزمان با عید سعید فطر، یک تاجر آرژانتینی با حضور در بارگاه منور رضوی به دین مبین اسلام مشرف شد. به گزارش آستان نیوز، فابیان گارسیا، تاجر و بازرگان آرژانتینی با حضور در حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، با ادای شهادتین به دین مبین اسلام مشرف شد. وی که پس از تشرف به اسلام، نام «رضا» را برای خود برگزیده است، گفت: حدود سه سال است که در کشور ایران مشغول تجارت هستم و در این مدت تا حدودی با فرهنگ این کشور و دین اسلام آشنا شدم. این تاجر آرژانتینی اظهار کرد: در مدت حضورم در ایران با مشاهده رسم و رسومات مردم این کشور بسیار جذب فرهنگ این ملت شدم و با مطالعه و کسب اطلاعاتی از دوستان ایرانی‌ام، تصمیم گرفتم دین خود را تغییر داده و از مسیحیت به دین اسلام مشرف شوم.

این تازه مسلمان ادامه داد: از طریق یکی از دوستانم که مسئولیت مرکزی اسلامی در کشور آرژانتین را بر عهده دارد و به تازگی به شهر مشهد سفر کرده برای نخستین بار به شهر مقدس مشهد مشرف شدم؛ در نخستین لحظات ورودم به بارگاه نورانی حضرت رضا(ع) و با دیدن گنبد نورانی و طلایی این بارگاه منور و صحن و سرای حرم، آرامش وصف ناپذیری وجودم را فرا گرفت و تصمیمم برای تشرف به این دین آسمانی جدی‌تر شد.

وی خاطر نشان کرد: آرزوی درونی هر انسانی رسیدن به سعادت و خوشبختی است و من دریافتم که این آروز را می توانم با تشرف به دین اسلام محقق کنم.

فابیان در ادامه خاطر نشان کرد: در لحظه ادای شهادتین معنویتی سراسر وجودم را فرا گرفت که تا پیش از آن این احساس را تجربه نکرده بودم و در این لحظه، آرزو کردم که صلح و امنیت در جهان حاکم شود و هیچ‌گونه جنگی در دنیا اتفاق نیفتد.

وی با بیان اینکه با تشرف به دین اسلام، دوران زندگی‌ام به دو دوره قبل و بعد از سفر به شهر مشهد تقسیم می‌شود ادامه داد: خدا را شکر می‌کنم که این توفیق نصیبم شده تا در فضای روحانی این بارگاه قرار گرفتم و احساسی توام با امنیت و آرامش می‌کنم.

وی اظهار کرد: قرآن مجید همواره راهنمای زندگی من است و اعتقاد دارم تمام مشکلات من با توسل به این کتاب آسمانی و توکل به خدا رفع خواهد شد.

خط محوری امام رضا(ع) خط هدایت است

حجت‌الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی نیز در ادامه این مراسم، گفت: قرآن کتاب هدایت و معجزه رسول گرامی اسلام(ص)است.

وی در ادامه با اشاره به مضمون حدیثی از امام رضا(ع) اظهار کرد: «خدا رحمت کند کسی را که امر ما اهل بیت(ع) را زنده نگه دارد.» وقتی از ایشان در خصوص چگونگی احیا امر اهل بیت سوال شد، فرمودند:«کسی که می‌خواهد امر ما را زنده نگه دارد شایسته است علوم ما را بیاموزد و سپس آن را به مردم بیاموزاند. چراکه مردم اگر با زیبایی های کلام ما آشنا شوند، از ما پیروی می کنند».

وی تصریح کرد: امام رضا(ع) امام هدایت است و خط اصلی و محوری ایشان خط هدایت، انسان‌سازی و نجات بشریت از ظلمت است، از همین رو  به تاسی از این امام همام یکی از ماموریت‌ها و اولویت‌های آستان قدس رضوی این است که اسلام را به جهانیان معرفی کند.

وی ادامه داد: اصلی ترین وظیفه ما عمل به سیره رضوی است و خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی شرایط بسیار خوبی برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی در راستای معارف و شناسایی تعالیم رضوی برای ما فراهم آمده است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود: ما آمادگی داریم با برقراری ارتباط و همکاری و تعامل با زائران غیر ایرانی، اسلام را به جهانیان و به ویژه کشور‌های آمریکای لاتین بشناسانیم و معرفی کنیم.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7930


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها