دیپلماسی❜ شهری/ تقویم فرهیخت: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲، برپایی نشست هم اندیشی نمایشگاه اختصاصی ج.ا.ایران در لبنان با حضور فعالان اقتصادی استان در مشهد

  • بازدید: ۳۱۱
شهری/ تقویم فرهیخت: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲، برپایی نشست هم اندیشی نمایشگاه اختصاصی ج.ا.ایران در لبنان با حضور فعالان اقتصادی استان در مشهد
شهرداری مشهد

شهردار مشهد با اشاره به اینکه ما در مدیریت شهری مشهد نگاه ویژه‌ای به دیپلماسی شهری داریم، گفت: برهمین اساس در حد توان از برپایی نمایشگاه دستاوردهای جمهوری اسلامی در شهر بیروت لبنان حمایت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در مشهد مقدس؛ “محمد رضا قلندر شریف” در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی برای برپایی نمایشگاه دستاوردهای جمهوری اسلامی در لبنان، افزود: ما در مدیریت شهری مشهد به عنوان دومین کلانشهر کشور و پایتخت معنوی ایران اسلامی نگاه ویژه‌ای به دیپلماسی شهری داریم.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های مبادلات فرهنگی و اقتصادی دیپلماسی شهری است، اظهار کرد: در همین راستا شهرداری مشهد تاکنون با چند شهر در سراسر جهان تفاهمنامه خواهر خواندگی امضا کرده است.

شهردار مشهد تصریح کرد: سیاست ما درحال حاضر این است که خواهر خواندگی‌ها در حد امضای تفاهم نامه باقی نماند و از حالت تشریفاتی خارج شود که اقداماتی در این زمینه انجام شده است.

قلندرشریف اضافه کرد: درهمین راستا چندی پیش نیز تفاهمنامه خواهرخواندگی با شهر کربلای معلی در 18 ماده و چند تبصره به امضاء رسید و تاکنون چندین جلسه برای عملیاتی شدن آن برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مواردی که در این دوره بر آن تاکید داریم بحث سرمایه‌گذاری است، خاطرنشان کرد: در این زمینه علاوه بر رفاقت و شراکت با سرمایه گذاران داخلی به دنبال جذب سرمایه‌گذاران بین المللی به ویژه سرمایه گذاران شیعه نیز هستیم.

شهردار مشهد ادامه داد: معتقدیم یکی از راه‌های کمک به اقتصاد شهر مشهد و کشور جذب سرمایه‌گذار است و در این راستا تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت؛ البته این را می‌دانیم که مشکلاتی در مسیر سرمایه‌گذاری در شهر مشهد و سایر شهرهای کشور وجود دارد که درصدد هستیم تا این مشکلات را برطرف کنیم.

قلندرشریف با بیان اینکه ما خود را در مقابل سرمایه‌گذاران نمی بینیم بلکه با آنان رفاقت، همراهی و مشارکت می‌کنیم، اظهار کرد: درمجموع به دنبال سرمایه‌گذاری هستیم که منافع دو طرف را تامین کند.

وی گفت: اکنون هم به دور از شعار از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم تا برای سرمایه‌گذاری در مشهد به این شهر بیایند؛ در همین راستا دنبال این هستیم تا تغییراتی را در سیاست‌های اقتصادی شهرداری انجام دهیم.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه مشهد دارای ظرفیت و پتانسیل‌های بسیاری برای جذب سرمایه گذاران است، اضافه کرد: این شهر هرساله پذیرای بیش از 30 میلیون زائر است که از این تعداد حدود ۱۰ درصد آن خارجی هستند؛ این درحالی است که مشهد دارای 3.5 میلیون جمعیت ساکن نیز است و این موضوع ظرفیت بزرگی برای سرمایه گذاری ایجاد می‌کند.

قلندرشریف افزود: با توجه به این موضوع باید برنامه‌ریزی و توجه ویژه‌ای به جذب سرمایه گذاری در‏ کلان‌شهر مشهد داشته باشیم و به صورت یک کار ویژه به آن نگاه شود؛ لذا در راستای جذب سرمایه گذار به دنبال ایجاد یک درگاه و پنجره در نمایشگاه بین‌المللی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستیم.

وی ادامه داد: از مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد نیز خواسته‌ایم تا در حوزه برگزاری نمایشگاه های دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف فعالیت داشته باشند که در همین راستا نیز پیش از این چند نمایشگاه در برخی کشورها برگزار شده است.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه اکنون نیز با حمایت‌های دستگاه‌های ذیربط قرار است شرکت نمایشگاه‌های بین المللی مشهد به نمایندگی از جمهوری اسلامی نمایشگاهی در شهر بیروت برگزار کند، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه یکی از بزرگترین نمایشگاه های دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود که همینجا از فعالان اقتصادی و تجار سراسر کشور به ویژه خراسان رضوی و مشهد دعوت می کنم در آن حضور پررنگی داشته باشند.

قلندرشریف اضافه کرد: همچنین شرکت نمایشگاه‌های بین المللی شهرداری مشهد به دنبال برگزاری نمایشگاه در ریاض پایتخت عربستان و … است که در این راستا نیازمند حمایت و کمک مسئولان استانی و ملی هستیم.

وی ادامه داد: در مجموع از نمایشگاه بیروت به عنوان فرصتی جهت جذب سرمایه‌گذار و همچنین ارائه دستاوردهای شهرداری مشهد در حوزه فنی‌ومهندسی، خدمات شهری، پسماند و قطار شهری استفاده خواهیم کرد.

خبر تکمیلی: برگزاری نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی در خصوص نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران درشهر بیروت پایتخت کشور لبنان

نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی در خصوص نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران درشهر بیروت پایتخت کشور لبنان با حضور جمعی از مدیران ملی و استانی و با مشارکت جمعی از تولید کنندگان ،صنعتگران،تجار و فعالان اقتصادی در محل سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد. 

در این مراسم علاوه بر محمدرضا قلندر شریف شهردار مشهد و جمعی از مدیران و فعالان حوزه های اقتصادی استان. این چهره ها حضور داشتند:

سردارسیاری ، از فرماندهان سپاه قدس ، حجت الاسلام محرابی ، مشاورمعاون اول رییس جمهور در امور لبنان و مسئول توسعه روابط ایران و لبنان ، موحدیان ، رییس شورای اسلامی شهر مشهد ، مرتضوی ، معاون قضایی رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی درامور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ، موهبتی ، مدیرعامل شرکت مسکن و عمران آستان قدس رضوی ، نجفی ، معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد ، دایی صراف ، مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی ، ابراهیمی ، رییس خانه صنعت ، معدن وتجارت خراسان رضوی ، بشیر ، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی ، مقدم ، معاون بازرگانی سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی ، امیرفخریان ، رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت ، معدن وتجارت خراسان رضوی ، حقیقی ، استانداری خراسان رضوی ، نازپرورطوسی ، رییس خانه معدن استان خراسان رضوی ، تازیکی ، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان خراسان رضوی ، روشنک ، رییس هییت مدیره کانون کارآفرینی خراسان رضوی ، حسینا ، رییس مجمع فعالان اقتصادی استان ، کرباسی ، رییس انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی استان ، پژوم ، رییس انجمن انبوه سازان خراسان رضوی و...

>>> مشاهده گزارش تصویری ...

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/1910


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها