دیپلماسی❜ دانشگاهی/ حضور دانشگاه فردوسی مشهد در میان دانشگاه‌های برتر جهان در رتبه‌بندی کلی و موضوعی نظام لایدن در سال 2021

  • بازدید: ۳۹۵
دانشگاهی/ حضور دانشگاه فردوسی مشهد در میان دانشگاه‌های برتر جهان در رتبه‌بندی کلی و موضوعی نظام لایدن در سال 2021

نظام ارزیابی لایدن یکی از نظام‌های معتبر ارزیابی دانشگاهی است که هر ساله دانشگاه‌های برتر دنیا را بر اساس شاخص‌های معتبر علم‌سنجی به صورت کلی و موضوعی مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می‌دهد. در جدیدترین نتایج این نظام در سال 2021، دانشگاه فردوسی مشهد با ارتقاء جایگاه نسبت به سال گذشته، موفق به کسب رتبه 440 در جهان و رتبه 155در آسیا شده و همچون گذشته موفق به حضور در میان سه دانشگاه جامع برتر ایران شده است. 

به نقل از معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع، دانشگاه فردوسی مشهد در رتبه‌بندی موضوعی این نظام، موفق به کسب رتبه 205 در حوزه موضوعی ریاضیات و علوم کامپیوتر، رتبه 229 در حوزه موضوعی علوم فیزیکی و مهندسی، رتبه 286 در حوزه موضوعی علوم زیستی و علوم زمین، رتبه 784 در حوزه موضوعی علوم اجتماعی و انسانی و رتبه 856 در حوزه موضوعی علوم بیو‌پزشکی و بهداشتی شده است. بر این اساس دانشگاه فردوسی مشهد در حوزه‌های موضوعی ریاضیات و علوم کامپیوتر، علوم اجتماعی و انسانی و علوم بیو‌پزشکی و بهداشتی جزء سه دانشگاه جامع برتر کشور می‌باشد.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7962


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها