دیپلماسی❜ حمل و نقل/ آیا می دانید که بالغ بر ۶۲ هزار زائر به صورت مستقیم از فرودگاه بین المللی مشهد به نجف و بغداد اعزام شدند

  • بازدید: ۱۷۸
حمل و نقل/ آیا می دانید که بالغ بر ۶۲ هزار زائر به صورت مستقیم از فرودگاه بین المللی مشهد به نجف و بغداد اعزام شدند

مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی گفت: ۶۲ هزار و ۲۸۲ زائر با ۴۶۵ پرواز از ۲۷ مردادماه تا ۱۶ شهریور ماه امسال به نجف و بغداد اعزام شده‌اند.  

محمود امانی‌بنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در این بازه زمانی ۵۱ هزار و ۲۵۸ زائر با ۴۰۱ پرواز به شهرهای ایلام، اهواز، کرمانشاه و آبادان اعزام شده اند.

وی اضافه کرد: در ایام اربعین امسال فرودگاه مشهد با انجام بیش از نیمی از پروازها به مقصد عراق، در بین فرودگاه های کشور پیشتاز بوده و با انجام ۸۶۶ پرواز اربعین رتبه نخست را در میان فرودگاه‌های معین ایام اربعین‌حسینی کسب کرده است.

امانی‌بنی خاطرنشان کرد: در راستای خدمات‌رسانی شایسته به زائران اربعین، موکب ویژه بدرقه در فرودگاه مشهد برپا و از ۷۲ هزار زائر و مستقبل پذیرایی سرد و گرم اعم از چای، آب‌معدنی، دمنوش، قهوه عربی و غیره انجام شد.

مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی ادامه داد: در ایام اربعین امسال بیش از ۴۰ پرواز فوق‌العاده اربعین از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد برقرار شده بود و تمام تلاش خود را برای تسهیل تردد زائران به کار بستیم.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتاری، پس از مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرتها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی روزانه در آن انجام می‌شود.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/1869


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها