دیپلماسی❜ دانشگاهی/ امکان بورسیه مشترک کارشناسی ارشد فیزیک برای دانشجویان کشور افغانستان فراهم شد

  • بازدید: ۴۷۴
دانشگاهی/ امکان بورسیه مشترک کارشناسی ارشد فیزیک برای دانشجویان کشور افغانستان فراهم شد

دانشگاه فردوسی مشهد در همکاری با مرکز بین‌المللی فیزیک نظری(ICTP) اقدام به برگزاری دوره یک تا ۲ ساله کارشناسی ارشد در رشته فیزیک کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه فردوسی مشهد این دوره با حمایت مرکز بین‌المللی فیزیک بدون مرز(PWF) و برای دانشجویان اهل افغانستان ارائه شده است. از واجدین شرایط، به ویژه بانوان، دعوت به ثبت‌نام می‌شود. مدت زمان دوره کارشناسی ارشد یک تا ۲ سال خواهد بود که لازم است دانشجویان در این بازه به صورت تمام وقت فعالیت داشته باشند. سه ترم اول دوره به ارائه دروس مورد نیاز و امتحانات مربوطه اختصاص خواهد داشت و پس از آن دانشجویان به پژوهش در زمینه موضوع پایان نامه خود خواهند پرداخت. دانشجویان پس از ارائه پایان نامه و دفاع از آن، مانند سایر دانشجویان کارشناسی ارشد، مدرک مربوطه را از دانشگاه فردوسی مشهد دریافت خواهند کرد.

دروس ارائه شده در راستای موضوع انتخابی برای پایان نامه دانشجویان خواهد بود. مهلت ارسال درخواست برای شرکت در این دوره ۱۵ دی سال ۱۴۰۰ است و شروع دوره برای ترم زمستان، بهمن ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی شده است.

گرایش‌های مورد پذیرش شامل «اخترفیزیک، گرانش و کیهان‌شناسی»، «ذرات بنیادی و نظریه ریسمان» یا «اطلاعات کوانتومی» است. 

بنا بر تفاهم‌نامه منعقد شده بین دانشگاه فردوسی مشهد و مرکز بین‌المللی فیزیک نظری، دانشگاه فردوسی مشهد هزینه ثبت‌نام برای پذیرفته‌شدگان در برنامه «فیزیک بدون مرز» را حذف کرده و همچنین متعهد می‌شود غذا و خوابگاه دانشجویان پذیرفته شده را با هزینه بسیار کم(مشابه سایر دانشجویان روزانه این دانشگاه) تامین کند. همچنین امکان دسترسی به مرکز اطلاعات و کتابخانه مرکزی، مرکز بهداشت، سالن‌های ورزشی و غیره برای دانشجویان PWF، مشابه سایر دانشجویان این دانشگاه، برقرار خواهد بود. به علاوه پذیرفته‌شدگان می‌توانند به منظور انجام محاسبات عددی مرتبط با پایان‌نامه خود از مرکز محاسبات سریع دانشکده علوم استفاده کنند. بنیاد PWF نیز هزینه زندگی دانشجویان در شهر مشهد را پوشش خواهد داد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در این طرح به شرح ذیل است: 

گواهی اتمام دوره مقطع تحصیلی کارشناسی(تایید شده توسط دولت افغانستان)، ریزنمرات دوره کارشناسی، سوابق تحصیلی و شغلی(CV) و ۲ توصیه نامه لازم است. همچنین تمام مدارک بالا به زبان انگلیسی یا فارسی باید ارائه و به آدرس ایمیل fum.fos.ia@gmail.com ارسال شوند.

ایسنا

امکان بورسیه مشترک کارشناسی ارشد فیزیک برای دانشجویان کشور افغانستان فراهم شد

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8193


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها