دیپلماسی❜ حمل و نقل/ بازدید نوروزی رئیس‌جمهور از ایستگاه راه‌آهن بین‌المللی سرخس در خراسان رضوی

  • بازدید: ۶۳۶
حمل و نقل/ بازدید نوروزی رئیس‌جمهور از ایستگاه راه‌آهن بین‌المللی سرخس در خراسان رضوی
راه آهن خراسان رضوی

رئیس جمهور امروز با حضور در شهرستان سرخس از ایستگاه راه آهن بین المللی سرخس بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سرخس، میعاد صالحی مدیر عامل شرکت راه آهن امروز در حاشیه بازدید از زیر ساخت‌های ریلی و خدمت رسانی به مردم در شهرستان سرخس در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ظهر امروز شاهد حضور رئیس جمهور و وزیر نفت در پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس بودیم؛ همچنین دستور آغاز «عملیات اجرایی مرحله دوم ذخیره‌سازی گاز شوریجه D » صادر و دو کارخانه مجتمع گوگردی سردار شهید سلیمانی شهرستان سرخس نیز افتتاح شد.

وی افزود: امروز شاهد حضور دغدغه‌مندانه و مسئولانه رئیس جمهور در مرز ریلی سرخس بودیم که اتفاقی اثرگذار است و می‌توانیم بدین واسطه و هدف گذاری برای جهش ترانزیت ریلی که از سال گذشته مهیا شده است، به سرمایه‌گذاری هزار میلیارد ریالی در این مرز دست پیدا کنیم.

صالحی اظهارکرد: در سال 1400 توانستیم با توجه به فعالیت دولت سیزدهم در بخش ترانزیت، رکورد جدیدی برای ترانزیت 100 ساله راه آهن ثبت کنیم.

مدیر عامل شرکت راه آهن با اشاره به اینکه در سال گذشته یک میلیون و 913 هزار تن کالا از طریق شبکه راه آهن با شرکای تجاری مبادله شده است، گفت: این میزان بالاترین رقم در قرن 14 خورشیدی است، این در عین حالی است که یک میلیون و 690 هزار تن از این مقدار کالای ترانزیتی مربوط به مرز ریلی سرخس بوده و به کشورهای قزاقستان، ترکمنستان و ازبکستان و سپس در ادامه مسیر به چین منتقل می‌شود.

صالحی با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیایی ایران و قرار گرفتن بین دریای خزر و اقیانوس هند موجب شده است که کشورها برای نپرداختن هزینه‌های فزون ترانزیتی، مسیر ایران را انتخاب کنند، بیان کرد: صنعت ریلی صنعتی مادر و دانش بنیان است و دولت سیزدهم با توجه و تمرکزی که بر فناوری‌های دانش بنیان در صنعت حمل و نقل ریلی دارد، می‌تواند جهش خوبی به ویژه در بخش ترانزیت ایجاد کند. 

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بخش‌های مختلف و جمعیت‌های قابل توجهی در این بخش مشغول خدمت هستند، توانسته‌ایم در حوزه لوکوموتیو با شرکت‌های دانش بنیان وارد مذاکره شویم و تفاهم نامه‌هایی منعقد کنیم.

صالحی افزود: این هزار میلیارد ریال برای افزایش سایت تعویض بوژی و افزایش سایت عملیات کانتینری در مرز ریلی سرخس سرمایه گذاری می‌شود، مرزی که عملیات تردد کالاهای ترانزیتی کانتینری آن معمولا به مقصد چین انجام می‌شود. با سرمایه گذاری صورت گرفته و با توجه به مبدا و مقصد بارهای ترانزیتی در آسیای مرکزی و چین، رشد ترانزیت ریلی و ثبت رکورد خوبی در این بخش را در سال 1401 ثبت شود.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8386


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها