دیپلماسی❜ دینی / بازدید جمعی از فضلا و پژوهشگران حوزه علمیه نجف از بنیاد پژوهشهای اسلامی

  • بازدید: ۳۸۳
دینی / بازدید جمعی از فضلا و پژوهشگران حوزه علمیه نجف از بنیاد پژوهشهای اسلامی
آستان قدس رضوی

جمعی از فضلای حوزه علمیه نجف و پژوهشگران عتبه عباسی و علوی از بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی بازدید کردند.

به گزارش آستان نیوز، بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی امروز میزبان شماری از اساتید و محققان حوزه علمیه نجف و روسای چند مرکز پژوهشی در نجف اشرف بود.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی شریعتی‌تبار؛ مدیر گروه فقه و اصول بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این گروه به آثار منتشر شده در حوزه رضوی و فقه مقارن اشاره کرد.

وی یکی از آثاری که توسط گروه فقه و اصول بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی تحقیق و تصحیح شده و در 15 جلد انتشار یافته است را کتاب «منتهی المطلب فی تحقیق المذهب» معرفی کرد و گفت: این اثر یکی از جامع‌ترین و مبسوط‌ترین کتب فقه مقارنه‌ای و استدلالی در زمان خود است، اشاره و عنوان کرد: این کتاب ازنظر عمق مباحث علمی و جامعیت تعریفات و تفاصیل مطالب و هم‌چنین کیفیت تقسیمات و تنویع منظم و منسجم، کم‌نظیر است.

این پژوهشگر ادامه داد: علامه حلی مؤلف این کتاب که از بزرگ‌ترین فقهای امامیه در طول تاریخ است ازنظر سبک استنباط و استدلال در زمان خود و پس‌ازآن، تحولی عظیم ایجاد کرده است؛ وی به دلیل کثرت و تنوع تألیفات فقهی و نگارش کتب فقه در تاریخ فقه از سایر علماء و بزرگان متمایز شده و درواقع حلقۀ واسطه بین قدماء و متأخرین از فقها است.

در ادامه این جلسه، در خصوص همکاریهای هر چه بیشتر بنیاد پژوهشهای اسلامی در حوزه نشر آثار علمی و پژوهشی موسسات علمی و فرهنگی عتبه عباسی و علوی بحث و گفتگو شد.

این گروه از بازدیدکنندگان پس از اطلاع از انتشار 700 عنوان کتاب به زبان عربی توسط بنیاد پژوهشهای اسلامی، شگفت زده شده و ابراز علاقه کردند بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی با دارا بودن منابع علمی در حوزه مطالعات اسلامی بویژه قرآن و فقه و اصول می‌تواند نمایندگی دائمی در نجف اشرف راه اندازی کند.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8345


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها