دیپلماسی❜ حمل و نقل/ آیا می دانید ۲۲ شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی در فرودگاه مشهد به ۱۷ مقصد خارجی پرواز دارند؟

  • بازدید: ۲۹۴
حمل و نقل/ آیا می دانید ۲۲ شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی در فرودگاه مشهد به ۱۷ مقصد خارجی پرواز دارند؟

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی خبر داد: تسهیل تردد هوایی زائران خارجی از طریق فرودگاه مشهد... مدیرکل فرودگاه‌ خراسان‌ رضوی از تسهیل تردد هوایی زائران خارجی از مبداء کشورهای عمان، عراق و کویت به مقصد مشهد از طریق توسعه شبکه پروازهای فرودگاه‌ بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد خبر داد.

محمود امانی‌بنی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص توسعه فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد اظهار کرد: رویکرد فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در راستای توسعه گردشگری زیارت و جذب زائران و گردشگران خارجی است.

وی افزود: با توجه به رویکرد دولت در زمینه توسعه روابط و گسترش مناسبات اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه به‌ ویژه کویت، عمان و عراق و همچنین وجود با برکت حرم مطهر علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در مشهد، در ۳ ماهه نخست امسال شاهد استقبال بیش از پیش زائران و گردشگران خارجی در سفر به مشهد بوده‌ایم.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان ‌رضوی با تاکید بر اینکه فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد یکی از دروازه‌های اصلی ورود زائران و گردشگران خارجی به مشهد محسوب می‌شود، تصریح کرد: در همین راستا فرودگاه مشهد به ‌منظور توسعه گردشگری و تسهیل تردد زائران خارجی به این مقصد زیارتی، اقدام به توسعه شبکه پروازهای بین‌المللی کرده است.

امانی‌بنی همچنین از برقراری پرواز مشهد به بغداد شرکت هواپیمایی سپهران به ‌منظور تسهیل تردد زائران عراقی خبر داد و با اشاره به آخرین آمار پروازهای کویت، مسقط، نجف و بغداد از مبداء فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد، بیان کرد: در راستای توسعه گردشگری زیارت، در حال حاضر به ‌صورت هفتگی ۲۴ پرواز به ‌مقصد کویت، ۴ پرواز به‌ مقصد مسقط، ۵۴ پرواز به ‌مقصد نجف و ۱۹ پرواز به ‌مقصد بغداد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد درحال حاضر به‌ عنوان یکی از مجهزترین فرودگاه‌های کشور، زیرساخت‌های لازم را برای افزایش پروازها در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰ شرکت هواپیمایی به ۲۸ مقصد داخلی و ۲۲ شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی به ۱۷ مقصد خارجی از فرودگاه مشهد پرواز دارند.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/6325


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها