دیپلماسی❜ دانشگاهی/ انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه فردوسی مشهد و مؤسسه فناوری هند - رورکی

  • بازدید: ۳۸۸
دانشگاهی/ انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه فردوسی مشهد و مؤسسه فناوری هند - رورکی

در راستای توسعه دیپلماسی دانشگاهی و علمی، تفاهم نامه همکاری در زمینه های مختلف آموزشی، پژوهشی و فناوری میان دانشگاه فردوسی مشهد و مؤسسه فناوری هند - رورکی با حضور سفیر ایران در هند، رؤسا، مدیران همکاری های بین الملل و چند تن از اساتید ایرانی و هندی، روز دوشنبه 30 فروردین ماه 1400 منعقد شد. در نشستی که به همین منظور به صورت وبینار برگزار گردید، طرفین با ابراز خشنودی از امضای این تفاهم نامه بر همکاری مشترک با اولویت مدیریت منابع آب تاکید کردند. شایان ذکر است این موسسه با 170 سال قدمت دارای رتبه جهانی 383 در نظام QS می باشد.

انستیتوی فناوری هند،  از مهمترین مؤسسات دارای اهمیت ملی در آموزش عالی فناوری و تحقیقات مهندسی، پایه و کاربردی است. از زمان تأسیس ، این موسسه نقش مهمی در تأمین نیروی انسانی و دانش فنی در کشور و پیگیری تحقیقات داشته است. این موسسه در میان بهترین موسسات فناوری در جهان قرار دارد و به همه بخشهای توسعه فناوری کمک کرده است. همچنین در زمینه آموزش و تحقیقات در زمینه علوم ، فناوری و مهندسی به عنوان یک روند تعیین کننده در نظر گرفته شده است.

دستیابی به سطح جهانی برتر در آموزش و پرورش و ایجاد جامعه ای پایدار و عادلانه از طریق تحقیقات نوآورانه در علم و فناوری، به عنوان چشم انداز این مؤسسه معرفی شده است.

ماموریت آن نیز ایجاد محیطی که بتواند رشد متخصصین توانمند ، مبتکر و کارآفرین از نظر فکری را تقویت کند. آنها باید با همکاری صنعت به رشد علم و فناوری کمک کرده و آن را برای رفاه ملت و بشریت توسعه و مهار کنند.

صداقت تحصیلی و پاسخگویی، احترام و تحمل نظرات هر فرد، توجه به موضوعات مرتبط با ملی و همچنین نگرانی جهانی ، درک جامع ، از جمله دانش علوم انسانی ، قدردانی از تعالی فکری و خلاقیت،  روح بی بند و باری از یادگیری اکتشاف ، عقلانیت و کار، حساسیت به مسئولیت های اجتماعی از جمله ارزشهای اصلی این مؤسسه است.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7881


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها