دیپلماسی❜ دانشگاهی/ دانشکده داروسازی مشهد دارای ۱۳ دانشمند برتر جهان است؛ پنجاهمین سالگرد تأسیس مبارک

  • بازدید: ۸۲۱
دانشگاهی/ دانشکده داروسازی مشهد دارای ۱۳ دانشمند برتر جهان است؛ پنجاهمین سالگرد تأسیس مبارک
دانشکده داروسازی

دانشکده داروسازی مشهد دارای ۱۳ دانشمند برتر جهان است

سرپرست دانشکده داروسازی مشهد گفت: این دانشکده با کسب افتخارات متعدد در سطوح ملی و بین‌المللی، اکنون دارای ۱۳ دانشمند یک درصد پر استناد برتر جهان است.

دکتر بی‌بی مرجان رضوی روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت پنجاهمین سالگرد دانشکده داروسازی مشهد افزود: دانشکده داروسازی مشهد دارای ۷۰۰ دانشجو و ۱۶۰ استاد است و استادان و دانشجویان این دانشکده در طول ۵۰ سال اخیر  موفق به کسب افتخارات متعددی در سطوح ملی و بین‌المللی شده اند.

وی بیان کرد: همچنین این دانشکده در حوزه پژوهشی نیز رتبه دوم کشور و در حوزه آموزشی نیز طبق نمرات کسب شده در آزمون‌ها رتبه اول کشور را کسب کرد.

وی با گرامیداشت یاد شهدای والامقام در دانشکده داروسازی مشهد گفت: امید است در راستای درخشش و تعالی این دانشکده بیش از گذشته گام نهیم.

ضرورت توجه به گیاهان دارویی در حوزه داروسازی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم  گفت: تمامی دانشکده‌های این دانشگاه به‌ ویژه دانشکده داروسازی مشهد در حوزه تخصصی خود خوش درخشیدند و توصیه من به متخصصان این عرصه توجه بیشتر روی موضوع گیاهان دارویی و اثرات مثبت آن است.

دکتر محمد علی کیانی افزود: همچنین توسعه ارتباطات بین‌المللی در زمینه‌های مختلف علمی، آموزشی و پژوهشی باید مورد توجه باشد تا شاهد رشد و توسعه بیش از پیش در تمامی حوزه‌های مذکور باشیم.

افزایش جذب دانشجویان بین‌الملل 

دبیر شورای آموزش داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم گفت: دانشکده داروسازی مشهد در بحث جذب دانشجویان بین‌الملل در سال جاری ۱۷ دانشجو را جذب کرده که رقم بسیار پایینی است و با توجه سابقه پر افتخار این دانشکده، انتظارات بیشتر است.

دکتر غلامرضا اصغری با بیان اینکه دانشکده داروسازی مشهد در ۳ سال اخیر در رتبه اول آزمون‌های ۲.۵ درصد قرار گرفته است، افزود: مسیر رشد و توسعه پایان یافتنی نیست و دانشکده داروسازی مشهد می‌تواند همچنان با تداوم عملکرد درخشانش بیش از پیش در مسیر رشد و تعالی روز افزون گام بردارد.

گسترش آموزش پزشکی در حوزه داروسازی 

رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: گسترش آموزش پزشکی در رشته‌های مختلف از جمله داروسازی از امتیازات متعدد دانشگاه علوم پزشکی مشهد در طول سال‌های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بوده است.

دکتر علیرضا شهریاری افزود: تک‌تک دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد از جمله دانشکده داروسازی این دانشگاه با پنج دهه سابقه افتخار خدمگزاری، دانش آموختگانی توانمند و متبحری را تربیت کرده اند که آگاه به مسائل جامعه و حس مردم دوستی و وجدان کاری هستند.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8373


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها